فروش

اشتراک گذاشته شده با :

PhoneArena

نگاهی به آمار فروش آمازون و Best Buy؛ پرفروش ترین…
نگاهی به آمار فروش آمازون و Best Buy؛ پرفروش ترین…
ساعت های هوشمند آرام آرام در حال باز کردن جای خود در بازار هستند و تولید کنندگان بزرگ تلفن های هوشمند حضور پر رنگی در این میان دارند. این نتیجه بررسی آمار فروش سایت های آمازون و Best Buy در ۳ ماهه سوم سال ۲۰۱۵ به شمار می رود که توسط موسسه JeeQ Data ارائه شده است. برای مشاهده جزئیات این آمار در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید. بر اساس بررسی این موسسه، U8 U Watch Bluetooth پر فروش ترین ساعت هوشمند آمازون در بازه زمانی سه ماهه گذشته سال جاری میلادی بوده و پس از آن نسخه مشکی رنگ موتو ۳۶۰ موتورولا قرار دارد. Pebble مشکی در این لیست مقام سوم را در اختیار دارد، پس از آن رنگ خاکستری مدل ۴۲ میلی متری اپل واچ با بند مشکی قرار دارد و مقام پنجم نیز به Singe Bluetooth 4.0 با بند مشکی تعلق گرفته است. بررسی آمار کلی فروش همه مدل ها نیز نشان می دهد موتورولا با ۱۹.۲۳ درصد بیشترین سهم بازار را در اختیار خود داشته و پس از آن Pebble با ۱۴.۷۵ مشاهده می شود. UZOU سازنده دیگری است که با ۱۴.۴۳ درصد مقام سوم را در اختیار دارد و در مقام های چهارم و پنجم نیز سامسونگ با ۱۰.۶ و اپل با ۷.۴۳ درصد حضور دارند. در Best Buy اما آمار فروش سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵ به شکل متفاوتی رقم خورده و در این سایت رنگ مشکی نسخه بزرگ و کوچک ساعت هوشمند Surge ساخت Fitbit مقام های اول و دوم را به خود اختصاص داده اند. مقام های سوم و چهارم این لیست به نسخه مشکی Gear Fit و Gear 2 Neo سامسونگ تعلق گرفته و در مقام پنجم نیز مدل Time از Pebble مشاهده می شود. موتورولا با نسخه های مشکی، نقره ای و طلایی موتو ۳۶۰ مقام های ششم، هفتم و هشتم را به خود اختصاص داده، در مقام نهم Gear S سامسونگ و در نهایت نیز مقام دهم به نسخه مشکی رنگ مدل اولیه ساعت هوشمند Pebble تعلق دارد. در مورد آمار کلی فروش همه مدل ها نیز باید بگوییم موتورولا در Best Buy هم با ۲۷.۹۳ درصد بیشترین سهم بازار را برای خود رقم زده، این بار اما سامسونگ با فاصله کم و رقم ۲۶.۳۰ درصد در مقام دوم حضور دارد. در مقام سوم و چهارم لیست Fitbit با ۲۰.۱۱ درصد و Pebble با ۱۷.۱۷ درصد مشاهده می شوند و در نهایت نیز رتبه پنجم بیشترین میزان فروش این ابزارهای پوشیدنی در بازه یاد شده با ۵.۵۴ درصد به مایکروسافت تعلق گرفته است. البته باید توجه داشته باشید سایت Best Buy در بازه مورد بررسی اپل واچ را به فروش نمی رسانده و با اضافه شدن این محصول در حال حاضر، احتمالاً در ماه های آینده شاهد ارائه آمار های متفاوتی از سوی این وب سایت خواهیم بود.

