فروش

اشتراک گذاشته شده با :

تکنولوژی

افت فروش ساعت های هوشمند در سه ماهه دوم امسال با ت
افت فروش ساعت های هوشمند در سه ماهه دوم امسال با ت
از زمان ورود ساعت های هوشمند به بازار تا به امروز، همواره شاهد افزایش فروش و حجم بازار این پوشیدنی های هوشمند بوده ایم، اما به نظر می رسد عدم عرضه محصولات تازه و نامدار، از جمله نسل جدید ساعت هوشمند اپل، برای اولین بار در سه ماهه دوم سال جاری، سبب افت فروش ساعت های هوشمند شده است. بر اساس گزارش های منتشر شده، در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ عرضه جهانی ساعت های هوشمند با ۳۲ درصد کاهش، به رقم ۳.۵ میلیون واحد رسیده است. این رقم در دوره مشابه سال قبل برابر با ۵.۱ میلیون بوده است. اپل هنوز هم با عرضه حدود 1.6 میلیون اپل واچ، بیشترین سهم را در این بازار نوپا در اختیار دارد، اما در عین حال تنها شرکت مطرحی است که با افت قابل توجه آمارهای فروش مواجه شده. باید در نظر داشت که ساعت هوشمند اپل در نیمه دوم سال ۲۰۱۵ روانه بازار شده و از آن زمان تاکنون به روز رسانی نشده است. همان طور که در بالا اشاره شد، به نظر می آید عمده دلیل چنین کاهشی مربوط به عدم عرضه سخت افزار جدید باشد. البته سیستم عامل اپل واچ ها (watchOS) چند ماه پیش و  در خلال کنفرانس توسعه دهندگان اپل یک به روز رسانی مهم دریافت کرد، اما تا پاییز خبری از انتشار نسخه نهایی آن نخواهد بود. در آن سوی بازار نیز نسخه ای تازه از اندروید ویر توسط گوگل منتشر شده، اما همگام با آن خبری از معرفی یک محصول رده بالای جدید از سوی کمپانی های مطرح اعلام نشد. بر اساس گزارش موسسه IDC، کمپانی های قدیمی بازار ساعت نیز دست به کار تولید نمونه هوشمند محصولات خود شده اند. اما تعداد برندها و میزان تولید آنها هنوز قابل توجه نیست. تصور می شود که در صورت همکاری برندهای مشهوری چون Casio ،Fossil و Tag Heuer با تولیدکننده های مطرح بازار ساعت های هوشمند، شاهد رشد قابل توجهی در آمارهای فروش خواهیم بود. بعد از اپل، کمپانی های سامسونگ، لنوو و موتورولا رده های بعدی پرفروش ترین ساعت های هوشمند را در اختیار دارند.

آمار فروش موبایل های مبتنی بر اندروید، iOS و ویندو
آمار فروش موبایل های مبتنی بر اندروید، iOS و ویندو
موسسه تحقیقاتی مستقل «Kantar Worldpanel»، گزارش جدید خود را منتشر کرده و در آن به آمار فروش موبایل در سراسر جهان از جمله ایالات متحده،‌ چین، و چند کشور برتر اروپا پرداخته است. در سه ماه اخیر، آمار فروش برای موبایل های مبتنی بر iOS مناسب بوده، اندرویدی ها فروشی عالی داشته اند و البته تقاضا برای موبایل های ویندوزی باز هم با کاهش رو به رو بوده است. در سه ماه منتهی به مه ۲۰۱۶، از میان موبایل های فروخته شده در اروپا، ۷۶.۵ درصد دارای پلتفرم اندروید بوده اند. این آمار در مقایسه با مقطع زمانی مشابه در سال گذشته مشمول ۶ درصد رشد شده. داستان موفقیت اندروید به سرزمین اژدهای سرخ کشیده می شود و در چین، بیش از ۷۹ درصد از موبایل های فروش رفته مبتنی بر اندروید بوده اند در حالی که همین آمار برای ایالات متحده ۶۸.۵ درصد بوده است. جالب اینکه Kantar خاطر نشان می کند که آیفون SE، در لیست ۱۰ موبایل پرفروش در کشورهای چین، فرانسه، انگلیس و ایالات متحده حضور داشته. در این میان آمار فروش موبایل های مجهز به ویندوز، باز هم کاهش داشته. چه در مقایسه با مقطع زمانی مشابه در سال پیش و چه در مقایسه با دوره گذشته. با شرایط موجود، انتظار نمی رود که موبایل های مبتنی بر ویندوز با شرایط بهتری رو به رو شوند.
