بر اساس گزارش‌های منتشر شده، بازار فروش ساعت‌های هوشمند رو به کسادی گذاشته و در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۶ با ۳۲ درصد کاهش روبرو شده است. تبلیغات متنی دانلود مستقیم از گوگل‌پلی دانلود اپلیکیشن وبگردی و خبرگردی «قطار» دانلود جدیدترین بازی‌های اندروید! ساعت‌های هوشمند میوه‌های تازه باغ فناوری هستند و با این حساب علاقه‌مندان به فناوری‌های جدید برای نوبر کردن ساعت‌های هوشمند علاقه زیادی نشان می‌دادند؛ اما از قرار معلوم اشتیاق کاربران به خرید ساعت‌های هوشمند رنگ باخته است. بر اساس گزارش‌هایی که از جانب IDC منتشر شده، ساعت‌های هوشمند برای اولین بار کاهش فروش را نسبت به سال گذشته شاهد هستند. در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ میلادی تعداد ۳.۵ میلیون دستگاه ساعت هوشمند روانه پیشخوان فروشگاه‌ها شده است. بد نیست بدانید این آمار در همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۵ برابر با ۵.۱ میلیون دستگاه ساعت هوشمند بوده است که این امر از کاهش ۳۲ درصدی فروش ساعت‌های هوشمند حکایت می‌کند. جالب اینجاست که ظاهرا اپل بیشترین رکود را در قسمت ساعت‌‌های هوشمند خود شاهد است. اپل در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی توانسته است ۱.۶ میلیون دستگاه اپل‌واچ روانه بازار کند، این میزان فروش باعث شد تا ۴۷ درصد از بازار فروش‌ ساعت‌های هوشمند در این بازه زمانی از آن اپل باشد. اما اوضاع فروش‌ ساعت‌ هوشمند اپل در سال گذشته سکه‌‌تر بوده است و در همین بازه زمانی توانسته بود ۳.۶ میلیون دستگاه ساعت هوشمند روانه پیشخوان اپل‌استورهای خود کند، با این حساب اپل ۷۲ درصد از بازار فروش ساعت‌های هوشمند را در اختیار داشته است. سامسونگ هم توانست در سه ماهه دوم سال جاری میلادی سهم فروش ساعت‌های هوشمند خود را به ۵۱ درصد افزایش دهد. به این ترتیب در این بازه زمانی ۶۰۰ هزار دستگاه ساعت هوشمند فروخت در صورتی که در سه ماهه دوم سال گذشته میلادی ۴۰۰ هزار دستگاه به فروش رسانده بود. این میزان فروش باعث شد سهم جهانی سامسونگ از بازار ساعت‌های هوشمند از ۷ درصد به ۱۶ درصد ارتقا پیدا کند. به این ترتیب سامسونگ پس از اپل در مقام دوم فروشندگان ساعت‌های هوشمند قرار گرفته است. از طرف دیگر لنوو هم در سه ماهه دوم سال جاری میلادی توانسته میزان فروش ساعت‌های هوشمند خود را تا مقدار ۷۵ درصد افزایش دهد. همان‌طور که می‌دانید موتورولا متعلق به لنوو بوده و ساعت موتو 360 نیز تحت این برند محسوب خواهد شد. این شرکت در سال گذشته تنها ۳ درصد از بازار فروش ساعت‌های هوشمند را از آن خود کرده بود در صورتیکه این آمار در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به ۹ درصد افزایش داشته است. پس از لنوو در جدول ۵ فروشنده بزرگ ساعت‌های هوشمند شاهد نام ال‌جی هستیم که ۸ درصد از این بازار را در اختیار دارد و سپس گارمین با ۴ درصد، پنجمین فروشنده بزرگ ساعت‌های هوشمند است. در این بین همان‌گونه که اشاره شد، خریداران تمایلی به خرید ساعت هوشمند ندارند و این امر را می‌توان عرضه نشدن ساعت‌های هوشمند جدید دانست. از طرف دیگر بهینه‌سازی‌ها در سیستم‌عامل WatchOS اپل نیز تا اواخر امسال اعمال نمی‌شود که این امر هم باعث شده تا خریداران برای خرید اپل‌واچ عجله‌ای نداشته باشند. از آنجایی که قسمت بزرگی از این بازار در اختیار اپل است، رکود فروش ساعت هوشمند اپل، تاثیر زیادی بر رکود کلی بازار ساعت‌های هوشمند دارد. موسسه تحقیقاتی IDC با در نظر گرفتن تمامی این موارد، احتمال زیادی نمی‌دهد که ساعت‌های هوشمند در سال ۲۰۱۶ با افزایش چندانی در فروش روبرو شوند. این موسسه بر این باور است، عرضه اپل‌واچ 2 که شایع شده در مهر ماه از جانب اپل رونمایی می‌شود، بتواند در سال آینده میلادی خون تازه‌ای در بازار کساد ساعت‌های هوشمند جاری کند. phonearena.com Tagsاپل واچ, ساعت هوشمند, کاهش فروش اپل واچ, کاهش فروش ساعت‌ های هوشمند