فروش

اشتراک گذاشته شده با :

آمارهای فروش

افت فروش ساعت های هوشمند در سه ماهه دوم امسال با ت
افت فروش ساعت های هوشمند در سه ماهه دوم امسال با ت
از زمان ورود ساعت های هوشمند به بازار تا به امروز، همواره شاهد افزایش فروش و حجم بازار این پوشیدنی های هوشمند بوده ایم، اما به نظر می رسد عدم عرضه محصولات تازه و نامدار، از جمله نسل جدید ساعت هوشمند اپل، برای اولین بار در سه ماهه دوم سال جاری، سبب افت فروش ساعت های هوشمند شده است. بر اساس گزارش های منتشر شده، در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ عرضه جهانی ساعت های هوشمند با ۳۲ درصد کاهش، به رقم ۳.۵ میلیون واحد رسیده است. این رقم در دوره مشابه سال قبل برابر با ۵.۱ میلیون بوده است. اپل هنوز هم با عرضه حدود 1.6 میلیون اپل واچ، بیشترین سهم را در این بازار نوپا در اختیار دارد، اما در عین حال تنها شرکت مطرحی است که با افت قابل توجه آمارهای فروش مواجه شده. باید در نظر داشت که ساعت هوشمند اپل در نیمه دوم سال ۲۰۱۵ روانه بازار شده و از آن زمان تاکنون به روز رسانی نشده است. همان طور که در بالا اشاره شد، به نظر می آید عمده دلیل چنین کاهشی مربوط به عدم عرضه سخت افزار جدید باشد. البته سیستم عامل اپل واچ ها (watchOS) چند ماه پیش و  در خلال کنفرانس توسعه دهندگان اپل یک به روز رسانی مهم دریافت کرد، اما تا پاییز خبری از انتشار نسخه نهایی آن نخواهد بود. در آن سوی بازار نیز نسخه ای تازه از اندروید ویر توسط گوگل منتشر شده، اما همگام با آن خبری از معرفی یک محصول رده بالای جدید از سوی کمپانی های مطرح اعلام نشد. بر اساس گزارش موسسه IDC، کمپانی های قدیمی بازار ساعت نیز دست به کار تولید نمونه هوشمند محصولات خود شده اند. اما تعداد برندها و میزان تولید آنها هنوز قابل توجه نیست. تصور می شود که در صورت همکاری برندهای مشهوری چون Casio ،Fossil و Tag Heuer با تولیدکننده های مطرح بازار ساعت های هوشمند، شاهد رشد قابل توجهی در آمارهای فروش خواهیم بود. بعد از اپل، کمپانی های سامسونگ، لنوو و موتورولا رده های بعدی پرفروش ترین ساعت های هوشمند را در اختیار دارند.

هوآوی پیش بینی فروش امسال موبایل های خود را ۴۰ میل
هوآوی پیش بینی فروش امسال موبایل های خود را ۴۰ میل
مدتی هست که زنگ خطر برای تمام تولیدکنندگان موبایل در دنیا به صدا درآمده است؛ زنگ خطری که نشانه هایی واضح دارد، نشانه هایی همچون کاهش رشد فروش آیفون های اپل یا ضررهای مداوم برندهایی شناخته شده مانند اچ تی سی، سونی و ال جی. حتی سامسونگ هم این روزها خطر را بیش از پیش حس کرده و قصد دارد ساختار کسب و کارش را برای دوران «پسا موبایل» متحول سازد. هوآوی هم به عنوان سومین اسمارت فون ساز بزرگ دنیا، پیش بینی خود از میزان فروش تلفن های هوشمندش در سال جاری را ۴۰ میلیون واحد کاهش داده است. این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که کمپانی های چینی به طور مرتب در حال کاهش قیمت تمام شده محصولات شان هستند و در عین حال دائماً زیبایی، کیفیت بدنه و مشخصات سخت افزاری موبایل های خود را ارتقا می دهند. با این حال به نظر می رسد اشباع بازار، که شرکت هایی چون سامسونگ و اپل مدتی هست با آن مواجه شده اند، در بازار مستعدی چون چین نیز در حال شیوع است. بر طبق گزارشی جدید از این کشور، هوآوی پیش بینی خود از میزان فروش موبایل هایش در سال ۲۰۱۶ را از ۱۶۰ میلیون دستگاه، به ۱۲۰ میلیون کاهش داده است. از دیگر دلایل اصلی این کاهش، علاوه بر کند شدن رشد بازار، تمایل روز افزون