هوآوی پیش بینی فروش امسال موبایل های خود را ۴۰ میل
هوآوی پیش بینی فروش امسال موبایل های خود را ۴۰ میل
مدتی هست که زنگ خطر برای تمام تولیدکنندگان موبایل در دنیا به صدا درآمده است؛ زنگ خطری که نشانه هایی واضح دارد، نشانه هایی همچون کاهش رشد فروش آیفون های اپل یا ضررهای مداوم برندهایی شناخته شده مانند اچ تی سی، سونی و ال جی. حتی سامسونگ هم این روزها خطر را بیش از پیش حس کرده و قصد دارد ساختار کسب و کارش را برای دوران «پسا موبایل» متحول سازد. هوآوی هم به عنوان سومین اسمارت فون ساز بزرگ دنیا، پیش بینی خود از میزان فروش تلفن های هوشمندش در سال جاری را ۴۰ میلیون واحد کاهش داده است. این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که کمپانی های چینی به طور مرتب در حال کاهش قیمت تمام شده محصولات شان هستند و در عین حال دائماً زیبایی، کیفیت بدنه و مشخصات سخت افزاری موبایل های خود را ارتقا می دهند. با این حال به نظر می رسد اشباع بازار، که شرکت هایی چون سامسونگ و اپل مدتی هست با آن مواجه شده اند، در بازار مستعدی چون چین نیز در حال شیوع است. بر طبق گزارشی جدید از این کشور، هوآوی پیش بینی خود از میزان فروش موبایل هایش در سال ۲۰۱۶ را از ۱۶۰ میلیون دستگاه، به ۱۲۰ میلیون کاهش داده است. از دیگر دلایل اصلی این کاهش، علاوه بر کند شدن رشد بازار، تمایل روز افزون این کمپانی به تولید موبایل های رده بالا است که نتیجه آن، چیزی جز افزایش میانگین قیمت محصولات نخواهد بود. به هر روی، اگر همین پیش بینی ۱۲۰ میلیون واحدی نیز برای امسال محقق شود، باز هم می بایست سال ۲۰۱۶ را سال موفقیت چشمگیر هوآوی نامید. آنها در سال قبل تنها موفق به عرضه ۱۰۸ میلیون دستگاه تلفن هوشمند شدند، که آن رکورد نیز در جایگاه خود بسیار عالی بود. همان طور که در بالاتر اشاره شد، محصولات هوآوی برخلاف سایر موبایل سازهای چینی، روز به روز گران تر می شوند. به عنوان مثال، پرچمداران امسال این کمپانی یعنی Huawei P9 و Huawei P9 Plus به ترتیب با قیمت های ۶۷۹ و ۸۴۹ دلار روانه بازار شدند. این قیمت ها حتی از برخی محصولات ال جی، HTC و سامسونگ نیز گران تر هستند. نکته جالب در این میان این است که محصولات گرانقیمت هوآوی، از محبوبیت بالایی در بازار چین برخوردارند، به طوری که در محدوده قیمتی ۴۵۰ تا ۸۰۰ دلاری، موبایل های این برند در میان سه محصول محبوب قرار دارند. آمارهای فروش موبایلی مثل Huawei P9 نیز در کشورهای اروپایی چند برابر بیشتر از مدل P8 سال قبل بوده است. بنابراین می توان گفت که این موبایل ساز در دوراهی تولید موبایل های ارزان قیمت بیشتر با حاشیه سود کمتر و یا ساخت پرچمداران گران تر با تیراژ پایین تر و سود زیادتر گیر کرده است و البته شواهد نشان می دهند که آنها فعلاً به سمت و سوی گزینه ی دوم متمایل هستند.