تیم کوک: پیش فروش اپل واچ فوق العاده بوده است
تیم کوک: پیش فروش اپل واچ فوق العاده بوده است
تیم کوک مدیر عامل اپل طی بازدیدش از یکی از فروشگاه های این شرکت در کالیفرنیا به کانال اقتصادی CNBC گفت که میزان پیش سفارش ها برای اپل واچ عالی بوده و پاسخ مشتریان نیز به این ساعت را «فوق العاده» توصیف کرد. کوکل همچنین به خبرنگاران گفت که در میان مدل های مختلف این گجت، بیشتر از همه نوع استیل با بند سفید را دوست دارد. گفتنی است که دریافت سفارش برای اپل واچ از ساعت 3:01 بامداد به وقت نواحی شرقی ایالات متحده آمریکا در روز 21 فروردین ماه آغاز شد و ارزان ترین مدل آن نیز که Sport نام دارد با قیمتی برابر با 349 دلار سفارش گذاری شد و گران ترین نوعش یعنی ادیشن هم تا 17 هزار دلار رسید. تیم کوک در صحبتهایش گفت: «ما بازخورد فوق العاده ای را از سوی مشتریانمان دریافت کرده ایم و سفارشات نیز برای این محصول به همین صورت بوده است.» ناگفته نماند که تنها چند ساعت پس از شروع دریافت سفارشات، کل موجودی فروشگاه های این شرکت تمام شد. فرایند ارسال ساعت های سفارش گذاری شده از تاریخ چهارم اردیبهشت ماه امسال شروع می شود اما طبق اعلام شرکت سازنده، تحویل برخی از مدل های این محصول با تاخیر روبرو بوده و احتمالا تا به تیر یا خرداد کشیده خواهد شد.
در سه ماهه دوم ۲۰۱۵، سامسونگ صدرنشین جدول فروش جه…
در سه ماهه دوم ۲۰۱۵، سامسونگ صدرنشین جدول فروش جه…
موسسه آماری Counterpoint Research به تازگی اطلاعات تازه ای را منتشر نموده که با استناد به آنها، می توان اذعان داشت که شرکت کره ای سامسونگ، در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵ بزرگ ترین فروشنده تلفن همراه در جهان بوده است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. بر اساس مشاهدات و تحقیقات موسسه یاد شده، سامسونگ توانسته بین ماه های آوریل تا ژوئن، سهمی ۲۱ درصدی از فروش موبایل در جهان داشته باشد. پس از این شرکت، نوبت به اپل رسیده تا با چهارده درصد در مقام دوم قرار گرفته و سپس هوآوی با ۹ درصد قادر گشته رتبه سوم را از آن خود نماید. جایگاه های چهارم و پنجم نیز به شیائومی و ZTE می رسد که هر کدام ۵ درصد از فروش جهانی موبایل را به خود اختصاص داده اند رسیده است. حال اگر موبایل های ساده و غیر هوشمند را به این آمار اضافه نماییم و فروش کلی را در نظر گیریم، می توان گفت که جایگاه های اول تا سوم جا به جایی ندارند اما درصد های آنها، اندکی دست خوش تغییر می گردند. برای مثال، در شرایط یاد شده سامسونگ توانسته با ۱۹ درصد از فروش جهانی در مقام اول قرار گیرد، اپل با ۱۰ درصد، هوآوی با ۷ درصد، نوکیا با ۶ درصد، ZTE، شیائومی، الکاتل و ال جی نیز هر کدام با ۴ درصد در رتبه های بعدی قرار گرفته اند. اگرچه سامسونگ به شکل جهانی در رتبه اول فروش قرار گرفته اما در آمریکای شمالی، اپل توانسته با ۳۱ درصد در صدر قرار گیرد؛ جایی که سامسونگ با ۲۴ درصد از فروش، در جایگاه دوم ایستاده و ال جی نیز ۱۵ درصد از بازار را در دست دارد. در دوره زمانی مورد بحث، ۷۵ درصد موبایل های فروش رفته، هوشمند بوده اند و به طور کلی نیز ۵۰ درصد از موبایل های هوشمند به فروش رفته، از نسل چهارم شبکه های مخابراتی یا همان LTE، پشتیبانی به عمل آورده اند.  
