فروش

اشتراک گذاشته شده با :

مطالب منتخب

قیف فروش در بازاریابی محتوا
قیف فروش در بازاریابی محتوا
بازاریابی یک وب‌سایت، دارای پروسه‌ای پیچیده است. از آنجایی که سئو بطور فزاینده‌ی مشکل شده و شبکه‌های اجتماعی هم وقت گیر هستند، هیچ چیزی مهمتر از طراحی “قیف بازاریابی محتوا ” خودتان نیست. در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا قدم‌های مهمی را در جهت ساخت قیف آنلاین فروش بردارید تا بتوانید بیشتر مراجعین مردد خود را به مشتریان راضی و دائمی با ایجاد ارزش افزوده بالا تبدیل کنید و در ادامه، ما تصویر بیشتری از قیف فروش به شما ارائه می‌کنیم که تا حالا کمتر دیده‌اید، پس شروع می‌کنیم: قیف فروش چیست؟ قیف فروش یک سیستم بازاریابی است، یک پروسه ایده ال که در آن مراحلی که یک بازدیدکننده به یک مشتری احتمالی و از مشتری به خریدار دائمی تبدیل می‌شود را می‌بینید. هدف از به کارگیری قیف برای تمیزی و راحتی کار است. وقتی شما می‌خواهید روغن اتومبیلتان را تعویض کنید، برای جلوگیری از ریختن روغن روی موتور و هدر رفتن آن از قیف استفاده می‌کنید تا تمامی روغن داغل موتور ریخته شود. قیف فروش هم چنین کارکردی دارد و از پراکننده شدن و از دست رفتن مشتریان بالقوه جلوگیری می‌کند. ایده استفاده از قیف استعاره‌ای برای فروش و بازاریابی در تجارت، ریشه در بازاریابی کلاسیک دارد. توجه/علاقه/تمایل/عمل این چهار عنصر بطور کلی چگونگی ایجاد روابط با مشتری را توصیف می‌کنند. مثالی از قیف بازاریابی برای فروش: تصور کنید شما یک مسئول آژانس مسافرتی هستید و در وب‌سایت‌تان اطلاعاتی اصلی راجع به خودتان و خدماتی که ارائه می‌کنید وجود دارد. با یک تماس ساده تلفنی ممکن است چند مشتری احتمالی پیدا کنید. اما به جای اینکه منتظر بمانید تا مردم گوشی را برداشته و به آژانس شما زنگ بزنند، با ارائه مطلبی جالب مشتریان هدفتان را به راحتی جذب می‌کنید. انتشار و ارسال مطلبی با عنوان اینکه چطور در هزینه تعطیلات بعدی خانواده خود، ۵۰٪ صرفه‌جویی کنید. (در ایمیل‌های ارسالی اسم کوچک مشتریان را قرار دهید.) این یک مثال از “آهن ربای مشتری” است. ما معتقدیم که هر وب‌سایتی باید یک “آهن ربای مشتری” داشته باشد. شما می‌توانید هر هفته (یا هر ماه) خبرنامه از فرصت‌های مسافرتی را به افراد داخل لیست‌تان ارسال کنید. گزارش‌های اختصاصی، کوپن‌هایی محدود و جوایز، فرصت‌های خوبی برای ارسال خبرنامه هستند. از آنجایی که در این مثال کار اصلی شما در تجارت ثبت سفرها است. هدف نهایی شما تبدیل مشترکین خبرنامه‌ای به خریداران بسته‌های مسافرتی است، اما اگر شما یک قیف فروش عالی را توسعه دهید، می‌توانید لیست خود را تقسیم کرده و هدف بازاریابی‌تان را بیشتر و دقیق‌تر به مشتریان احتمالی‌تر و فعال‌تر