گزارش مالی اپل از سه ماهه دوم ۲۰۱۶: فروش ۴۰ میلیون
گزارش مالی اپل از سه ماهه دوم ۲۰۱۶: فروش ۴۰ میلیون
اپل دقایقی پیش گزارش مالی خود از سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ (سه ماهه سوم سال مالی) را منتشر کرد و خبر داد که در این دوره، موفق به کسب درآمدی ۴۲.۳۶ میلیارد دلاری شده در حالی که تحلیلگران انتظار کسب درآمدی ۴۲.۰۹ میلیارد دلاری را داشتند. اهالی کوپرتینو همچنین خبر دادند که سود خالصی که در این دوره به دست آورده اند، معادل ۷.۸ میلیارد دلار است. در این میان کمپانی یاد شده خبر می دهد که توانسته در این بازه زمانی، ۴۰.۴ میلیون آیفون به فروش برساند که البته باز هم تحلیلگران انتظار داشتند تا اپل از فروش ۴۰.۰۲ میلون دستگاه آیفون خبر دهد. درحالی که گفته می شود کاربران دیگر مانند سابق تمایلی به تغییر دادن سالانه‌ی آیفون خود ندارند، تیم کوک خبر داد که از فروشی که آیفون ثبت کرده رضایت کامل دارد. اپل همچنین امروز برای دوره سه ماهه پیش رو نیز گمانه زنی خود را ارائه داد و بیان نمود که می تواند ۴۵.۵ میلیون آیفون به فروش رسانده و به طور کلی درآمدی ۴۷.۵ میلیارد دلاری را نیز به دست آورد. در این بین باید اشاره داشت که درآمدها برای بار دوم به شکل پیاپی با کاهش رو به رو می شود و حالا، اپل خبر می دهد که در قیاس با سه ماهه دوم از سال ۲۰۱۵، تا ۲۷ درصد درآمد کمتری را کسب نموده است. همانگونه که ذکر شد اپل در این دوره به سود خالص ۷.۸ میلیارد دلاری دست یافته در حالی که سال پیش در همین بازه، موفق به کسب سود خالصی ۱۰.۶۸ میلیارد دلاری شده بود. درآمد کلی اپل نیز در دوره مشابه در سال پیش، به ۴۹.۶ میلیارد دلار می رسید. ارزش سهام اپل در حال حاضر رشدی اندک و ۴.۶ درصدی داشته و قیمت هر سهم به ۱۰۱ دلار رسیده است. خود تیم کوک در مورد عملکرد مالی شرکت متبوعش در سه ماه دوم سال جاری میلادی می گوید: «سه ماهه قبلی تعجب آور بود چرا که از آنچه خودمان تصور می کردیم، عملکرد بهتری ارائه دادیم. آن هم از چند نقطه نظر مختلف نه فقط از یک بخش.» اپل اگرچه در پایان ماه مه آیفون SE اش را به بازار رساند و این تلفن هوشمند تعداد موبایل های فروخته شده از سوی اپل را افزایش داد، ولی در هر صورت این موبایل، ارزان تر از سایر آیفون هاست و بر روی میانگین قیمت آیفون تاثیر مثبتی نداشته. آیفون SE با قیمت ۳۹۹ دلار در اختیار کاربر قرار می گیرد در حالی که قیمت مدل پایه آیفون 6s، به ۶۴۹ دلار می رسد. سال پیش و در همین بازه زمانی، میانگین قیمت آیفون ۶۶۲ دلار اعلام شده بود ولی اینک همین میانگین به ۵۹۵ دلار تنزل یافته. اما در کنار آیفون، اپل فروشنده محصولات دیگری هم هست. این شرکت عنوان کرد که آیپد برای دهمین دوره پیاپی با کاهش تقاضا رو به رو بوده و این شرکت تنها موفق به فروش ۹.۹۵ میلیون آیپد (همه مدل ها) شده است؛ رقمی که در قیاس با بازه زمانی مشابه در سال پیش، ۹ درصد کاهش را بیانگر است.
