فروش

اشتراک گذاشته شده با :

آیپد

فروش تبلت ها در سه ماهه چهارم سال 2015 بیش از 20 …
فروش تبلت ها در سه ماهه چهارم سال 2015 بیش از 20 …
بازار تبلت ها سه ماهه پایانی سال 2015 را در حالی به اتمام رساند که شاهد افت فروشی 13.8 درصدی نسبت به بازه زمانی مشابه در 2014 بود. ناگفته نماند که طی این مدت 65.34 میلیون دستگاه از گجت های یاد شده توسط کاربران خریداری گشته که این میزان علیرغم افت سالانه رشدی 23.0 درصدی را نسبت به سه ماهه سوم سال گذشته میلادی روایت می کند. البته هر چند در انتهای 2015 و فصل منتهی به تعطیلات اعداد و ارقام نسبت به سه ماهه پیش از آن بهبود یافته اند ولی میزان تنزل سالانه روایت گر اوضاع نابسامان و ناخوشایند بازاری است که از آن سخن می گوییم. در همین راستا می توان اشاره نمود با اینکه در این بازه سه ماهه آیپد پرو اپل بیشتر از بقیه تبلت ها خودنمائی می کرد اما آیپد ایر 2 این کمپانی بود که توانست در خلال اکتبر تا دسامبر 16.1 میلیون دستگاه بفروشد و دلیل آن نیز جشنواره های فروش آنلاینی بودند که این دیوایس را ارائه می دادند. تبلت فایر آمازون نیز به دلیل قیمت پائینی که داشت در این فصل از فروش بالایی برخوردار بود و توانست از شرکت های ناشناخته که دیوایس های ارزان ارائه می دهند، پیشی بگیرد. تولید کننده های تبلت های ارزان قیمت به طور کلی 20.3 میلیون دستگاه فروخته اند که نسبت به سه ماهه سوم سال 2015 میلادی حدود 5 درصد کاهش داشته. نکته جالبی که بد نیست در مورد آمار فروش تبلت در سه ماهه ی پایانی سال پیش بدانید، تولید و فروش شرکت هوآوی است که توانست در چین و دیگر کشورهای دنیا فروش بالایی داشته باشد به طوری که حتی از کمپانی با تجربه ایسوس نیز برای اولین بار پیشی بگیرد. تمامی کمپانی ها به غیر از اپل، در سه ماهه چهارم سال 2015 میلادی 28.94 میلیون دستگاه تبلت فروخته اند که رشد سالانه ی 6.4 درصدی آنها را نشان می دهد. این رقم در چنین بازار آشفته ای بسیار قابل توجه به شمار می رود اما برای اعتبار شرکتی همانند سامسونگ که رقیب اپل هم به شمار می رود چندان خوب نیست. البته جا دارد اشاره نمائیم غول تکنولوژی کره ای در این زمان بیشتر تمرکز خود را روی تبلت های ارزان و 7 اینچی و 9.6 اینچی اش گذاشته بود که موجب شد رشد کمی در میزان فروش خود را رقم بزند.