افزایش ۵ درصدی آمار فروش تلفن های هوشمند از حال و…
افزایش ۵ درصدی آمار فروش تلفن های هوشمند از حال و…
آمار فروش کامپیوترهای شخصی و تبلت ها روز به روز در حال کاهش است و افزایش تمایل کاربران به استفاده از تلفن های هوشمند یکی از دلایل عمده آن به شمار می رود. انتشار هر گزارش جدید نشان می دهد این محصولات باز هم کاربران بیشتری را به سوی خود جلب کرده و سهم بیشتری از بازار دیگر ابزارهای حوزه موبایل را به خود اختصاص داده اند. آخرین گزارش از این دست بوسیله موسسه آلمانی GfK منتشر شده که بزرگترین موسسه تحلیل بازار در این کشور و چهارمین در سطح جهان به شمار می رود. این گزارش به میزان فروش تلفن های هوشمند در بازه زمانی سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵ می پردازد و اطلاعات موجود در آن نشان می دهد تعداد فروش تلفن های هوشمند در ۳ ماهه دوم سال جاری ۳۰۲.۱ میلیون دستگاه بوده است، رقمی که نسبت به فروش ۲۸۸.۳ میلیون عددی ۳ ماهه پیش خود ۵ درصد افزایش نشان می دهد. این رقم از نظر ارزش مالی نیز با رسیدن از ۸۶ به ۹۲.۴ میلیارد دلار، از افزایشی در حدود ۷ درصد حکایت دارد. در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید. آمار فروش البته در تمام جهان یکسان نبوده و بطور مثال در نظر گرفتن بازار آمریکای شمالی به تنهایی با فروش ۴۴.۴ میلیون دستگاه از افزایشی ۱۰ درصدی در این منطقه حکایت دارد، در حالی که اروپا در مقایسه بازار چندان مناسبی به شمار نمی رود و با وجود افزایش ۳ درصدی تعداد فروش، ارزش مالی بازار کاهشی ۱۵ درصدی را ثبت کرده که نشان دهنده کاهش قیمت این محصولات در بازار اروپا است. در بازار چین هم روندی برعکس اروپا اتفاق افتاده و درحالی که تعداد فروش با ۱۰ درصد کاهش به ۸۸.۷ میلیون دستگاه رسیده، اما ارزش فروش رقم ۲۶.۸ میلیون دلار را ثبت کرده که نشان دهنده افزایشی ۲۶.۸ درصدی است. بازار چین همچنین در ۳ ماهه دوم سال ۲۰۱۵ بهترین منطقه برای فروش تلفن های هوشمند مبتنی بر 4G LTE در سطح جهان بوده است، محصولاتی که با ۱۲۹ درصد افزایش نسبت به بازه مشابه در سال گذشته، اکنون ۵۸ درصد سهم بازار فروش تلفن های هوشمند جهان را در اختیار دارند. کشور چنین علاوه بر این بهترین مکان برای فروش موبایل های عظیم الجثه نیز به شمار می رود، چرا که ۶۳ درصد از تلفن های هوشمند به فروش رفته در ۳ ماهه دوم ۲۰۱۵ بازار این کشور، به محصولاتی با نمایشگر با اندازه بیش از ۵ اینچ اختصاص داشته اند. این رقم در بازار جهانی نیز ۴۸ درصد است که رشدی ۵ درصدی نسبت به ۳ ماهه پیش از خود و در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته نیز افزایشی برابر با ۱۷ درصد را نشان می دهد. بررسی های موسسه GfK همچنین نشان می دهد که بازار کشور هند به دلیل نفوذ ناچیز تلفن های هوشمند در این کشور و در دسترس بودن محصولات ارزان قیمت به دلیل رقابت شدید، از عمده ترین عوامل تاثیر گذار روی افزایش آمار فروش جهانی این محصولات است، بازار مناسبی که به نظر نمی رسد حداقل در آینده نزدیک رشد آن متوقف شود. در پایان می توانید جدول فروش تلفن های هوشمند در ۳ ماهه دوم سال ۲۰۱۵ را مشاهده و تعداد فروش و ارزش مالی این بازار را به تفکیک مناطق مختلف، با بازه زمانی پیش از خود مقایسه کنید. در جدول دوم نیز آمار فروش سال ۲۰۱۴ در کنار تخمین موسسه GfK از میزان فروش در سال ۲۰۱۵ به تفکیک مناطق قابل مقایسه است.