چرا هسته اصلی تجارت یاهو به فروش می رسد؟
چرا هسته اصلی تجارت یاهو به فروش می رسد؟
دوره شکوهمند یاهو به عنوان یک کمپانی مستقل به سرآمده و در حال حاضر، به نظر می رسد که خریدار اصلی آن «ورایزن» است. هر دو کمپانی در حال انجام مذاکرات نهایی خود هستند و اینطور که خبر می رسد، قیمت تمام شده حدود ۵ میلیارد دلار است. اکنون به نظر می رسد که این داد و ستد به شکل مستقیم مربوط به کسب و کار اینترنتی یاهو بوده و هنوز معلوم نیست که دارایی های مشهود دیگر نظیر املاک و پتنت ها نیز در این پنج میلیارد محاسبه شده اند یا خیر. گفته می شود که یاهو و ورایزن امید دارند تا در هفته جاری به توافقات نهایی دست یافته و در روز سه شنبه، خبر نهایی را اعلام کنند. یاهو اعلام کرده بود که هسته اصلی تجارتش را به فروش می رساند. اما این هسته دقیقاً چیست؟ یاهو در واقع به مجموعه ای از سرویس های ورزشی و خبری، موتور جستجو، سرویس ایمیل و همچنین شبکه اجتماعی Tumblr اشاره دارد. این در حالیست که سال گذشته، ورایزن اقدام به خرید AOL و وب سایت های زیرمجموعه اش مانند هافینگتون پست، تک‌کرانچ و انگجت با مبلغ ۴.۴ میلیارد دلار کرد و حالا می خواهد تسلط بیشتری بر دنیای وب پیدا کند. تحلیلگران نیز باور دارند که با ترکیب AOL و یاهو، ورایزن می تواند در مقام سومین پلتفرم تبلیغات آنلاین، پس از گوگل و فیسبوک قرار گیرد. در این میان یاهو، برای ورایزن تولید محتوای بالایی خواهد داشت و می تواند در زمینه اخبار ورزشی و همچنین مالی، به لطف یک میلیارد شخصی که به شکل ماهانه از سرویس هایش دیدن می کنند، درآمدزایی مطلوبی پیدا کند. اما این مقدمه بیشتر در مورد ورایزن و دلایلش برای خرید یاهو بود. بیایید به شکل خلاصه ببینم چرا کار یاهو به جایی رسید که مجبور شد با این قیمت، هسته اصلی شرکت خود را به فروش برساند. یاهو به عنوان یکی از غول های اینترنتی، بیش از یک دهه است که با مشکلات مختلف رو به روست و نمی تواند یک استراتژی مناسب برای پیشبرد اهداف خود در زمینه جستجو، ویدیو و رسانه های اجتماعی به دست آورد. حالا بالاخره این شرکت تسلیم شده و می خواهد در سیستم پیشنهاد دهی، بالاترین پیشنهاد برای فروش بخشی از شرکت خود را به دست آورد. بخشی که از آن به عنوان هسته اصلی یاد می شود و بالاتر در موردش توضیح دادیم. تا کنون از میان شرکت هایی که خواهان خرید یاهو بوده اند، می توان به نام هایی نظیر AT&T و ورایزن در کنار چندین و چند شرکت کوچک تر اشاره کرد. یاهو دیگر در فضای رقابتی زندگی نمی کند تمام ارزش یاهو، در کاربران آن است. اتکای یاهو به کاربرانش حتی از گوگل و فیسبوک هم بیشتر است و در چندین سال اخیر، این شرکت به مرور درآمدهای خود از محل تبلیغات را از دست داده. این در حالیست که روند استفاده کاربران از پلتفرم جستجوی یاهو نیز کاهش یافته و در این زمینه پشت سر گوگل و فیسبوک ایستاده. یاهو در حال کوچک شدن