فروش

اشتراک گذاشته شده با :

اخبار تکنولوژی

افت فروش ساعت های هوشمند در سه ماهه دوم امسال با ت
افت فروش ساعت های هوشمند در سه ماهه دوم امسال با ت
از زمان ورود ساعت های هوشمند به بازار تا به امروز، همواره شاهد افزایش فروش و حجم بازار این پوشیدنی های هوشمند بوده ایم، اما به نظر می رسد عدم عرضه محصولات تازه و نامدار، از جمله نسل جدید ساعت هوشمند اپل، برای اولین بار در سه ماهه دوم سال جاری، سبب افت فروش ساعت های هوشمند شده است. بر اساس گزارش های منتشر شده، در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ عرضه جهانی ساعت های هوشمند با ۳۲ درصد کاهش، به رقم ۳.۵ میلیون واحد رسیده است. این رقم در دوره مشابه سال قبل برابر با ۵.۱ میلیون بوده است. اپل هنوز هم با عرضه حدود 1.6 میلیون اپل واچ، بیشترین سهم را در این بازار نوپا در اختیار دارد، اما در عین حال تنها شرکت مطرحی است که با افت قابل توجه آمارهای فروش مواجه شده. باید در نظر داشت که ساعت هوشمند اپل در نیمه دوم سال ۲۰۱۵ روانه بازار شده و از آن زمان تاکنون به روز رسانی نشده است. همان طور که در بالا اشاره شد، به نظر می آید عمده دلیل چنین کاهشی مربوط به عدم عرضه سخت افزار جدید باشد. البته سیستم عامل اپل واچ ها (watchOS) چند ماه پیش و  در خلال کنفرانس توسعه دهندگان اپل یک به روز رسانی مهم دریافت کرد، اما تا پاییز خبری از انتشار نسخه نهایی آن نخواهد بود. در آن سوی بازار نیز نسخه ای تازه از اندروید ویر توسط گوگل منتشر شده، اما همگام با آن خبری از معرفی یک محصول رده بالای جدید از سوی کمپانی های مطرح اعلام نشد. بر اساس گزارش موسسه IDC، کمپانی های قدیمی بازار ساعت نیز دست به کار تولید نمونه هوشمند محصولات خود شده اند. اما تعداد برندها و میزان تولید آنها هنوز قابل توجه نیست. تصور می شود که در صورت همکاری برندهای مشهوری چون Casio ،Fossil و Tag Heuer با تولیدکننده های مطرح بازار ساعت های هوشمند، شاهد رشد قابل توجهی در آمارهای فروش خواهیم بود. بعد از اپل، کمپانی های سامسونگ، لنوو و موتورولا رده های بعدی پرفروش ترین ساعت های هوشمند را در اختیار دارند.

گلکسی نوت 7 رکورد پیش فروش کهکشانی ها در کره جنوبی
گلکسی نوت 7 رکورد پیش فروش کهکشانی ها در کره جنوبی
طبق اخبار منتشر شده در «Korea Herald» گلکسی نوت 7 رکوردهای قبلی مربوط به پیش فروش سری موبایل های گلکسی سامسونگ در بازار کره جنوبی را جابجا کرد. به گزارش منابع خبری، با گذشت تنها 2 روز از شروع پیش فروش این دستگاه در کشور مورد بحث، بیش از 200 هزار عدد از آن خریداری شده. گفتنی است این مقدار برای رکورددار قبلی یعنی گلکسی S7 یکصد هزار عدد بود. البته ظاهراً سامسونگ مشوق های زیادی را برای پیش خرید نوت 7 در نظر گرفته و علاوه بر یک دستگاه Gear Fit 2 که در بیشتر کشورها همراه این موبایل به رایگان ارائه می شود، کمپانی فوق در کره جنوبی تعویض صفحه نمایش در صورت شکستن را با 50 درصد تخفیف انجام داده و همچنین کارت هدیه 90 دلاری برای استفاده در فروشگاه های پشتیبانی کننده از Samsung Pay را به خریداران این اسمارت فون هدیه می دهد. علاوه بر این، سامسونگ 2800 ایستگاه «تجربه کاربری با Note» را در این کشور برپا کرده، که در مقایسه با  2000 ایستگاه ایجاد شده برای گلکسی S7 افزایش چشمگیری دارد. لازم به ذکر است گلکسی نوت 7 در کره جنوبی برابر 895 دلار قیمت گذاری شده، و ظاهراً همین رقم برای ایالات متحده نیز در نظر گرفته می شود.
