فروش

اشتراک گذاشته شده با :

بازار

چه خودروهایی در بازار زودتر به فروش می رسند؟
برخی از خودروها در زمان فروش، به سرعت و با کمترین افت در بازار به فروش می رسند ولی برخی دیگر با افت قیمت زیاد و زمان انتظار طولانی خصوصا در نوع دست دوم مواجه می شوند. به عقیده برخی از کارشناسان بازار خودرو، معمولا افراد برای خرید خودرو به بودجه شان نگاه می‌کنند، اما در خرید خودرو خصوصا برای کسانی که زود به زود ماشینشان را عوض می کنند، خرید خودرویی که در زمان فروش کمترین افت قیمت را داشته و سریع نیز به فروش برسد، بسیار مهم است. در بازار خودروهای داخلی معمولا تمامی خودروها به صورت صفر کیلومتر از سوی مردم خریداری می شوند، ولی همین خودروها در زمان فروش بستگی به نوع آن دارای مشتریان بهتری هستند. اگر بخواهیم خودروهای پرطرفدار را نام ببریم، می‌توانیم از شرکت سایپا، خودروی پراید و تیبا، شرکت ایران خودرو، پژوپارس، پژو 206 و تندر 90 و شرکت پارس خودرو هم خودرو ساندروی استپ وی و معمولی را نام برد. اینها خودروهایی هستند که مشتریان برای خرید این خودروها در نوع صفر میل و رغبت بیشتری نشان می‌دهند. در خانواده پژو پارس فروش نوع دست دوم مدل معمولی با افت قیمت کمتری مواجه می شود. به طور مثال یک خودروی پارس ال ایکس در نوع صفر کیلومتر 42.5 میلیون تومان و پارس معمولی 37 میلیون در بازار آزاد به فروش می رسند ولی در زمان فروش و با 5 هزار کیلومتر کار کرد پارس معمولی حدود 35 و پارس ال ایکس به قیمت 38 میلیون به فروش خواهند رسید. بنابراین مشاهده می کنید پارس ال ایکس افت4.5 میلیونی و پارس معمولی 2 میلیون در زمان فروش افت قیمت خواهند داشت. در خانواده پژو 206 نیز علاوه بر اینکه همین قاعده وجود دارد اما خودروهای هاچ بک نیز در زمان فروش افت قیمت کمتری را نسبت به نوع صندوق دار خواهند داشت به طور مثال پژو 206 هاچ بک تیپ پنج 38.8 و پژو 206 وی8 صندوق دار 39.4 میلیون در نوع صفر قیمت دارند ولی همین خودرو با 3 هزار کیلومتر کار کرد در تیپ 5 به قیمت 37 میلیون تومان و پژو وی 8 در فروش 37 میلیون در بازار به فروش می رسند و بنابراین افت قیمت 206 هاچ بک نسبت به نوع صندوق دار در بازار کمتر است. کدام خودروها در بازار سریع نقد می شود در خانواده تندر 90 نیز آنچه که در بازار دست دوم بهتر خرید و فروش می شود، مربوط به نوع دنده ای و فول این خودرو است. در خانواده سایپا خودروهای تیبا و تیبا 2 نیز در نوع صفر به خوبی خرید و فروش می شوند، ولی در بازار دست دوم تیبای صندوق دار وضعیت بهتری را خواهد داشت. اما وضعیت در پارس خودرو به دلیل ارائه خودرهای رنو بهتر است. خودروهای ساندرو و ساندرو استپ وی وضعیت خوبی در بازار خرید و فروش را دارند. در خودروهای چینی به رغم اینکه در نوع صفر کیلومتر در بازار اوضاع نسبتا خوبی دارند ولی وضعیت در بازار دست دوم زیاد مناسب نیست و معمولا این خودروها در زمان فروش دست دوم افت قیمت زیادی را تجربه خواهند کرد. ولی در خودروهای صفر کیلومتر چینی معمولا نوع شاسی بلند بهتر از نوع سدان بهتر فروش می رسد. اما در حوزه خودروهای وارداتی وضعیت به گونه دیگری است. در این بازار به دلیل اینکه در برگیری خودروهای کره ای بسیار زیادتر از برندهای دیگر است، بنابراین در بازار فروش دست دوم اوضاع مساعدتر است؛  هر چند که در مرحله بعدی برندهای ژاپنی شرایط بهتری را دارند. در خودروهای خارجی باید توجه داشت که به دلیل قیمت بالای آن در نوع صفر کیلومتر در زمان فروش افت قیمت از 5 تا 20 میلیون تومان را باید پیش بینی کرد.