است پس از سال ها رشد عالی،  بحران جهانی مالی از راه رسید و درآمد یاهو نیز رو به کاهش رفت. برگ برنده یاهو، سرمایه گذاری اولیه اش در شرکت چینی «علی بابا» بود. یاهو اینک ۱۵ درصد از سهام علی بابا را در اختیار دارد و زمانی که این کمپانی چینی در سال ۲۰۱۴ به بازار بورس پیوست، سود بسیار بالایی به یاهو رسید. این مبلغ به حدی بوده که ۱۵ درصد سهام یاهو از علی بابا، بسیار بیشتر از تجارت یاهو ارزش داشته. از سال پیش تا کنون، یاهو با زیانی ۴.۴ میلیارد دلاری رو به رو بوده. این شرکت در بازسازی خود ناموفق بود و هفته پیش خبر رسید که برخی دارایی هایش نظیر Tumblr را در تراز منفی خود قرار داده و به عنوان زیان تلقی کرده. یاهو، در سال ۲۰۱۳ شبکه اجتماعی Tumblr را با مبلغ ۱ میلیارد دلار خریده بود. یاهو از طرف سهام دارنش تحت فشار است ماریسا میر پیش از اینکه عنوان مدیر عاملی را در یاهو قبول کند، یکی از مدیران ارشد گوگل بود. وی در سال ۲۰۱۲ به یاهو پیوست تا این شرکت اینترنتی بزرگ را سرپرستی کرده و مشکلاتش را نیز حل کند. آن هم پس از اینکه چندین مدیر عامل دیگر، قادر به احیای یاهو پس از دوره حباب دات-کام نشده بودند. پس از اینکه ماریسا میر مدیریت یاهو را در دست گرفت، ارزش سهام این شرکت به بالاترین حد خود از زمان حباب دات-کام رسید اما در سال ۲۰۱۵، ارزش هر سهم دوباره شروع به کاهش یافتن کرد. … حال تحلیلگران باور دارند که کاربران، هنوز هم حس گرمی نسبت به یاهو، به عنوان یک برند دارند، حتی اگر چندان از سرویس های آن استفاده نکنند. در نقطه مقابل، به طور معمول حس مردم نسبت به شرکت های مخابراتی بسیار بد است. در نتیجه، ورایزن می تواند برخی از سرویس های خود را با استفاده از برند یاهو به مشتریانش ارائه دهد. نکته جالب اینکه یاهو و AOL، از رقبای قدیمی همدیگر هستند که رقابت شان به روزهای اولیه وب کشیده می شود. حتی «تیم آرم استرانگ»، مدیر کنونی AOL نیز زمانی که در گوگل به کار مشغول بوده، با «ماریسا میر» رقابت داشته. چند سال پیش، مدیر عامل یاهو ایده ادغام شدن با AOL را کاملاً بی اساس و غیر ممکن دانست. اما با وجود شرایط فعلی، کاهش شدید ارزش سهام، زیان های پیاپی و همچنین فشار سهام داران، شاید راه دیگری برای ماریسا میر وجود نداشته باشد.
افت فروش ساعت های هوشمند در سه ماهه دوم امسال با ت
افت فروش ساعت های هوشمند در سه ماهه دوم امسال با ت
از زمان ورود ساعت های هوشمند به بازار تا به امروز، همواره شاهد افزایش فروش و حجم بازار این پوشیدنی های هوشمند بوده ایم، اما به نظر می رسد عدم عرضه محصولات تازه و نامدار، از جمله نسل جدید ساعت هوشمند اپل، برای اولین بار در سه ماهه دوم سال جاری، سبب افت فروش ساعت های هوشمند شده است. بر اساس گزارش های منتشر شده، در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ عرضه جهانی ساعت های هوشمند با ۳۲ درصد کاهش، به رقم ۳.