این کمپانی به تولید موبایل های رده بالا است که نتیجه آن، چیزی جز افزایش میانگین قیمت محصولات نخواهد بود. به هر روی، اگر همین پیش بینی ۱۲۰ میلیون واحدی نیز برای امسال محقق شود، باز هم می بایست سال ۲۰۱۶ را سال موفقیت چشمگیر هوآوی نامید. آنها در سال قبل تنها موفق به عرضه ۱۰۸ میلیون دستگاه تلفن هوشمند شدند، که آن رکورد نیز در جایگاه خود بسیار عالی بود. همان طور که در بالاتر اشاره شد، محصولات هوآوی برخلاف سایر موبایل سازهای چینی، روز به روز گران تر می شوند. به عنوان مثال، پرچمداران امسال این کمپانی یعنی Huawei P9 و Huawei P9 Plus به ترتیب با قیمت های ۶۷۹ و ۸۴۹ دلار روانه بازار شدند. این قیمت ها حتی از برخی محصولات ال جی، HTC و سامسونگ نیز گران تر هستند. نکته جالب در این میان این است که محصولات گرانقیمت هوآوی، از محبوبیت بالایی در بازار چین برخوردارند، به طوری که در محدوده قیمتی ۴۵۰ تا ۸۰۰ دلاری، موبایل های این برند در میان سه محصول محبوب قرار دارند. آمارهای فروش موبایلی مثل Huawei P9 نیز در کشورهای اروپایی چند برابر بیشتر از مدل P8 سال قبل بوده است. بنابراین می توان گفت که این موبایل ساز در دوراهی تولید موبایل های ارزان قیمت بیشتر با حاشیه سود کمتر و یا ساخت پرچمداران گران تر با تیراژ پایین تر و سود زیادتر گیر کرده است و البته شواهد نشان می دهند که آنها فعلاً به سمت و سوی گزینه ی دوم متمایل هستند.
افت فروش ساعت های هوشمند در سه ماهه دوم امسال با ت
افت فروش ساعت های هوشمند در سه ماهه دوم امسال با ت
از زمان ورود ساعت های هوشمند به بازار تا به امروز، همواره شاهد افزایش فروش و حجم بازار این پوشیدنی های هوشمند بوده ایم، اما به نظر می رسد عدم عرضه محصولات تازه و نامدار، از جمله نسل جدید ساعت هوشمند اپل، برای اولین بار در سه ماهه دوم سال جاری، سبب افت فروش ساعت های هوشمند شده است. بر اساس گزارش های منتشر شده، در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ عرضه جهانی ساعت های هوشمند با ۳۲ درصد کاهش، به رقم ۳.۵ میلیون واحد رسیده است. این رقم در دوره مشابه سال قبل برابر با ۵.۱ میلیون بوده است. اپل هنوز هم با عرضه حدود 1.6 میلیون اپل واچ، بیشترین سهم را در این بازار نوپا در اختیار دارد، اما در عین حال تنها شرکت مطرحی است که با افت قابل توجه آمارهای فروش مواجه شده. باید در نظر داشت که ساعت هوشمند اپل در نیمه دوم سال ۲۰۱۵ روانه بازار شده و از آن زمان تاکنون به روز رسانی نشده است. همان طور که در بالا اشاره شد، به نظر می آید عمده دلیل چنین کاهشی مربوط به عدم عرضه سخت افزار جدید باشد. البته سیستم عامل اپل واچ ها (watchOS) چند ماه پیش و  در خلال کنفرانس توسعه دهندگان اپل یک به روز رسانی مهم دریافت کرد، اما تا پاییز خبری از انتشار نسخه نهایی آن نخواهد بود. در آن سوی بازار نیز نسخه ای تازه از اندروید ویر توسط گوگل منتشر شده، اما همگام با آن خبری از معرفی یک محصول رده بالای جدید از سوی کمپانی های مطرح اعلام نشد. بر اساس گزارش موسسه IDC، کمپانی های قدیمی بازار ساعت نیز دست به کار تولید نمونه هوشمند محصولات خود شده اند. اما تعداد برندها و میزان تولید آنها هنوز قابل توجه نیست. تصور می شود که در صورت همکاری برندهای مشهوری چون Casio ،Fossil و Tag Heuer با تولیدکننده های مطرح بازار ساعت های هوشمند، شاهد رشد قابل توجهی در آمارهای فروش خواهیم بود. بعد از اپل، کمپانی های سامسونگ، لنوو و موتورولا رده های بعدی پرفروش ترین ساعت های هوشمند را در اختیار دارند.