موسسه Kantar: رشد بازار اندروید با فروش موبایل ها…
موسسه Kantar: رشد بازار اندروید با فروش موبایل ها…
آخرین خبرها از سوی موسسه آماری Kantar، حاکی از آن هستند که اندروید در دوره سه ماهه ی منتهی به ماه «مه»، توانسته رشد بسیار خوبی در بازار ایالات متحده داشته باشد و نقش آفرینان این میدان نیز، سامسونگ و ال جی بوده اند. در دوره ی یاد شده، سهم پلتفرم متن-باز گوگل با ۲.۸ درصد افزایش به ۶۴.۹ درصد رسید. از سوی دیگر نیز سامسونگ با فروش بالای گلکسی اس ۶، توانست بزرگ ترین فروشنده این کشور نام گیرد. در سه ماهه ای که در پس از ماه May به پایان رسید، شرکت کره ای سامسونگ قادر گشته تا ۵۵ درصد موبایل های فروش رفته در آمریکا را به نام خود ثبت نماید. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. در حالی که اندروید در ایالات متحده با پیشرفت سهم بازار خود رو به رو شده، در آن طرف ماجرا، iOS از کاهش کاربران رنج برده است. سهم پلتفرم توسعه یافته توسط اپل در دوره ای که پیشتر در موردش گفتیم، به ۳۰.۹ درصد رسیده و باید اشاره داشت که در آمریکا، ویندوز فون نیز صرفا از سهمی ۳.۵ درصدی برخوردار است. این در حالیست که سهم بلک بری به کمتر از یک درصد، یعنی صرفا هفت دهم درصد تنزل یافت. جدا از سامسونگ، شرکت ال جی نیز توانست در سه ماهه ی یاد شده فروش قدرتمندی را به نمایش بگذارد. فروشی که از سال گذشته در مقطع زمانی مشابه، دو برابر بیشتر شده. در این میان می توان به موتورولا و اچ تی سی نیز اشاره داشت که با کاهش تقاضا رو به رو گشته اند. در حالی که لقب بزرگ ترین فروشنده موبایل، به سامسونگ اعطا می شود، این آیفون ۶ بود که توانست عنوان پرفروش ترین موبایل در آمریکا برای مقطع سه ماهه منتهی به ماه مه را به دست آورد. این در حالیست که سایر نقاط جهان، داستان چندان مشابهی ندارند و برای مثال در اروپا، اندروید با کاهش سهم ۲.۹ درصدی رو به رو شده. لازم به ذکر است که بر اساس آمار ارائه شده از سوی Kantar، اکنون اپل بزرگترین فروشنده موبایل در چین بوده و سپس هوآوی و در جایگاه سوم نیز می توان نام شیائومی را مشاهده کرد.
موسسه Kantar: رشد بازار اندروید با فروش موبایل ها…
موسسه Kantar: رشد بازار اندروید با فروش موبایل ها…
آخرین خبرها از سوی موسسه آماری Kantar، حاکی از آن هستند که اندروید در دوره سه ماهه ی منتهی به ماه «مه»، توانسته رشد بسیار خوبی در بازار ایالات متحده داشته باشد و نقش آفرینان این میدان نیز، سامسونگ و ال جی بوده اند. در دوره ی یاد شده، سهم پلتفرم متن-باز گوگل با ۲.۸ درصد افزایش به ۶۴.۹ درصد رسید. از سوی دیگر نیز سامسونگ با فروش بالای گلکسی اس ۶، توانست بزرگ ترین فروشنده این کشور نام گیرد. در سه ماهه ای که در پس از ماه May به پایان رسید، شرکت کره ای سامسونگ قادر گشته تا ۵۵ درصد موبایل های فروش رفته در آمریکا را به نام خود ثبت نماید. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. در حالی که اندروید در ایالات متحده با پیشرفت سهم بازار خود رو به رو شده، در آن طرف ماجرا، iOS از کاهش کاربران رنج برده است. سهم پلتفرم توسعه یافته توسط اپل در دوره ای که پیشتر در موردش گفتیم، به ۳۰.۹ درصد رسیده و باید اشاره داشت که در آمریکا، ویندوز فون نیز صرفا از سهمی ۳.۵ درصدی برخوردار است. این در حالیست که سهم بلک بری به کمتر از یک درصد، یعنی صرفا هفت دهم درصد تنزل یافت. جدا از سامسونگ، شرکت ال جی نیز توانست در سه ماهه ی یاد شده فروش قدرتمندی را به نمایش بگذارد. فروشی که از سال گذشته در مقطع زمانی مشابه، دو برابر بیشتر شده. در این میان می توان به موتورولا و اچ تی سی نیز اشاره داشت که با کاهش تقاضا رو به رو گشته اند. در حالی که لقب بزرگ ترین فروشنده موبایل، به سامسونگ اعطا می شود، این آیفون ۶ بود که توانست عنوان پرفروش ترین موبایل در آمریکا برای مقطع سه ماهه منتهی به ماه مه را به دست آورد. این در حالیست که سایر نقاط جهان، داستان چندان مشابهی ندارند و برای مثال در اروپا، اندروید با کاهش سهم ۲.۹ درصدی رو به رو شده. لازم به ذکر است که بر اساس آمار ارائه شده از سوی Kantar، اکنون اپل بزرگترین فروشنده موبایل در چین بوده و سپس هوآوی و در جایگاه سوم نیز می توان نام شیائومی را مشاهده کرد.