۵ میلیون واحد رسیده است. این رقم در دوره مشابه سال قبل برابر با ۵.۱ میلیون بوده است. اپل هنوز هم با عرضه حدود 1.6 میلیون اپل واچ، بیشترین سهم را در این بازار نوپا در اختیار دارد، اما در عین حال تنها شرکت مطرحی است که با افت قابل توجه آمارهای فروش مواجه شده. باید در نظر داشت که ساعت هوشمند اپل در نیمه دوم سال ۲۰۱۵ روانه بازار شده و از آن زمان تاکنون به روز رسانی نشده است. همان طور که در بالا اشاره شد، به نظر می آید عمده دلیل چنین کاهشی مربوط به عدم عرضه سخت افزار جدید باشد. البته سیستم عامل اپل واچ ها (watchOS) چند ماه پیش و  در خلال کنفرانس توسعه دهندگان اپل یک به روز رسانی مهم دریافت کرد، اما تا پاییز خبری از انتشار نسخه نهایی آن نخواهد بود. در آن سوی بازار نیز نسخه ای تازه از اندروید ویر توسط گوگل منتشر شده، اما همگام با آن خبری از معرفی یک محصول رده بالای جدید از سوی کمپانی های مطرح اعلام نشد. بر اساس گزارش موسسه IDC، کمپانی های قدیمی بازار ساعت نیز دست به کار تولید نمونه هوشمند محصولات خود شده اند. اما تعداد برندها و میزان تولید آنها هنوز قابل توجه نیست. تصور می شود که در صورت همکاری برندهای مشهوری چون Casio ،Fossil و Tag Heuer با تولیدکننده های مطرح بازار ساعت های هوشمند، شاهد رشد قابل توجهی در آمارهای فروش خواهیم بود. بعد از اپل، کمپانی های سامسونگ، لنوو و موتورولا رده های بعدی پرفروش ترین ساعت های هوشمند را در اختیار دارند.
آمار فروش موبایل های مبتنی بر اندروید، iOS و ویندو
آمار فروش موبایل های مبتنی بر اندروید، iOS و ویندو
موسسه تحقیقاتی مستقل «Kantar Worldpanel»، گزارش جدید خود را منتشر کرده و در آن به آمار فروش موبایل در سراسر جهان از جمله ایالات متحده،‌ چین، و چند کشور برتر اروپا پرداخته است. در سه ماه اخیر، آمار فروش برای موبایل های مبتنی بر iOS مناسب بوده، اندرویدی ها فروشی عالی داشته اند و البته تقاضا برای موبایل های ویندوزی باز هم با کاهش رو به رو بوده است. در سه ماه منتهی به مه ۲۰۱۶، از میان موبایل های فروخته شده در اروپا، ۷۶.۵ درصد دارای پلتفرم اندروید بوده اند. این آمار در مقایسه با مقطع زمانی مشابه در سال گذشته مشمول ۶ درصد رشد شده. داستان موفقیت اندروید به سرزمین اژدهای سرخ کشیده می شود و در چین، بیش از ۷۹ درصد از موبایل های فروش رفته مبتنی بر اندروید بوده اند در حالی که همین آمار برای ایالات متحده ۶۸.۵ درصد بوده است. جالب اینکه Kantar خاطر نشان می کند که آیفون SE، در لیست ۱۰ موبایل پرفروش در کشورهای چین، فرانسه، انگلیس و ایالات متحده حضور داشته. در این میان آمار فروش موبایل های مجهز به ویندوز، باز هم کاهش داشته. چه در مقایسه با مقطع زمانی مشابه در سال پیش و چه در مقایسه با دوره گذشته. با شرایط موجود، انتظار نمی رود که موبایل های مبتنی بر ویندوز با شرایط بهتری رو به رو شوند.