متمرکز کنید. بدین طریق شما باید شروع به فهمیدن بیشتر درباره لیست و ارایه محصولات و خدمات جدید به مشتریان هدف خود کتید. قدرت محتوا: همانطوری که در مثال فوق نشان داده شد مهمترین بخش در هر قیف فروش مجازی محتوای آن است. اگر می‌خواهید مشتریان بالقوه‌ای را در وب‌سایت خود جلب کنید، در درجه اول به یک محتوا نیاز دارید و اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان بالقوه بیشتری را به مشتریان احتمالی تبدیل کنید نیز به محتوا نیاز دارید و پیشنهاد گزارش مجانی یا دوره‌های الکترونیکی به شما اجازه می‌دهد تا آدرس‌های ایمیلی بیشتری را با محتوای اختصاصی دریافت کنید. انتشار خبرنامه‌های دوره‌ای، روشی عالی در ایجاد رابطه محکم‌تر با مشتریان خودتان است. محتوا بسیار قدرتمند است به طوری که بسیاری از برندهای بزرگ، بیشتر ترجیح می‌دهند به جای بازاریابی اینترنتی از بازایابی محتوا استفاده کنند. بازاریابی بزرگ و موفق همیشه در محتوا بوده و خواهد بود. توانایی شما در ارتباط با مشتریان بالقوه، تعیین کننده موفقیت شما خواهد بود. پبشنهاد می‌کنم برای درک بهتر نگاهی به مقاله‌ بازاریابی محتوا چیست در آکادمی ای‌نتورک داشته باشید. وقتی شما از مشتریان بالقوه خود پشتیابنی می کنید، شما به آنها ارزش افزوده‌ای ارائه می‌کنید، البته هیچ وقت تمامی مشتریان بالقوه به مشتری دائمی تبدیل نخواهند شد. به یاد داشته باشید که یک لیست ۱۰,۰۰۰ تایی ضعیف و فیلتر نشده نمی تواند هر گز در مقابل یک لیست ۱۰۰ تایی قوی ایستادگی کند. در بالا ۴ مرحله پرورش مشتریان بالقوه را را لیست کردیم. هدف نهایی آن مراحل ایجاد مشتریان دائمی است. همانطور که می‌دانید مشتریان دائمی مهمترین تامین کننده مالی برای رشد طولانی مدت تجارت شما خواهد بود. این همان نقطه‌ای است که بیشتر تجارتها شکست می‌خورند. خیلی راحتر است که شما تعداد بیشتری از محصولات یا خدمات خود را به گروه کوچکی از مشتریان وفادار خود بفروشید تا اینکه یک قلم را به تعداد زیادی از مشتریان تازه وارد بفروشید. “بیشتر کسب و کارهای کوچک در عرض ۵ سال یا کمتر شکست می خورند!” یک قیف فروش قوی کار را خیلی آسانتر کرده تا مشتریان دائمی سودآور را افزایش داده و بتوانید به هدف فروش سالیانه خود برسید. اصطلاح قیف فروش اشاره به این مراحل دقیق دارد برای هر ۱۰۰۰ مشتری بالقوه که شما در بالای قیف قرار می دهید، تنها ۱۰۰ نفر مشتریان احتمالی خواهند شد و از آن ۱۰۰ نفر تنها ۱۰ نفر محصول احتمالی شما را خواهند خرید. این اعداد همیشه در کسب و کارها متفاوت است. اما در یک مورد مطمئن باشید هر چه وقت بیشتری صرف ساخت و تنظیم صحیح قیف فروش خود نمایید، بیشتر موفق خواهید بود. همین حالا شروع کنید و برنامه‌ای برای نظر سنجی از مشتریان‌تان تدوین کنید.