تاکتیک هایی برای فروش به تیپ های شخصیتی مختلف
آیا این عالی نبود اگر یک شیوه فروش همیشه برای همه مشتریان احتمالی شما کاربرد داشت؟ متاسفانه شخصیت انسان این گونه طراحی نشده است. اشکال شخصیتی دامنه‌ گسترده‌ای دارد و انسان‌ها حتی به مجرب‌ترین و آراسته‌ترین نمایندگان فروش واکنش‌های متفاوتی نشان می‌دهند. موفقیت در فروش به توانایی نماینده فروش در سازگار کردن مهارت‌هایش برای فروش تیپ‌های مختلف افراد بستگی دارد. در اینجا نگاهی به چهار تیپ شخصیتی اصلی که احتمالا همه نمایندگان فروش با آنها مواجه می‌شوند و نیز توصیه‌هایی برای متناسب‌سازی تاکتیک‌ها با هر یک از این تیپ‌ها ارائه می‌کنیم. 1) افراد مدعی شخصیت‌های مدعی مشتاق اطلاعات، آن هم اطلاعات مستند هستند و دوست دارند این اطلاعات بسیار دقیق به آنها ارائه شود. به‌طور کلی، آنها بیشتر بر تصمیم‌گیری‌های خودشان متکی هستند و مشتاقانه دوست دارند بر مراحل و ضرب‌الاجل‌های پروژه‌ها متمرکز شوند. زنان و مردان مدعی گاهی اوقات بدخلق می‌شوند و رفتاری غیردوستانه دارند، حتی اگر واقعا قصد چنین چیزی را نداشته باشند. همچنین نمی‌توانند تحمل کنند وقتشان تلف شود. فروش به تیپ‌های شخصیتی مدعی: در جلساتی که با این نوع شخصیت‌های مدعی می‌گذارید، آمادگی داشته باشید. اگر این افراد تاثیری که شما به دنبال آن هستید دریافت کنند، جلسه به نتیجه رسیده است. همچنین تیپ‌های شخصیتی مدعی سریع نکته اصلی مطالبی که می‌گویید را می‌گیرند. بنابراین از تکرار بپرهیزید. تعجبی ندارد که تیپ‌های شخصیتی مدعی به شدت رقابتی هستند. اگر به آنها نشان دهید که محصول شما چگونه به آنها در برابر رقبایشان برتری می‌دهد، راه خود را برای یک فروش موفق باز کرده‌اید. کلماتی که چنین افرادی دوست دارند بشنوند عبارت است از: بهترین، منحصربه‌فرد، سریع، قدرتمند، مزیت رقابتی. 2) افراد سازگار تیپ‌های شخصیتی دوست‌‌داشتنی به صداقت و اعتماد ارزش می‌نهند. آنها به دنبال برقراری روابط صمیمانه هستند. رویکرد آنها نسبت به حل مسائل تاثیرگذاری بر احساسات دیگران است و بیش از دیگر تیپ‌های شخصیتی طول می‌کشد که به راه حلی برسند و در مورد مساله‌ای تصمیم‌گیری کنند. آنها وارد درگیری نمی‌شوند و در عوض ترجیح می‌دهند منافع همه را در نظر بگیرند. فروش به تیپ‌های شخصیتی سازگار: مهم‌ترین هدف شما باید این باشد که با تیپ‌های سازگار ارتباط برقرار کنید و با بینشی قدرتمند از اینکه محصول یا خدمات شما چگونه به شرکت‌ این گونه افراد نفع می‌رساند، خودتان را در جایگاه یک کارشناس قرار دهید. این افراد رویکردهای مرحله به مرحله را برای جذب اطلاعات ترجیح می‌دهند، نه برخورداری از مخزن داده. در مورد حق انتخاب‌های آنها نیز همین گونه است. اگر گزینه‌های متعدد را پیش روی آنها قرار دهید، مدت‌ها طول می‌کشد در مورد آن تصمیم‌گیری کنند. تیپ‌های شخصیتی سازگار تحت تاثیر شهادت مشتریان دیگر قرار می‌گیرند؛ به‌خصوص مشتریانی که رضایت شخصی زیادی از محصولات شما ابراز می‌کنند. کلماتی که این نوع افراد دوست دارند بشنوند عبارت است از: محبوب، قابل اتکا، تضمین شده، اثبات‌شده، ایمنی و امنیت. 