هوآوی پیش بینی فروش امسال موبایل های خود را ۴۰ میل
هوآوی پیش بینی فروش امسال موبایل های خود را ۴۰ میل
مدتی هست که زنگ خطر برای تمام تولیدکنندگان موبایل در دنیا به صدا درآمده است؛ زنگ خطری که نشانه هایی واضح دارد، نشانه هایی همچون کاهش رشد فروش آیفون های اپل یا ضررهای مداوم برندهایی شناخته شده مانند اچ تی سی، سونی و ال جی. حتی سامسونگ هم این روزها خطر را بیش از پیش حس کرده و قصد دارد ساختار کسب و کارش را برای دوران «پسا موبایل» متحول سازد. هوآوی هم به عنوان سومین اسمارت فون ساز بزرگ دنیا، پیش بینی خود از میزان فروش تلفن های هوشمندش در سال جاری را ۴۰ میلیون واحد کاهش داده است. این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که کمپانی های چینی به طور مرتب در حال کاهش قیمت تمام شده محصولات شان هستند و در عین حال دائماً زیبایی، کیفیت بدنه و مشخصات سخت افزاری موبایل های خود را ارتقا می دهند. با این حال به نظر می رسد اشباع بازار، که شرکت هایی چون سامسونگ و اپل مدتی هست با آن مواجه شده اند، در بازار مستعدی چون چین نیز در حال شیوع است. بر طبق گزارشی جدید از این کشور، هوآوی پیش بینی خود از میزان فروش موبایل هایش در سال ۲۰۱۶ را از ۱۶۰ میلیون دستگاه، به ۱۲۰ میلیون کاهش داده است. از دیگر دلایل اصلی این کاهش، علاوه بر کند شدن رشد بازار، تمایل روز افزون این کمپانی به تولید موبایل های رده بالا است که نتیجه آن، چیزی جز افزایش میانگین قیمت محصولات نخواهد بود. به هر روی، اگر همین پیش بینی ۱۲۰ میلیون واحدی نیز برای امسال محقق شود، باز هم می بایست سال ۲۰۱۶ را سال موفقیت چشمگیر هوآوی نامید. آنها در سال قبل تنها موفق به عرضه ۱۰۸ میلیون دستگاه تلفن هوشمند شدند، که آن رکورد نیز در جایگاه خود بسیار عالی بود. همان طور که در بالاتر اشاره شد، محصولات هوآوی برخلاف سایر موبایل سازهای چینی، روز به روز گران تر می شوند. به عنوان مثال، پرچمداران امسال این کمپانی یعنی Huawei P9 و Huawei P9 Plus به ترتیب با قیمت های ۶۷۹ و ۸۴۹ دلار روانه بازار شدند. این قیمت ها حتی از برخی محصولات ال جی، HTC و سامسونگ نیز گران تر هستند. نکته جالب در این میان این است که محصولات گرانقیمت هوآوی، از محبوبیت بالایی در بازار چین برخوردارند، به طوری که در محدوده قیمتی ۴۵۰ تا ۸۰۰ دلاری، موبایل های این برند در میان سه محصول محبوب قرار دارند. آمارهای فروش موبایلی مثل Huawei P9 نیز در کشورهای اروپایی چند برابر بیشتر از مدل P8 سال قبل بوده است. بنابراین می توان گفت که این موبایل ساز در دوراهی تولید موبایل های ارزان قیمت بیشتر با حاشیه سود کمتر و یا ساخت پرچمداران گران تر با تیراژ پایین تر و سود زیادتر گیر کرده است و البته شواهد نشان می دهند که آنها فعلاً به سمت و سوی گزینه ی دوم متمایل هستند.
نگاهی به آمار فروش آمازون و Best Buy؛ پرفروش ترین…
نگاهی به آمار فروش آمازون و Best Buy؛ پرفروش ترین…
