آمار فروش کامپیوترهای شخصی و تبلت ها روز به روز در حال کاهش است و افزایش تمایل کاربران به استفاده از تلفن های هوشمند یکی از دلایل عمده آن به شمار می رود. انتشار هر گزارش جدید نشان می دهد این محصولات باز هم کاربران بیشتری را به سوی خود جلب کرده و سهم بیشتری از بازار دیگر ابزارهای حوزه موبایل را به خود اختصاص داده اند. آخرین گزارش از این دست بوسیله موسسه آلمانی GfK منتشر شده که بزرگترین موسسه تحلیل بازار در این کشور و چهارمین در سطح جهان به شمار می رود. این گزارش به میزان فروش تلفن های هوشمند در بازه زمانی سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵ می پردازد و اطلاعات موجود در آن نشان می دهد تعداد فروش تلفن های هوشمند در ۳ ماهه دوم سال جاری ۳۰۲.۱ میلیون دستگاه بوده است، رقمی که نسبت به فروش ۲۸۸.۳ میلیون عددی ۳ ماهه پیش خود ۵ درصد افزایش نشان می دهد. این رقم از نظر ارزش مالی نیز با رسیدن از ۸۶ به ۹۲.۴ میلیارد دلار، از افزایشی در حدود ۷ درصد حکایت دارد. در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید. آمار فروش البته در تمام جهان یکسان نبوده و بطور مثال در نظر گرفتن بازار آمریکای شمالی به تنهایی با فروش ۴۴.۴ میلیون دستگاه از افزایشی ۱۰ درصدی در این منطقه حکایت دارد، در حالی که اروپا در مقایسه بازار چندان مناسبی به شمار نمی رود و با وجود افزایش ۳ درصدی تعداد فروش، ارزش مالی بازار کاهشی ۱۵ درصدی را ثبت کرده که نشان دهنده کاهش قیمت این محصولات در بازار اروپا است. در بازار چین هم روندی برعکس اروپا اتفاق افتاده و درحالی که تعداد فروش با ۱۰ درصد کاهش به ۸۸.۷ میلیون دستگاه رسیده، اما ارزش فروش رقم ۲۶.۸ میلیون دلار را ثبت کرده که نشان دهنده افزایشی ۲۶.۸ درصدی است. بازار چین همچنین در ۳ ماهه دوم سال ۲۰۱۵ بهترین منطقه برای فروش تلفن های هوشمند مبتنی بر 4G LTE در سطح جهان بوده است، محصولاتی که با ۱۲۹ درصد افزایش نسبت به بازه مشابه در سال گذشته، اکنون ۵۸ درصد سهم بازار فروش تلفن های هوشمند جهان را در اختیار دارند. کشور چنین علاوه بر این بهترین مکان برای فروش موبایل های عظیم الجثه نیز به شمار می رود، چرا که ۶۳ درصد از تلفن های هوشمند به فروش رفته در ۳ ماهه دوم ۲۰۱۵ بازار این کشور، به محصولاتی با نمایشگر با اندازه بیش از ۵ اینچ اختصاص داشته اند. این رقم در بازار جهانی نیز ۴۸ درصد است که رشدی ۵ درصدی نسبت به ۳ ماهه پیش از خود و در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته نیز افزایشی برابر با ۱۷ درصد را نشان می دهد. بررسی های موسسه GfK همچنین نشان می دهد که بازار کشور هند به دلیل نفوذ ناچیز تلفن های هوشمند در این کشور و در دسترس بودن محصولات ارزان قیمت به دلیل رقابت شدید، از عمده ترین عوامل تاثیر گذار روی افزایش آمار فروش جهانی این محصولات است، بازار مناسبی که به نظر نمی رسد حداقل در آینده نزدیک رشد آن متوقف شود. در پایان می توانید جدول فروش تلفن های هوشمند در ۳ ماهه دوم سال ۲۰۱۵ را مشاهده و تعداد فروش و ارزش مالی این بازار را به تفکیک مناطق مختلف، با بازه زمانی پیش از خود مقایسه کنید. در جدول دوم نیز آمار فروش سال ۲۰۱۴ در کنار تخمین موسسه GfK از میزان فروش در سال ۲۰۱۵ به تفکیک مناطق قابل مقایسه است.