فروش «آیپد» در سه ماه جاری به پایین ترین حد خود م…
فروش «آیپد» در سه ماه جاری به پایین ترین حد خود م…
دوره سه ماهه فعلی که از ابتدای ژانویه تا انتهای ماه مارس است، مقطع زمانی بسیار مهمی برای اپل به شمار می رود چراکه بر اساس تحلیل های مختلف و اذعان خود تیم کوک، در همین دوره اپل برای اولین بار با توقف رشد تقاضا برای آیفون رو به رو خواهد شد و این اولین باریست که چنین اتفاقی در طول عمر این تلفن هوشمند رخ می دهد. اما جدا از همین مسئله، نباید آیپد ها را نیز نادیده گرفت. محصولاتی که تقاضا برای آنها مدت ها پیش با کاهش رو به رو شده بود اما اکنون خبر می رسد در طول همین سه ماه، اپل با کاهش تقاضای بی سابقه برای آیپد مواجه خواهد شد. «دیجی تایمز» برآورد می کند که اپل در سه ماهه جاری به احتمال زیاد قادر به فروش ۹.۸ میلیون تبلت آیپد خواهد بود که در قیاس با سه ماهه گذشته مشمول ۳۹.۱ درصد کاهش و در مقایسه با سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ با ۲۰ درصد کاهش رو به رو شده است. این منبع همچنین برآورد می کند که در سه ماهه نخست سال میلادی جاری، به طور کلی ۴۶.۶ میلیون دستگاه موبایل هوشمند به فروش می رسد. همین رقم هم با ۸.۶ درصد کاهش در مقایسه با مقطع زمانی مشابه در سال پیش رو به رو بوده. این نشریه می گوید که در سه ماهه نخست سال جاری که اکنون در آن به سر می بریم، اپل فروشنده ۲۱ درصد از تبلت ها به شکل جهانی خواهد بود در حالی که سامسونگ با ۱۴ درصد، لنوو با ۷.۲ درصد و آمازون با ۵.۸ درصد رتبه های بعدی را به دست آورده اند. در این میان گفته شده اندازه نمایشگر ۷ اینچ، با ۳۵.۴ درصد، پرطرفدارترین سایز نمایشگر در میان تبلت ها خواهد بود. رتبه دوم به اندازه ۷.۹ اینچ می رسد که می توانیم آیپد مینی را در این دسته بندی مشاهده کنیم.
فروش تبلت ها در سه ماهه چهارم سال 2015 بیش از 20 …
فروش تبلت ها در سه ماهه چهارم سال 2015 بیش از 20 …
بازار تبلت ها سه ماهه پایانی سال 2015 را در حالی به اتمام رساند که شاهد افت فروشی 13.8 درصدی نسبت به بازه زمانی مشابه در 2014 بود. ناگفته نماند که طی این مدت 65.34 میلیون دستگاه از گجت های یاد شده توسط کاربران خریداری گشته که این میزان علیرغم افت سالانه رشدی 23.0 درصدی را نسبت به سه ماهه سوم سال گذشته میلادی روایت می کند. البته هر چند در انتهای 2015 و فصل منتهی به تعطیلات اعداد و ارقام نسبت به سه ماهه پیش از آن بهبود یافته اند ولی میزان تنزل سالانه روایت گر اوضاع نابسامان و ناخوشایند بازاری است که از آن سخن می گوییم. در همین راستا می توان اشاره نمود با اینکه در این بازه سه ماهه آیپد پرو اپل بیشتر از بقیه تبلت ها خودنمائی می کرد اما آیپد ایر 2 این کمپانی بود که توانست در خلال اکتبر تا دسامبر 16.1 میلیون دستگاه بفروشد و دلیل آن نیز جشنواره های فروش آنلاینی بودند که این دیوایس را ارائه می دادند. تبلت فایر آمازون نیز به دلیل قیمت پائینی که داشت در این فصل از فروش بالایی برخوردار بود و توانست از شرکت های ناشناخته که دیوایس های ارزان ارائه می دهند، پیشی بگیرد. تولید کننده های تبلت های ارزان قیمت به طور کلی 20.3 میلیون دستگاه فروخته اند که نسبت به سه ماهه سوم سال 2015 میلادی حدود 5 درصد کاهش داشته. نکته جالبی که بد نیست در مورد آمار فروش تبلت در سه ماهه ی پایانی سال پیش بدانید، تولید و فروش شرکت هوآوی است که توانست در چین و دیگر کشورهای دنیا فروش بالایی داشته باشد به طوری که حتی از کمپانی با تجربه ایسوس نیز برای اولین بار پیشی بگیرد. تمامی کمپانی ها به غیر از اپل، در سه ماهه چهارم سال 2015 میلادی 28.94 میلیون دستگاه تبلت فروخته اند که رشد سالانه ی 6.4 درصدی آنها را نشان می دهد. این رقم در چنین بازار آشفته ای بسیار قابل توجه به شمار می رود اما برای اعتبار شرکتی همانند سامسونگ که رقیب اپل هم به شمار می رود چندان خوب نیست. البته جا دارد اشاره نمائیم غول تکنولوژی کره ای در این زمان بیشتر تمرکز خود را روی تبلت های ارزان و 7 اینچی و 9.6 اینچی اش گذاشته بود که موجب شد رشد کمی در میزان فروش خود را رقم بزند.