ساعت های هوشمند آرام آرام در حال باز کردن جای خود در بازار هستند و تولید کنندگان بزرگ تلفن های هوشمند حضور پر رنگی در این میان دارند. این نتیجه بررسی آمار فروش سایت های آمازون و Best Buy در ۳ ماهه سوم سال ۲۰۱۵ به شمار می رود که توسط موسسه JeeQ Data ارائه شده است. برای مشاهده جزئیات این آمار در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید. بر اساس بررسی این موسسه، U8 U Watch Bluetooth پر فروش ترین ساعت هوشمند آمازون در بازه زمانی سه ماهه گذشته سال جاری میلادی بوده و پس از آن نسخه مشکی رنگ موتو ۳۶۰ موتورولا قرار دارد. Pebble مشکی در این لیست مقام سوم را در اختیار دارد، پس از آن رنگ خاکستری مدل ۴۲ میلی متری اپل واچ با بند مشکی قرار دارد و مقام پنجم نیز به Singe Bluetooth 4.0 با بند مشکی تعلق گرفته است. بررسی آمار کلی فروش همه مدل ها نیز نشان می دهد موتورولا با ۱۹.۲۳ درصد بیشترین سهم بازار را در اختیار خود داشته و پس از آن Pebble با ۱۴.۷۵ مشاهده می شود. UZOU سازنده دیگری است که با ۱۴.۴۳ درصد مقام سوم را در اختیار دارد و در مقام های چهارم و پنجم نیز سامسونگ با ۱۰.۶ و اپل با ۷.۴۳ درصد حضور دارند. در Best Buy اما آمار فروش سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵ به شکل متفاوتی رقم خورده و در این سایت رنگ مشکی نسخه بزرگ و کوچک ساعت هوشمند Surge ساخت Fitbit مقام های اول و دوم را به خود اختصاص داده اند. مقام های سوم و چهارم این لیست به نسخه مشکی Gear Fit و Gear 2 Neo سامسونگ تعلق گرفته و در مقام پنجم نیز مدل Time از Pebble مشاهده می شود. موتورولا با نسخه های مشکی، نقره ای و طلایی موتو ۳۶۰ مقام های ششم، هفتم و هشتم را به خود اختصاص داده، در مقام نهم Gear S سامسونگ و در نهایت نیز مقام دهم به نسخه مشکی رنگ مدل اولیه ساعت هوشمند Pebble تعلق دارد. در مورد آمار کلی فروش همه مدل ها نیز باید بگوییم موتورولا در Best Buy هم با ۲۷.۹۳ درصد بیشترین سهم بازار را برای خود رقم زده، این بار اما سامسونگ با فاصله کم و رقم ۲۶.۳۰ درصد در مقام دوم حضور دارد. در مقام سوم و چهارم لیست Fitbit با ۲۰.۱۱ درصد و Pebble با ۱۷.۱۷ درصد مشاهده می شوند و در نهایت نیز رتبه پنجم بیشترین میزان فروش این ابزارهای پوشیدنی در بازه یاد شده با ۵.۵۴ درصد به مایکروسافت تعلق گرفته است. البته باید توجه داشته باشید سایت Best Buy در بازه مورد بررسی اپل واچ را به فروش نمی رسانده و با اضافه شدن این محصول در حال حاضر، احتمالاً در ماه های آینده شاهد ارائه آمار های متفاوتی از سوی این وب سایت خواهیم بود.
تیم کوک: پیش فروش اپل واچ فوق العاده بوده است
تیم کوک: پیش فروش اپل واچ فوق العاده بوده است
تیم کوک مدیر عامل اپل طی بازدیدش از یکی از فروشگاه های این شرکت در کالیفرنیا به کانال اقتصادی CNBC گفت که میزان پیش سفارش ها برای اپل واچ عالی بوده و پاسخ مشتریان نیز به این ساعت را «فوق العاده» توصیف کرد. کوکل همچنین به خبرنگاران گفت که در میان مدل های مختلف این گجت، بیشتر از همه نوع استیل با بند سفید را دوست دارد. گفتنی است که دریافت سفارش برای اپل واچ از ساعت 3:01 بامداد به وقت نواحی شرقی ایالات متحده آمریکا در روز 21 فروردین ماه آغاز شد و ارزان ترین مدل آن نیز که Sport نام دارد با قیمتی برابر با 349 دلار سفارش گذاری شد و گران ترین نوعش یعنی ادیشن هم تا 17 هزار دلار رسید. تیم کوک در صحبتهایش گفت: «ما بازخورد فوق العاده ای را از سوی مشتریانمان دریافت کرده ایم و سفارشات نیز برای این محصول به همین صورت بوده است.» ناگفته نماند که تنها چند ساعت پس از شروع دریافت سفارشات، کل موجودی فروشگاه های این شرکت تمام شد. فرایند ارسال ساعت های سفارش گذاری شده از تاریخ چهارم اردیبهشت ماه امسال شروع می شود اما طبق اعلام شرکت سازنده، تحویل برخی از مدل های این محصول با تاخیر روبرو بوده و احتمالا تا به تیر یا خرداد کشیده خواهد شد.