آغاز پیش فروش گلکسی نوت 7 سامسونگ در دبی
آغاز پیش فروش گلکسی نوت 7 سامسونگ در دبی
با انتشار تصاویر و ویدئوهای مختلف، تقریباً همه چیز را در مورد نوت 7 سامسونگ می دانید و با ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری این محصول جدید آشنا هستید، ضمن اینکه اطلاع دارید دیوایس یاد شده به طور رسمی در روز سه شنبه دوازدهم مرداد ماه معرفی می شود. در همین رابطه چندی پیش اعلام شد که پیش فروش فبلت گلکسی نوت 7 سریعاً پس از مراسم معرفی رسمی آن آغاز می شود، اما ظاهراً همین الان می توان این موبایل را در یکی از مهم ترین بازارهای خاورمیانه یعنی دبی سفارش داد. طبق گزارش SamMobile و تصویر منتشر شده، علاقه مندان به تلفن همراه فوق در دبی می توانند با پرداخت 500 درهم امارات (حدوداً 130 دلار) سفارش خود را ثبت کرده و دستگاه را در تاریخ دوازده مرداد (یا اندکی پس از آن) تحویل بگیرند، ضمن اینکه یک کارت حافظه میکرو اس دی با ظرفیت 128 گیگابایت نیز به آنها هدیه داده خواهد شد. به گزارش همین منبع خبری، پیش فروش فبلت جدید سامسونگ توسط T-Mobile از هفته آینده آغاز خواهد شد. در صورت صحت این خبر، احتمالاً دیگر اپراتورهای معتبر و همچنین فروشگاه های آنلاین در سرتاسر جهان نیز چنین اقدامی را در دستور کار خود قرار خواهند داد. لازم به ذکر است که در حال حاضر قیمت نهایی گلکسی نوت 7 مشخص نیست، اما طبق گمانه زنی های موجود و پیش بینی افزایش قیمت آن نسبت به نوت 5، می توان انتظار داشت که نسخه آنلاک این تلفن همراه با قیمت حداقل 700 دلار عرضه شود. در ادامه می توانید آخرین رندرهای رسمی Note 7 را نیز مشاهده کنید.
هوآوی و فروش 28.3 میلیون تلفن هوشمند در سه ماه ابت
هوآوی و فروش 28.3 میلیون تلفن هوشمند در سه ماه ابت
کمپانی چینی هوآوی در سال گذشته 100 میلیون تلفن هوشمند به بازار فرستاد که رکوردی فوق العاده برای کمپانی محسوب می شود. این میزان فروش به اندازه ای بود که هوآوی پس از سامسونگ و اپل در جایگاه سوم پرفروش ترین تولیدکننده اسمارت فون و تبلت در جهان قرار بگیرد. این شرکت 7.4 درصد کل اسمارت فون های ارائه شده به بازار در سال 2015 را تولید کرد و حالا به گوش می رسد که آمار سه ماه ابتدایی 2016 این شرکت هم خارق العاده بوده است. آن ها به تازگی خبر دادند که طی سه ماه اول سال 2016، موفق به عرضه 28.3 میلیون تلفن هوشمند به بازار شده اند. هدف چینی ها، ارائه 140 میلیون تلفن در سال 2016 است که افزایشی 30 درصدی نسبت به رقم 2015 خواهد بود. علاوه بر اینکه عدد اعلام شده رکورد جدیدی برای هوآوی خواهد بود، این میزان خلاف رشد تک رقمی بازار تلفن های هوشمند نیز هست. پیشتر گزارش داده شده بود که آن ها پیش بینی خود را تا 120 میلیون کاهش داده اند اما هوآوی این ادعا را رد کرد. بر اساس گفته های کوین هو، یکی از مدیران هوآوی، این کمپانی تاکنون 2.6 میلیون واحد هوآوی P9 و P9 Plus به بازار عرضه کرده که هر دو از دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی بهره می برند.