3) افراد برونگرا تیپ‌های شخصیتی برونگرا مثل افراد سازگار به کسانی که دور و برشان هستند زیاد اهمیت می‌دهند. همچنین آنها افرادی خودانگیخته، خلاق و باانگیزه هستند و به قابلیت‌های ذاتی خودشان افتخار می‌کنند. این نوع افراد برای تعاملات مثبت انرژی زیادی می‌گذارند و بنابراین چندان وارد درگیری‌های ذهنی با افراد نمی‌شوند. زنان و مردان برونگرا به صورت ذاتی اعتماد به نفس بالایی دارند، اغلب پرحرارت و پرانرژی هستند و با چشم بر هم زدنی آماده‌اند که به مرحله بعد تصمیم‌گیری بروند. فروش به تیپ‌های شخصیتی برونگرا: در کنار ماهیت پرانگیزه‌ای که دارند، این افراد خیلی زود خسته و کسل می‌شوند. از ارائه طرح‌های پیشنهادی مملو از جزئیات و داده‌محور خودداری کنید. در عوض، موردکاوی‌هایی ارائه دهید که سوابق موفقیت محصولتان را به نمایش بگذارد. تیپ‌های شخصیتی برونگرا با افرادی شبیه خودشان ارتباط برقرار می‌کنند و برای نظرات چنین افرادی احترام زیادی قائلند. همچنین آنها پذیرای برقراری روابط بلندمدت با شرکت شما هستند. کلماتی که این افراد مایلند بشنوند عبارت است از: راحت، سرگرم‌کننده، ارزان و بدون مشکل. 4) افراد تحلیلگر این افراد محاسبه‌گر و حلال مشکل هستند. مطمئن باشید در جلسات قبل از اینکه از در وارد شوید، همه چیز را در مورد شرکت‌تان می‌دانند. بنابراین در برابر این افراد آماده باشید که انبوهی از سوالات با جزئیات را پاسخ دهید. افراد تحلیلگر با ایده محاسبات زندگی می‌کنند و می‌میرند. فرآیند تصمیم‌گیری آنها به‌شدت به تحقیق، آزمایش و انتخاب دقیق گزینه‌ها وابسته است. تصمیم‌ها بر اساس ارقام واقعی اتخاذ می‌شوند. احساسات هیچ نقشی در معادله این افراد ندارد. فروش به تیپ‌های شخصیتی تحلیلگر: از آنجا که این نوع تیپ‌های شخصیتی خودشان تحقیقات انجام می‌دهند، لازم نیست برای توصیف نکات اساسی و اولیه محصول وقت تلف کنید. تنها مزایای کلیدی را با مثال‌های واقعی و مملو از عدد و رقم، نتایج نظرسنجی، درصد رشد و... در اختیار آنها قرار دهید. ادعا نکنید که آنها می‌توانند چیزی را رد کنند. در برابر افراد تحلیلگر هیچ راه میانبری در فرآیند فروش وجود ندارد. آنها وقتی برای خرید تصمیم می‌گیرند که کلیه داده‌های لازم را مرور و خلاصه کرده باشند. صبوری شما (و نیز تمایل به دادن اطلاعات اضافی در صورت درخواست) آنها را به شدت راضی می‌کند. کلماتی که افراد تحلیلگر دوست دارند بشنوند عبارت است از: داده، درصد، تحقیق، مدرک و نتایج. به عنوان بخشی از استراتژی فروش خود، دانش‌تان را در مورد نوع شخصیت مشتریان احتمالی بالا ببرید و طرح‌های پیشنهادی فروش خود را با آنها متناسب‌سازی کنید. در این صورت زمان خود را برای فروش محصول کارآمدتر صرف می‌کنید و تلاش‌های متمرکز شده شما به بازدهی سرمایه بیشتری منجر می‌شود. ترجمه ای از Business.com منبع روزنامه دنیای اقتصاد
افزایش ۵ درصدی آمار فروش تلفن های هوشمند از حال و…
افزایش ۵ درصدی آمار فروش تلفن های هوشمند از حال و…
آمار فروش کامپیوترهای شخصی و تبلت ها روز به روز در حال کاهش است و افزایش تمایل کاربران به استفاده از تلفن های هوشمند یکی از دلایل عمده آن به شمار می رود. انتشار هر گزارش جدید نشان می دهد این محصولات باز هم کاربران بیشتری را به سوی خود جلب کرده و سهم بیشتری از بازار دیگر ابزارهای حوزه موبایل را به خود اختصاص داده اند. آخرین گزارش از این دست بوسیله موسسه آلمانی GfK منتشر شده که بزرگترین موسسه تحلیل بازار در این کشور و چهارمین در سطح جهان به شمار می رود. این گزارش به میزان فروش تلفن های هوشمند در بازه زمانی سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵ می پردازد و اطلاعات موجود در آن نشان می دهد تعداد فروش تلفن های هوشمند در ۳ ماهه دوم سال جاری ۳۰۲.