فروش تبلت ها در سه ماهه چهارم سال 2015 بیش از 20 …
فروش تبلت ها در سه ماهه چهارم سال 2015 بیش از 20 …
بازار تبلت ها سه ماهه پایانی سال 2015 را در حالی به اتمام رساند که شاهد افت فروشی 13.8 درصدی نسبت به بازه زمانی مشابه در 2014 بود. ناگفته نماند که طی این مدت 65.34 میلیون دستگاه از گجت های یاد شده توسط کاربران خریداری گشته که این میزان علیرغم افت سالانه رشدی 23.0 درصدی را نسبت به سه ماهه سوم سال گذشته میلادی روایت می کند. البته هر چند در انتهای 2015 و فصل منتهی به تعطیلات اعداد و ارقام نسبت به سه ماهه پیش از آن بهبود یافته اند ولی میزان تنزل سالانه روایت گر اوضاع نابسامان و ناخوشایند بازاری است که از آن سخن می گوییم. در همین راستا می توان اشاره نمود با اینکه در این بازه سه ماهه آیپد پرو اپل بیشتر از بقیه تبلت ها خودنمائی می کرد اما آیپد ایر 2 این کمپانی بود که توانست در خلال اکتبر تا دسامبر 16.1 میلیون دستگاه بفروشد و دلیل آن نیز جشنواره های فروش آنلاینی بودند که این دیوایس را ارائه می دادند. تبلت فایر آمازون نیز به دلیل قیمت پائینی که داشت در این فصل از فروش بالایی برخوردار بود و توانست از شرکت های ناشناخته که دیوایس های ارزان ارائه می دهند، پیشی بگیرد. تولید کننده های تبلت های ارزان قیمت به طور کلی 20.3 میلیون دستگاه فروخته اند که نسبت به سه ماهه سوم سال 2015 میلادی حدود 5 درصد کاهش داشته. نکته جالبی که بد نیست در مورد آمار فروش تبلت در سه ماهه ی پایانی سال پیش بدانید، تولید و فروش شرکت هوآوی است که توانست در چین و دیگر کشورهای دنیا فروش بالایی داشته باشد به طوری که حتی از کمپانی با تجربه ایسوس نیز برای اولین بار پیشی بگیرد. تمامی کمپانی ها به غیر از اپل، در سه ماهه چهارم سال 2015 میلادی 28.94 میلیون دستگاه تبلت فروخته اند که رشد سالانه ی 6.4 درصدی آنها را نشان می دهد. این رقم در چنین بازار آشفته ای بسیار قابل توجه به شمار می رود اما برای اعتبار شرکتی همانند سامسونگ که رقیب اپل هم به شمار می رود چندان خوب نیست. البته جا دارد اشاره نمائیم غول تکنولوژی کره ای در این زمان بیشتر تمرکز خود را روی تبلت های ارزان و 7 اینچی و 9.6 اینچی اش گذاشته بود که موجب شد رشد کمی در میزان فروش خود را رقم بزند.