هوآوی پیش بینی فروش امسال موبایل های خود را ۴۰ میل
هوآوی پیش بینی فروش امسال موبایل های خود را ۴۰ میل
مدتی هست که زنگ خطر برای تمام تولیدکنندگان موبایل در دنیا به صدا درآمده است؛ زنگ خطری که نشانه هایی واضح دارد، نشانه هایی همچون کاهش رشد فروش آیفون های اپل یا ضررهای مداوم برندهایی شناخته شده مانند اچ تی سی، سونی و ال جی. حتی سامسونگ هم این روزها خطر را بیش از پیش حس کرده و قصد دارد ساختار کسب و کارش را برای دوران «پسا موبایل» متحول سازد. هوآوی هم به عنوان سومین اسمارت فون ساز بزرگ دنیا، پیش بینی خود از میزان فروش تلفن های هوشمندش در سال جاری را ۴۰ میلیون واحد کاهش داده است. این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که کمپانی های چینی به طور مرتب در حال کاهش قیمت تمام شده محصولات شان هستند و در عین حال دائماً زیبایی، کیفیت بدنه و مشخصات سخت افزاری موبایل های خود را ارتقا می دهند. با این حال به نظر می رسد اشباع بازار، که شرکت هایی چون سامسونگ و اپل مدتی هست با آن مواجه شده اند، در بازار مستعدی چون چین نیز در حال شیوع است. بر طبق گزارشی جدید از این کشور، هوآوی پیش بینی خود از میزان فروش موبایل هایش در سال ۲۰۱۶ را از ۱۶۰ میلیون دستگاه، به ۱۲۰ میلیون کاهش داده است. از دیگر دلایل اصلی این کاهش، علاوه بر کند شدن رشد بازار، تمایل روز افزون این کمپانی به تولید موبایل های رده بالا است که نتیجه آن، چیزی جز افزایش میانگین قیمت محصولات نخواهد بود. به هر روی، اگر همین پیش بینی ۱۲۰ میلیون واحدی نیز برای امسال محقق شود، باز هم می بایست سال ۲۰۱۶ را سال موفقیت چشمگیر هوآوی نامید. آنها در سال قبل تنها موفق به عرضه ۱۰۸ میلیون دستگاه تلفن هوشمند شدند، که آن رکورد نیز در جایگاه خود بسیار عالی بود. همان طور که در بالاتر اشاره شد، محصولات هوآوی برخلاف سایر موبایل سازهای چینی، روز به روز گران تر می شوند. به عنوان مثال، پرچمداران امسال این کمپانی یعنی Huawei P9 و Huawei P9 Plus به ترتیب با قیمت های ۶۷۹ و ۸۴۹ دلار روانه بازار شدند. این قیمت ها حتی از برخی محصولات ال جی، HTC و سامسونگ نیز گران تر هستند. نکته جالب در این میان این است که محصولات گرانقیمت هوآوی، از محبوبیت بالایی در بازار چین برخوردارند، به طوری که در محدوده قیمتی ۴۵۰ تا ۸۰۰ دلاری، موبایل های این برند در میان سه محصول محبوب قرار دارند. آمارهای فروش موبایلی مثل Huawei P9 نیز در کشورهای اروپایی چند برابر بیشتر از مدل P8 سال قبل بوده است. بنابراین می توان گفت که این موبایل ساز در دوراهی تولید موبایل های ارزان قیمت بیشتر با حاشیه سود کمتر و یا ساخت پرچمداران گران تر با تیراژ پایین تر و سود زیادتر گیر کرده است و البته شواهد نشان می دهند که آنها فعلاً به سمت و سوی گزینه ی دوم متمایل هستند.
گلکسی نوت 7 رکورد پیش فروش کهکشانی ها در کره جنوبی
گلکسی نوت 7 رکورد پیش فروش کهکشانی ها در کره جنوبی
طبق اخبار منتشر شده در «Korea Herald» گلکسی نوت 7 رکوردهای قبلی مربوط به پیش فروش سری موبایل های گلکسی سامسونگ در بازار کره جنوبی را جابجا کرد. به گزارش منابع خبری، با گذشت تنها 2 روز از شروع پیش فروش این دستگاه در کشور مورد بحث، بیش از 200 هزار عدد از آن خریداری شده. گفتنی است این مقدار برای رکورددار قبلی یعنی گلکسی S7 یکصد هزار عدد بود. البته ظاهراً سامسونگ مشوق های زیادی را برای پیش خرید نوت 7 در نظر گرفته و علاوه بر یک دستگاه Gear Fit 2 که در بیشتر کشورها همراه این موبایل به رایگان ارائه می شود، کمپانی فوق در کره جنوبی تعویض صفحه نمایش در صورت شکستن را با 50 درصد تخفیف انجام داده و همچنین کارت هدیه 90 دلاری برای استفاده در فروشگاه های پشتیبانی کننده از Samsung Pay را به خریداران این اسمارت فون هدیه می دهد. علاوه بر این، سامسونگ 2800 ایستگاه «تجربه کاربری با Note» را در این کشور برپا کرده، که در مقایسه با  2000 ایستگاه ایجاد شده برای گلکسی S7 افزایش چشمگیری دارد. لازم به ذکر است گلکسی نوت 7 در کره جنوبی برابر 895 دلار قیمت گذاری شده، و ظاهراً همین رقم برای ایالات متحده نیز در نظر گرفته می شود.