۱ میلیون دستگاه بوده است، رقمی که نسبت به فروش ۲۸۸.۳ میلیون عددی ۳ ماهه پیش خود ۵ درصد افزایش نشان می دهد. این رقم از نظر ارزش مالی نیز با رسیدن از ۸۶ به ۹۲.۴ میلیارد دلار، از افزایشی در حدود ۷ درصد حکایت دارد. در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید. آمار فروش البته در تمام جهان یکسان نبوده و بطور مثال در نظر گرفتن بازار آمریکای شمالی به تنهایی با فروش ۴۴.۴ میلیون دستگاه از افزایشی ۱۰ درصدی در این منطقه حکایت دارد، در حالی که اروپا در مقایسه بازار چندان مناسبی به شمار نمی رود و با وجود افزایش ۳ درصدی تعداد فروش، ارزش مالی بازار کاهشی ۱۵ درصدی را ثبت کرده که نشان دهنده کاهش قیمت این محصولات در بازار اروپا است. در بازار چین هم روندی برعکس اروپا اتفاق افتاده و درحالی که تعداد فروش با ۱۰ درصد کاهش به ۸۸.۷ میلیون دستگاه رسیده، اما ارزش فروش رقم ۲۶.۸ میلیون دلار را ثبت کرده که نشان دهنده افزایشی ۲۶.۸ درصدی است. بازار چین همچنین در ۳ ماهه دوم سال ۲۰۱۵ بهترین منطقه برای فروش تلفن های هوشمند مبتنی بر 4G LTE در سطح جهان بوده است، محصولاتی که با ۱۲۹ درصد افزایش نسبت به بازه مشابه در سال گذشته، اکنون ۵۸ درصد سهم بازار فروش تلفن های هوشمند جهان را در اختیار دارند. کشور چنین علاوه بر این بهترین مکان برای فروش موبایل های عظیم الجثه نیز به شمار می رود، چرا که ۶۳ درصد از تلفن های هوشمند به فروش رفته در ۳ ماهه دوم ۲۰۱۵ بازار این کشور، به محصولاتی با نمایشگر با اندازه بیش از ۵ اینچ اختصاص داشته اند. این رقم در بازار جهانی نیز ۴۸ درصد است که رشدی ۵ درصدی نسبت به ۳ ماهه پیش از خود و در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته نیز افزایشی برابر با ۱۷ درصد را نشان می دهد. بررسی های موسسه GfK همچنین نشان می دهد که بازار کشور هند به دلیل نفوذ ناچیز تلفن های هوشمند در این کشور و در دسترس بودن محصولات ارزان قیمت به دلیل رقابت شدید، از عمده ترین عوامل تاثیر گذار روی افزایش آمار فروش جهانی این محصولات است، بازار مناسبی که به نظر نمی رسد حداقل در آینده نزدیک رشد آن متوقف شود. در پایان می توانید جدول فروش تلفن های هوشمند در ۳ ماهه دوم سال ۲۰۱۵ را مشاهده و تعداد فروش و ارزش مالی این بازار را به تفکیک مناطق مختلف، با بازه زمانی پیش از خود مقایسه کنید. در جدول دوم نیز آمار فروش سال ۲۰۱۴ در کنار تخمین موسسه GfK از میزان فروش در سال ۲۰۱۵ به تفکیک مناطق قابل مقایسه است.
بازار فروش کودکان در بغداد، پیامد تکان دهنده جنگ …
یک روزنامه نگار سوئدی با تهیه گزارشی از وجود بازار فروش کودکان عراقی در بغداد خبر داد! این گزارش مطبوعاتی که در شش صفحه در روزنامه های سوئد منتشر شد، طی 24 ساعت گذشته بحث و جدل های فراوانی را در سوئد به وجود آورد.
تحلیل شاخص فروش کیبورد
تحلیل شاخص فروش کیبورد
شاخص فروش کیبورد در ایران،معرفی پرفروش ترین کیبورد های جهان، طراحی کیبورد و امکانات یک کیبورد از مطالبی است که در این طرح خواهید دید. طراح: امیر مرتضایی فر منبع : سایت اس اند پی | گروه شرکت های فراسو