افزایش فروش با مناسب ترین طراحی، نه زیباترین
افزایش فروش با مناسب ترین طراحی، نه زیباترین
SmartWool یک برند جوراب است و چندی پیش در طراحی وب‌سایت فروش خود به سوالاتی از این دست برخورد که؛ چه نوع طراحی‌ای، اثربخشی بهتری دارد؟ یک طراحی مناسب برای افزایش فروش به چه شکل است؟ ترغیب‌کننده‌ترین حالت برای معرفی محصولات کدام است؟ شاید خیلی از کارشناسان کسب‌وکارها بتوانند در رابطه با طراحی اثر بخش و بهینه‌سازی تبلیغات، نظرات موثر بدهند و بتوانند نرخ تبدیل(CTR) را بالا ببرند، اما مسائلی که به واکنش‌های کاربران و توجه های اولیه آن‌ها در ثانیه‌های اول ورود به صفحات تبلیغاتی مربوط می‌شود، بهتر است با A/B Testing مورد بررسی قرار بگیرد زیرا که رفتار خرید در هر جامعه‌ای متفاوت است و با آنالیز عملی خود جامعه بدست می‌آید.  SmartWool با انجام A/B Testing روی طراحی صفحات وب‌سایت، با کشف بهترین حالت، افزایش قابل توجهی از فروش را ایجاد کرد:    فرآیندی برای طراحی فرضیه A/B Testing: با اینکه طراحی این وب‌سایت به خودی خود از عناصر زیبایی برخوردار بود و در نگاه اول هر کاربری را به خود جذب می‌کرد، اما برای انجام یک خرید، بسیار گیج کننده به نظر می‌رسید. زیرا جوراب‌ها در کادر‌ها و سایز‌های مختلف یک بافت بسیار فانتزی زیبا وچشم‌نواز را به وجود آورده بودند. اما غافل از اینکه تحریک رفتار خرید یک پله بالاتر از تحریک حس زیبا شناسی کاربران است و هر تحریک و جذبی منجر به خرید نمی‌شود. این شلوغی، عدم تطابق سایزها و کادر‌ها، با ایجاد به هم ریختگی‌‌ در ذهن مخاطب، خود به خود کاربر را از ماهیت خرید دور می‌کرد. برای هدایت ناخودآگاه مشتریان، این فروشگاه نیازمند ایجاد صف‌های منظمی از محصولات بود تا چشمان در حال اسکن به راحتی به مقایسه حجم انبوه محصولات بپردازد. طراحی کادرهای مشابه محصولات، به خاطر سپردن مدل‌ها را به دلیل نظم حاکم آسان می‌کرد. فرضیه A/B Testing: برای مشاهده واکنش کاربران به نوع چیدمان و ارائه محصولات این برند، طراحی صفحات وب‌سایت در دو قالب سابق و جدید مورد بررسی قرار گرفت: حالت A: طراحی قالب سابق به صورت فانتزی و زیبا با سایز‌ها و کادرهای مختلف که یک بافت چشم‌نواز را بوجود آورده بودند. حالت‌َB: طراحی جدید  به صورت کلاسیک و معمولی با کادر‌ها و سایزهای یکسان  طراحی سابق طراحی جدید نتیجه A/B Testing: پس از آزمایش روی  ۲۵،۰۰۰ بازدید کننده و اهمیت آماری ۹۵٪، میزان فروش در طراحی جدید بالا رفت و متوسط درآمدی که این فروشگاه از هر مشتری بدست آورد تا ۱۷ درصد افزایش پیدا کرد. آنالیز A/B Testing: در فروشگاه‌های آنلاین برای مشتری علاوه بر تضمین‌ها باید فضای مقایسه را ایجاد کنید تا قدرت انتخاب افراد بالا برود. از اینکه گاهی زیبایی شناختی فدای سادگی می‌شود نترسید زیرا ارائه محصولات شما بیشتر از آن‌ که سرگرم کننده باشد باید حس خرید را در کاربر بالا ببرد. گاهی آرشیو‌ها، کالیته رنگی‌ها یا دسته‌بندی‌های ساده به خریدار این حس را القا می‌کند که سری شما کامل‌ترین است و او را از جستجو کردن در وب‌سایت‌های رقبا باز می‌دارد.