ماریسا میر از فروش یاهو و تلاش برای بهبود اوضاع آن
ماریسا میر از فروش یاهو و تلاش برای بهبود اوضاع آن
در یک یا دو سال اخیر، عرصه بر یاهو و بالاخص مدیرعامل آن آنقدر تنگ شد که عاقبت اعضای هیئت مدیره تصمیم به فروش هسته اصلی کسب و کار آن گرفتند و بعد از بررسی پیشنهادات قیمتی مختلف، ورایزن توانست با مبلغی کمتر از 5 میلیارد دلار، یاهو را از آن خود کند. حالا اما شاید کسی که حضورش بیش از سایرین زیر ذره بین قرار داشته باشد، ماریسا میر است؛ فردی که به تعبیر سهامدارن نتوانست کشتی یاهو را به سرمنزل مقصود برساند و دست آخر کار را به بدجایی رساند. ماندن یا نماندن میر در این شرکت که در آینده نزدیک زیرمجموعه ورایزن و AOL به شمار می رود یکی از مباحث مهمی است که در گوشه و کنار به گوش می رسد، هرچند که طبق گفته شخص او، تصمیمش بر ماندن است. در جدیدترین رویداد، میر مصاحبه ای را با سایت بلومبرگ انجام داده تا از این شرکت، اولویت های سهامدارانش و فشارهای موجود برای اتخاذ بهترین تصمیمات بگوید. خلاصه این مصاحبه به شرح زیر است: چه چیز شما را به تکنولوژی علاقمند کرد؟ من به دانشگاه استنفورد رفتم و در آنجا مشغول گذراندن دوره های آمادگی برای رشته های پزشکی شدم. بعد از یک سال، مجددا به Wausau [زادگاهش در ویسکانسین] بازگشتم و به این نتیجه رسیدم تمام چیزهایی که در این یکسال آموخته ام دقیقا همان هایی بوده اند که دوستان دانشجویم در دانشگاه ویسکانسین مدیسون فرا گرفته اند. همه ما فلش کارت های یکسانی را مرور می کردیم و شب و روز با اتم ها و مولکول های کربن سر و کار داشتیم. تنها تفاوت این بود که من بیشتر شهریه پرداخت می کردم و هزینه هایم بالاتر از آنها بود، همینجا بود که از خودم پرسیدم چطور می توانم بالاترین بهره را از حضورم در دانشگاه استنفورد بگیرد؟ پاییز شده بود و مجددا باید به دانشگاه باز می گشتم که تصمیم گرفتم بار دیگر نگاهی به کاتالوگ دوره های درسی بیاندازم و اینگونه بود که با یک رشته جدید روبرو شدم؛ سیستم های نمادین که در واقع ترکیبی از فلسفه، روانشناسی، زبان شناسی و علوم کامپیوتر است. کارشناسان این رشته به نحوه یادگیری مردم و نحوه استدلال کردنشان نگاه می کنند و در ادامه از یک کامپیوتر می خواهند که همین کار را انجام دهد. در واقع مثل این می ماند که روی مغز مطالعه کنید و حاصل را روی چیزی که فاقد رگ و خون است پیاده سازی نمایید. شما در سال 1999 میلادی به عنوان بیستمین کارمند گوگل به این شرکت ملحق شدید. آیا در ابتدا هم این خاص بودن را در مورد گوگل تصور می کردید؟ لری [پیج] و سرگی [برین] متفکران و صاحب نظرهای فوق العاده ای هستند. مسیر پر پیچ و خمی که این دو نفر ظرف یک سال طی کردند (از دوران پی اچ دی تا تبدیل شدن به مدیرانی لایق در حوزه کسب و کار) واقعا آدم را شگفت زده می کند. یک سال قبل از این ماجرا آنها صرفا دانشجو بودند و در محوطه دانشگاه با باقی محصلان سر و کله می زدند. من یک مصاحبه شغلی هم با شرکت مکنزی داشتم که البته آن هم فوق العاده است. اما تعدادی از دوستانم به آنجا رفته بودند و می گفتند: «ما فقط مطالبی را برای مدیران ارائه می دهیم و بعد اتاق را ترک می کنیم و این مدیران هستند که تصمیم نهایی را می گیرند». در گوگل اما اینطور نبود و اگر هم در کاری شکست می خوردید، در تصمیم گیری ها حضور داشتید و به همین خاطر خیلی چیزها را یاد می گرفتید. مهم ترین درسی که به خاطر حضورتان در تصمیم گیری های بزرگ یاد گرفتید چه بود؟ اگر داده های یکسانی را در اختیار آدم های باهوش قرار دهید، معمولا همه آنها به نتایج یکسانی دست پیدا می کنند. من در جریان این جلسات به اهمیت اشتراک گذاری اطلاعات و شفاف سازی پی بردم و تصمیم گرفتم همین را به یاهو هم بیاورم. نکته دیگری که در گوگل قطعا نادیده گرفته نمی شود و حتی بیشتر از حدی که باید مورد توجه قرار می گیرد، سخت کوشی کارکنان است. در واقع، چالش واقعی در گوگل این است: می توانی 130 ساعت در هفته کار کنی؟ و اگر برای خوابیدن، دوش گرفتن و دفعاتش برنامه داشته باشید، می توانید به این سوال پاسخ مثبت بدهید. در گوگل اتاق هایی برای چرت زدن داشتیم زیرا امن تر آن بود که همانجا در شرکت می خوابیدیم تا اینکه ساعت سه صبح از دفتر به سمت ماشین شخصی مان حرکت کنیم و برای خوابیدن به خانه برویم . در جریان 5 سال اولی که در گوگل کار می کردم، دست کم هفته ای یکبار پیش می آمد که شب را در شرکت می خوابیدم البته به غیر از زمان هایی که به مسافرت می رفتم که این سفرها و تعطیلات هم معدود بودند و هم اینکه فواصل زمانی زیادی بین شان وجود داشت. خیلی جالبه! شوهرم [سرمایه گذاری به نام Zachary Bogue] همراه با دو نفر از دوستانش دفتری در سانفرانسیسکو دارد. در این جمع سه نفره زاخاری مدیریت شرکت و البته استارتاپ های دیگر را بر عهده دارد و اگر بعد از ظهر روز شنبه به دفترش بروید حتما او را در آنجا خواهید یافت. در واقع اینکه زاخاری روزهای تعطیل هم کار می کند، خود نشان دهنده موفقیت اوست. علت هم یک چیز است، اینکه شرکت ها به یکباره راه نمی افتند، آنها موفق می شوند چون عواملی سخت کوش دارند. در سال 2012 که به عنوان مدیرعامل به یاهو ملحق شدید، دو چالش پیش رویتان بود: کاهش علاقمندی کاربران به محصولات شرکت و دیگری چالش مالی-مهندسی که به دنبال بیشتر شدن ارزش سهام یاهو در علی بابا [حتی نسبت به هسته کسب و کار آن] رخ داده بود. آیا از مواجهه با این دو مورد شگفت زده شدید؟ می دانستم که باید برای انتقال محصولات یاهو از سیستم های دسکتاپی  به دستگاه های موبایل زمان و انرژی زیادی را صرف کنم. در مقابل نمی دانستم که چقدر از وقتم باید صرف مطالعه قوانین مالیاتی و در نهایت اظهار نظر در مورد تجارت الکترونیک چینی علی بابا شود. چرا مهاجرت به موبایل تا این اندازه برای یاهو سخت بود؟ اوایل دهه 2000 میلادی [منظور دورانی است که یاهو خیلی بزرگ بود] در برهه هایی تشخیص مرز میان اینترنت و یاهو برای کاربران دشوار میشد. سخت می شد این تغییر صورت بگیرد و مردم همچنان همان باور قبلی شان را حفظ کنند. فیسبوک شاید در این زمینه مقام اول را داشته باشد اما حتی طبق برآوردهای خود آنها نیز تنها 20 الی 25 درصد از زمان کاربران موبایل صرف بازدید از این سایت می شود. شما این اواخر اعلام کردید که یاهو موافقت کرده هسته اصلی کسب و کار اینترنتی و رسانه ای اش را در ازای مبلغ 4.8 میلیارد دلار به ورایزن بفروشد. چرا فکر می کنید که این تصمیم برای شرکتی با عظمت یاهو درست اتخاذ شده؟ سهامداران ما دو اولویت متفاوت از هم داشتند. برخی افراد صرفا به خاطر اینکه به تبلیغات دیجیتالی و اینترنت اهمیت می دهند سهام یاهو را خریداری کرده اند و گروهی دیگر تصورشان این بود که به خاطر دارایی های ارزشمند یاهو در آسیا، فرصت ها و معاملات مثبت مختلفی ممکن است که برای ما پیش بیاید و به همین خاطر به سراغ خرید سهام رفتند و ما به عنوان تیم مدیریتی شرکت در قبال هر دوی اینها احساس مسئولیت می کردیم. فروش کسب و کار شرکت به ورایزن را می توان به یک تیر و دو نشان تشبیه کرد. فروختن شرکتی که هنوز برای بهتر شدنش تلاش می کنید چه حسی دارد؟ اوایل امسال و همزمان با اینکه مدیریت شرکت را بر عهده داشتم، بحث فروش آن مطرح شد، دو عضو تازه به هیئت مدیره اضافه شد و دو نوزاد دوقلو داشتم و البته یک شوهر و یک پسر سه و نیم ساله که هر کدام برایم حکم یک شغل تمام وقت را داشتند. آن موقع بود که بعضی ها می گفتند: «تو پرمشغله ترین آدم روی زمین هستی». در میدوست-یعنی جایی که بزرگ شده بودم- کمتر پیش می آید که چنین حرفی به شما زده شود و تصور خیلی ها این است که همه مردم دنیا اینطور هستند. اندکی بعد از ملحق شدن به یاهو اولین فرزندتان را به دنیا آوردید و در ماه دسامبر هم دوقلوهای دخترتان متولد شدند و همزمان با آن بود که بحث بر سر ریاست شرکت بالا گرفت. چطور این دو را مدیریت کردید؟ شرکت در وضعیتی نبود که بشود مدیرعاملش برای چهار تا شش ماه به خانه برود و من حتی پسر کوچکم را نیز به شرکت می آوردم. مک آلیستر هم در چهار ماه اول زندگی اش در همان اتاقی بازی می کرد که من ویدئو کنفرانس ها را برگزار می کردم. پسرم یک بچه کاری است. بعضی وقت ها که در مورد درآمد و مذاکره مجدد برسر پیشنهادات خرید حرف می زنم احساس می کنم که او متوجه می شود. دوقلوها بزرگ ترین شوک و شگفتی زندگی من بودند. تولدشان مثل برنده شدن در قرعه کشی بود. برخی تصمیمات شما در مورد شرکت و بچه هایتان را مورد انتقاد می دهند، آیا از این انتقادات دلخور می شوید؟ قضاوت های زیادی در مورد مادری من صورت گرفت. مادران زیادی هستند که دوست دارند کار کنند؛ برخی از آنها نیاز دارند که کار کنند؛ برخی دوست دارند در خانه بمانند و برخی هم مجبورند که در خانه بمانند. یکی از بهترین نصیحت هایی که در تمام طول عمرم گرفته ام این است که انتخاب های زیادی وجود دارند و این شمایید که یکی را انتخاب کرده و متعهد به انجامش می شوید. در مورد من، احساس نمی کنم که به انتخاب خودم، مرخصی زایمان نگرفتم؛ این در واقع حقیقتی از زندگی است. من بچه های سالمی داشتم و شرکتی که به من نیاز داشت. به همین خاطر راه هایی را پیدا کردم که در مورد این دو پاسخگو باشند. در پنج سال آینده خود را کجا می بینید؟ من طراحی را دوست دارم. به هوش مصنوعی علاقمندم. معتقدم که مجموعه بسیار خوبی از مهارت ها و تجربیات را به عنوان یک مدیرعامل دارم و واقعا امیدوارم فرصتی پیدا کنم تا آنها را مورد استفاده قرار دهم. اما هیچگاه برنامه ای 5 ساله را برای آینده ام نداشته ام. اگر میخواستم همان برنامه 5 ساله در هجده سالگی ام را دنبال کنم آنگاه همه اتفاقات خوبی که برایم رخ داده را از دست می دادم.