هوآوی پیش بینی فروش امسال موبایل های خود را ۴۰ میل
هوآوی پیش بینی فروش امسال موبایل های خود را ۴۰ میل
مدتی هست که زنگ خطر برای تمام تولیدکنندگان موبایل در دنیا به صدا درآمده است؛ زنگ خطری که نشانه هایی واضح دارد، نشانه هایی همچون کاهش رشد فروش آیفون های اپل یا ضررهای مداوم برندهایی شناخته شده مانند اچ تی سی، سونی و ال جی. حتی سامسونگ هم این روزها خطر را بیش از پیش حس کرده و قصد دارد ساختار کسب و کارش را برای دوران «پسا موبایل» متحول سازد. هوآوی هم به عنوان سومین اسمارت فون ساز بزرگ دنیا، پیش بینی خود از میزان فروش تلفن های هوشمندش در سال جاری را ۴۰ میلیون واحد کاهش داده است. این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که کمپانی های چینی به طور مرتب در حال کاهش قیمت تمام شده محصولات شان هستند و در عین حال دائماً زیبایی، کیفیت بدنه و مشخصات سخت افزاری موبایل های خود را ارتقا می دهند. با این حال به نظر می رسد اشباع بازار، که شرکت هایی چون سامسونگ و اپل مدتی هست با آن مواجه شده اند، در بازار مستعدی چون چین نیز در حال شیوع است. بر طبق گزارشی جدید از این کشور، هوآوی پیش بینی خود از میزان فروش موبایل هایش در سال ۲۰۱۶ را از ۱۶۰ میلیون دستگاه، به ۱۲۰ میلیون کاهش داده است. از دیگر دلایل اصلی این کاهش، علاوه بر کند شدن رشد بازار، تمایل روز افزون این کمپانی به تولید موبایل های رده بالا است که نتیجه آن، چیزی جز افزایش میانگین قیمت محصولات نخواهد بود. به هر روی، اگر همین پیش بینی ۱۲۰ میلیون واحدی نیز برای امسال محقق شود، باز هم می بایست سال ۲۰۱۶ را سال موفقیت چشمگیر هوآوی نامید. آنها در سال قبل تنها موفق به عرضه ۱۰۸ میلیون دستگاه تلفن هوشمند شدند، که آن رکورد نیز در جایگاه خود بسیار عالی بود. همان طور که در بالاتر اشاره شد، محصولات هوآوی برخلاف سایر موبایل سازهای چینی، روز به روز گران تر می شوند. به عنوان مثال، پرچمداران امسال این کمپانی یعنی Huawei P9 و Huawei P9 Plus به ترتیب با قیمت های ۶۷۹ و ۸۴۹ دلار روانه بازار شدند. این قیمت ها حتی از برخی محصولات ال جی، HTC و سامسونگ نیز گران تر هستند. نکته جالب در این میان این است که محصولات گرانقیمت هوآوی، از محبوبیت بالایی در بازار چین برخوردارند، به طوری که در محدوده قیمتی ۴۵۰ تا ۸۰۰ دلاری، موبایل های این برند در میان سه محصول محبوب قرار دارند. آمارهای فروش موبایلی مثل Huawei P9 نیز در کشورهای اروپایی چند برابر بیشتر از مدل P8 سال قبل بوده است. بنابراین می توان گفت که این موبایل ساز در دوراهی تولید موبایل های ارزان قیمت بیشتر با حاشیه سود کمتر و یا ساخت پرچمداران گران تر با تیراژ پایین تر و سود زیادتر گیر کرده است و البته شواهد نشان می دهند که آنها فعلاً به سمت و سوی گزینه ی دوم متمایل هستند.