فروش تبلت ها در سه ماهه چهارم سال 2015 بیش از 20 …
فروش تبلت ها در سه ماهه چهارم سال 2015 بیش از 20 …
بازار تبلت ها سه ماهه پایانی سال 2015 را در حالی به اتمام رساند که شاهد افت فروشی 13.8 درصدی نسبت به بازه زمانی مشابه در 2014 بود. ناگفته نماند که طی این مدت 65.34 میلیون دستگاه از گجت های یاد شده توسط کاربران خریداری گشته که این میزان علیرغم افت سالانه رشدی 23.0 درصدی را نسبت به سه ماهه سوم سال گذشته میلادی روایت می کند. البته هر چند در انتهای 2015 و فصل منتهی به تعطیلات اعداد و ارقام نسبت به سه ماهه پیش از آن بهبود یافته اند ولی میزان تنزل سالانه روایت گر اوضاع نابسامان و ناخوشایند بازاری است که از آن سخن می گوییم. در همین راستا می توان اشاره نمود با اینکه در این بازه سه ماهه آیپد پرو اپل بیشتر از بقیه تبلت ها خودنمائی می کرد اما آیپد ایر 2 این کمپانی بود که توانست در خلال اکتبر تا دسامبر 16.1 میلیون دستگاه بفروشد و دلیل آن نیز جشنواره های فروش آنلاینی بودند که این دیوایس را ارائه می دادند. تبلت فایر آمازون نیز به دلیل قیمت پائینی که داشت در این فصل از فروش بالایی برخوردار بود و توانست از شرکت های ناشناخته که دیوایس های ارزان ارائه می دهند، پیشی بگیرد. تولید کننده های تبلت های ارزان قیمت به طور کلی 20.3 میلیون دستگاه فروخته اند که نسبت به سه ماهه سوم سال 2015 میلادی حدود 5 درصد کاهش داشته. نکته جالبی که بد نیست در مورد آمار فروش تبلت در سه ماهه ی پایانی سال پیش بدانید، تولید و فروش شرکت هوآوی است که توانست در چین و دیگر کشورهای دنیا فروش بالایی داشته باشد به طوری که حتی از کمپانی با تجربه ایسوس نیز برای اولین بار پیشی بگیرد. تمامی کمپانی ها به غیر از اپل، در سه ماهه چهارم سال 2015 میلادی 28.94 میلیون دستگاه تبلت فروخته اند که رشد سالانه ی 6.4 درصدی آنها را نشان می دهد. این رقم در چنین بازار آشفته ای بسیار قابل توجه به شمار می رود اما برای اعتبار شرکتی همانند سامسونگ که رقیب اپل هم به شمار می رود چندان خوب نیست. البته جا دارد اشاره نمائیم غول تکنولوژی کره ای در این زمان بیشتر تمرکز خود را روی تبلت های ارزان و 7 اینچی و 9.6 اینچی اش گذاشته بود که موجب شد رشد کمی در میزان فروش خود را رقم بزند.
تیم کوک: فروش آیپدها تا پایان سال دوباره اوج می گ…
تیم کوک: فروش آیپدها تا پایان سال دوباره اوج می گ…
آیپدهای اپل گرچه هنوز هم با اختلافی زیاد محبوب ترین تبلت های موجود در بازار هستند، اما یکی دو سالی هست که دیگر نمی توانند رکوردهای قبلی را تکرار کنند. در گزارش سه ماهه اخیر اپل مشخص شد که میزان فروش مجموع آپیدهای این شرکت نسبت به دوره مشابه سال قبل افتی حدود ۲۹ درصد را تجربه کرده است. این کاهش فروش مختص این دوره نبوده و چند فصلی هست که تبلت های اپل با کاهش تقاضا مواجه می شوند. آیا ممکن است که این شرایط تغییر کرده و دوباره شاهد افزایش فروش تبلت های اپل باشیم؟ تیم کوک مرد شماره یک اپل معتقد است که این اتفاق تا انتهای سال خواهد افتاد. دلایل مختلفی برای این کاهش تقاضا ذکر شده؛ مواردی مثل عرضه آیفون هایی با صفحه نمایش بزرگ و همچنین عدم وجود چرخه آپدیت قدرتمند همانند آنچه در مورد آیفون ها وجود دارد. تیم کوک معتقد است که با عرضه آیپد ایر ۳ رونق دوباره به این بخش از بازار محصولات اپل باز خواهد گشت. تصاویر جدید لو رفته از بدنه این تبلت نشان می دهد که اپل قصد دارد بسیاری از ویژگی های آیپد پرو را برای برادر کوچکترش نیز فراهم کند. انتظار می رود که محصول جدید از چهار اسپیکر در بالا و پایین برخوردار باشد و به مگنت اتصال به داک مخصوص برای پشتیبانی از ابزارهایی مثل اسمارت کیبورد مجهز گردد. باید مواردی چون قابلیت کار با Apple Pencil و بهره مندی از چیپ پردازنده A9X را نیز به این فهرست جذاب افزود. پیش بینی می شود که آیپد ایر ۳، ماه آینده در جریان رویداد رسمی اپل معرفی شود. تیم کوک در انتها اشاره ای هم به میزان فروش سایر محصولات شرکت مطبوعش داشته است. او به این نکته اشاره می کند که در سه ماهه گذشته کمپانی آنها موفق شده ۷۴.۸ میلیون آیفون را به فروش برساند. این رقم برابر با جمعیت کل شهرهای نیویورک، لندن، پکن و شانگهای است. او در ادامه درباره فروش امیدوار کننده اپل واچ در فصل تعطیلات آخر سال ۲۰۱۵ گفت. طبق گفته های او، اپل واچ به عنوان یکی از محبوب ترین هدایای کریسمس، در اولین تعطیلات آخر سال پس از عرضه، بیشتر از اولین آیفون در اولین آخر سالش (۲۰۰۷) فروش داشته است.
میزان فروش آیفون 6S نسبت به آیفون 6 کاهش یافته اس…
میزان فروش آیفون 6S نسبت به آیفون 6 کاهش یافته اس…
با معرفی آیفون 6 اس، اپل توانست رکورد پیش فروش آیفون 6 و آیفون 6 پلاس در سال گذشته را جا به جا کند و به فروش 13 میلیون واحد در هفته ی نخست دست یابد. با این حال و اگرچه به نظر می رسد که نسل جدید موبایل های هوشمند اپل شروعی عالی داشتند، برخی از تحلیلگران معتقدند که آیفون های جدید به فروشی بیش تر از قبلی ها دست نخواهند یافت. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. بنابر نظر تحلیلگر Pacific Crest Securities، جان وین، میزان تقاضای اپل برای خرید اجزای مورد استفاده در موبایل جدید، بعد از فروش کم تر از انتظار هفته ی اول، تا 15 درصد کاهش یافته. این خبر، از چندین منبع مختلف در صنعت تولید چیپ به دست آمده است. وین در تحلیل خود می نویسد که انتظار دارد اپل تا سه ماهه ی آخر سال جاری، چیزی در حدود 67 میلیون واحد از آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس را به فروش برساند که تا حد قابل توجهی، از رقم پیش بینی شده ی 75-80 میلیون واحدی سایر تحلیلگران کم تر است. باید به خاطر داشت این اولین بار نیست که خبری از کاهش میزان تقاضای اپل می شنویم. چند هفته پیش، گزارشی از سوی Digitimes منتشر شد که ادعا می کرد اپل، میزان عرضه ی دستگاه های خود در سه ماهه ی آخر سال 2015 را روی تعداد تخمینی 65 الی 70 میلیون نگه داشته است؛ اطلاعاتی که حالا می توان آن را موثق قلمداد کرد. در اوایل تابستان گذشته نیز، برخی از تحلیلگران گفتند که اپل احتمالا با عرضه ی نسل آیفون های 6 اس، با رشد منفی مواجه خواهد شد. اگرچه بسیاری به صورت واقع بینانه به فروش سه ماهه ی آخر سال 2015 اپل نگاه می کنند، اما هنوز برخی دیگر باور دارند که لاین آپ آیفون 6 اس، می تواند به راحتی نسل آیفون 6 را از نظر فروش پشت سر بگذارد. کیتی هوبرتی، انتظار دارد که اپل در سال مالی 2016، از رشد 7 درصدی سال به سال خود در فروش موبایل های هوشمند خبر دهد. به عقیده ی وی، وفاداری خریداران آیفون و نیز چرخه کوتاه مدت عرضه ی آپدیت برای پلتفرم iOS، به این روند کمک خواهد کرد. نظر شما چیست؟ آیا نسل آیفون 6 اس، اولین نسل از موبایل های هوشمند اپل خواهد بود که به فروشی کم تر از پیشینیان خود خواهد رسید؟