آمار فروش Chromebook در سال جاری تا 18 درصد افزایش
آمار فروش Chromebook در سال جاری تا 18 درصد افزایش
از زمان معرفی Chromebook توسط گوگل در سال 2011، این محصول فراز و نشیب زیادی را تجربه کرده، اما پیش بینی مؤسسه تحقیقاتی «گارتنر» نشان می دهد احتمالاً فروش این محصول در سال جاری نسبت به سال قبل به میزان 18 درصد افزایش خواهد یافت. طبق گزارش مؤسسه تحقیقاتی فوق، اگرچه بازار PC رو به افول است، اما حوزه کروم بوک یکی از بخش های رو به رشد بازار محسوب می شود. در سال 2015 نزدیک به 6.5 میلیون دستگاه با سیستم عامل کروم در سرتاسر جهان به فروش رسید، و پیش بینی می شود تقاضا در سال جاری میلادی به 7.5 تا 8 میلیون دستگاه برسد. همچنین طبق آمار موجود، در سه ماهه اول سال جاری حدود 1.65 میلیون Chromebook به بازار عرضه شدند، اما اطلاعات فروش سه ماهه دوم سال 2016 در دست نیست. با این حال، دیوایس های مورد بحث تنها بخش کوچکی از بازار کامپیوترهای شخصی را تشکیل می دهند و انتظار می رود رقم کلی فروش PC در سال جاری به 290 میلیون دستگاه برسد. طبق پیش بینی مؤسسه «گارتنر» فروش خوب این دستگاه ها در آمریکای شمالی ادامه خواهد داشت. لازم به ذکر است که سال گذشته نزدیک به 90 درصد کروم بوک ها در این قاره به فروش رسیده اند، در حالی که آمار دیگر مناطق جهان از جمله آسیا، آمریکای جنوبی و آفریقا بسیار پایین بوده. مهم ترین دلیل وضعیت کنونی، نیاز مبرم سیستم عامل کروم به اینترنت برای استفاده کامل عنوان می شود. البته هنوز امید می رود رشد فروش در بازارهای جدیدی همچون استرالیا و نیوزلند ادامه یابد، زیرا مردم کشورهای یاد شده به مرور با پتانسیل های بالای این دستگاه آشناتر شده اند. در کشورهای مختلف، حوزه آموزش به یکی از مهم ترین بازارهای فروش کروم بوک تبدیل شده و این دستگاه ها مورد توجه دانش آموزان و مراکز آموزشی قرار گرفته اند که دلیل آن، وزن کم و هزینه پایین دیوایس های فوق بیان شده. با این حال، هنوز نمی توان کروم بوک را در سطح تجاری جایگزین PC مبتنی بر ویندوز نمود، زیرا مالکین کسب و کار ترجیح می دهند برنامه های کاربردی خود را به صورت آفلاین اجرا نمایند. در راستای افزایش متقاضی، گوگل قصد دارد پشتیبانی از اپلیکیشن های اندرویدی را به سیستم عامل کروم اضافه کند، اما مشخصاً این ویژگی در تمامی مدل ها قابل اجرا نخواهد بود.بنابراین مشخص نیست که آیا اقدامات گوگل تأثیر زیادی بر آمار فروش کروم بوک دارد یا خیر.
آمار فروش Chromebook در سال جاری تا 18 درصد افزایش
آمار فروش Chromebook در سال جاری تا 18 درصد افزایش
از زمان معرفی Chromebook توسط گوگل در سال 2011، این محصول فراز و نشیب زیادی را تجربه کرده، اما پیش بینی مؤسسه تحقیقاتی «گارتنر» نشان می دهد احتمالاً فروش این محصول در سال جاری نسبت به سال قبل به میزان 18 درصد افزایش خواهد یافت. طبق گزارش مؤسسه تحقیقاتی فوق، اگرچه بازار PC رو به افول است، اما حوزه کروم بوک یکی از بخش های رو به رشد بازار محسوب می شود. در سال 2015 نزدیک به 6.5 میلیون دستگاه با سیستم عامل کروم در سرتاسر جهان به فروش رسید، و پیش بینی می شود تقاضا در سال جاری میلادی به 7.5 تا 8 میلیون دستگاه برسد. همچنین طبق آمار موجود، در سه ماهه اول سال جاری حدود 1.65 میلیون Chromebook به بازار عرضه شدند، اما اطلاعات فروش سه ماهه دوم سال 2016 در دست نیست. با این حال، دیوایس های مورد بحث تنها بخش کوچکی از بازار کامپیوترهای شخصی را تشکیل می دهند و انتظار می رود رقم کلی فروش PC در سال جاری به 290 میلیون دستگاه برسد. طبق پیش بینی مؤسسه «گارتنر» فروش خوب این دستگاه ها در آمریکای شمالی ادامه خواهد داشت. لازم به ذکر است که سال گذشته نزدیک به 90 درصد کروم بوک ها در این قاره به فروش رسیده اند، در حالی که آمار دیگر مناطق جهان از جمله آسیا، آمریکای جنوبی و آفریقا بسیار پایین بوده. مهم ترین دلیل وضعیت کنونی، نیاز مبرم سیستم عامل کروم به اینترنت برای استفاده کامل عنوان می شود. البته هنوز امید می رود رشد فروش در بازارهای جدیدی همچون استرالیا و نیوزلند ادامه یابد، زیرا مردم کشورهای یاد شده به مرور با پتانسیل های بالای این دستگاه آشناتر شده اند. در کشورهای مختلف، حوزه آموزش به یکی از مهم ترین بازارهای فروش کروم بوک تبدیل شده و این دستگاه ها مورد توجه دانش آموزان و مراکز آموزشی قرار گرفته اند که دلیل آن، وزن کم و هزینه پایین دیوایس های فوق بیان شده. با این حال، هنوز نمی توان کروم بوک را در سطح تجاری جایگزین PC مبتنی بر ویندوز نمود، زیرا مالکین کسب و کار ترجیح می دهند برنامه های کاربردی خود را به صورت آفلاین اجرا نمایند. در راستای افزایش متقاضی، گوگل قصد دارد پشتیبانی از اپلیکیشن های اندرویدی را به سیستم عامل کروم اضافه کند، اما مشخصاً این ویژگی در تمامی مدل ها قابل اجرا نخواهد بود.بنابراین مشخص نیست که آیا اقدامات گوگل تأثیر زیادی بر آمار فروش کروم بوک دارد یا خیر.
آغاز پیش فروش گلکسی نوت 7 سامسونگ در دبی
آغاز پیش فروش گلکسی نوت 7 سامسونگ در دبی
با انتشار تصاویر و ویدئوهای مختلف، تقریباً همه چیز را در مورد نوت 7 سامسونگ می دانید و با ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری این محصول جدید آشنا هستید، ضمن اینکه اطلاع دارید دیوایس یاد شده به طور رسمی در روز سه شنبه دوازدهم مرداد ماه معرفی می شود. در همین رابطه چندی پیش اعلام شد که پیش فروش فبلت گلکسی نوت 7 سریعاً پس از مراسم معرفی رسمی آن آغاز می شود، اما ظاهراً همین الان می توان این موبایل را در یکی از مهم ترین بازارهای خاورمیانه یعنی دبی سفارش داد. طبق گزارش SamMobile و تصویر منتشر شده، علاقه مندان به تلفن همراه فوق در دبی می توانند با پرداخت 500 درهم امارات (حدوداً 130 دلار) سفارش خود را ثبت کرده و دستگاه را در تاریخ دوازده مرداد (یا اندکی پس از آن) تحویل بگیرند، ضمن اینکه یک کارت حافظه میکرو اس دی با ظرفیت 128 گیگابایت نیز به آنها هدیه داده خواهد شد. به گزارش همین منبع خبری، پیش فروش فبلت جدید سامسونگ توسط T-Mobile از هفته آینده آغاز خواهد شد. در صورت صحت این خبر، احتمالاً دیگر اپراتورهای معتبر و همچنین فروشگاه های آنلاین در سرتاسر جهان نیز چنین اقدامی را در دستور کار خود قرار خواهند داد. لازم به ذکر است که در حال حاضر قیمت نهایی گلکسی نوت 7 مشخص نیست، اما طبق گمانه زنی های موجود و پیش بینی افزایش قیمت آن نسبت به نوت 5، می توان انتظار داشت که نسخه آنلاک این تلفن همراه با قیمت حداقل 700 دلار عرضه شود. در ادامه می توانید آخرین رندرهای رسمی Note 7 را نیز مشاهده کنید.