فروش

اشتراک گذاشته شده با :

فروش از طریق شبکه های اجتماعی

فروش از طریق شبکه های اجتماعی یا سایت های فروش کال
فروش از طریق شبکه های اجتماعی یا سایت های فروش کال
در بخش اول از این مطلب به موضوع فروش و بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی و یا همان فروش اجتماعی اشاره کردیم و موضوع مربوط به فروش از طریق سایت های فروش کالا یا فروش الکترونیک را در این مطلب پی می گیریم: سایت‌های فروش کالا از چه ابزارهایی برای ایجاد و قدرت بخشیدن به فروشگاه آنلاین خودتان استفاده می‌کنید؟ امروزه اغلب مدل‌های کسب‌وکارهای الکترونیک به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی‌شده‌اند که هر شخص علاقه‌مند به استفاده از این مدل‌ها را قادر به معرفی و عرضه محصولات خودش از طریق آن‌ها به مشتریان و مخاطبان بشمار می‌کند. به عبارتی در این مدل‌ها شما قادر به استفاده کردن از یک شخص یا گروه سوم، یک بازار آنلاین، بزرگ می‌شوید تا از طریق آن به ترویج و فروش محصولات خود بپردازید. شاید به‌طور خیلی ساده‌تر بتوان گفت که در این روش قادر به عرضه و معرفی محصول و خدمات خود بر روی سایت‌هایی از قبیل گوگل، ای‌بی ebay، bizrate.com، jet.com و یا نمونه‌های داخلی آن‌ها مثل شیپور و دیوار و . . . می‌شوید. اگر کسب‌وکار شما به‌طور کل مبتنی بر محصول باشد، استفاده از این مدل کسب‌وکار با کمترین هزینه و زحمت برای شما ممکن می‌شود، و مهم‌تر اینکه کسب‌وکار شما در هر مرحله‌ای که قرار داشته باشد، به‌راحتی می‌توانید به استفاده از این مدل کسب‌وکار روی بیاورید.   نکته مهم در استفاده از این روش فروش این است که به دلیل از پیش وجود داشتن و شناخته‌شده بودن زیرساخت‌های این‌چنینی فرصت بسیار مناسبی برای بالا بردن نرخ دیده شدن کسب‌وکار شما و همچنین برند شما وجود دارد. اما چالشی که در استفاده از این مدل وجود دارد، نرخ بسیار بالای رقابت در آن است. به این معنا که محصول شما در کنار ده‌ها محصول مشابه دیگر از برندها و کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک دیگر قرارگرفته و همراه با آن‌ها به مشتری معرفی می‌شود که البته برندها بزرگ‌تر و شناخته‌شده‌تر مطمئناً از موقعیت و جایگاه بهتری برای موفقیت برخوردار هستند. اما کسب‌وکارهای کوچک و متوسط که هنوز باید برای شناخته شدن برند خودشان تلاش کنند، شرایط سختی ازلحاظ قیمت‌گذاری محصول، جذب مشتری جدید و ارزش ویژه برند در برابر رقبا دارند. خصوصاً این مسئله وقتی بیشتر خودش را نشان می‌دهد که شما قادر به ارسال و معرفی محصول خودتان در این سایت‌ها بدون هیچ هزینه‌ای هستید و عمدتاً تنها در صورت فروش محصول است که باید درصدی از درآمد کسب‌شده را به سایت مربوطه بپردازید.     اما سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود، این است که دراین‌بین کسب‌وکارهای کوچک و متوسط چطور می‌توانند در برابر کسب‌وکارها و برندهای مطرح به موفقیت دست پیدا کنند؟ پاسخ به آن ساده اما اجرا آن‌قدری سخت و دشوار است و آن‌هم استفاده از استراتژی‌های منحصربه‌فرد بازاریابی در معرفی و ترویج محصول و برند و همچنین تولید و عرضه محصولی است که ارزشی واقعی را برای مصرف‌کنندگان ایجاد می‌کند.   نتیجه‌گیری برای بازاریابی محصول و ایجاد آگاهی نسبت به محصول و برند، استفاده از هر دو گزینه فروش از طریق شبکه‌های اجتماعی و همچنین سایت‌های فروش کالا دارای وزن و ارزش خودشان هستند. آن‌ها باید به‌منظور حداکثر میزان اثربخشی هم‌زمان و در کنار هم مورداستفاده قرار بگیرند، چراکه مکمل یکدیگر هستند به شما کمک می‌کنند تا یک استراتژی سالم و اثربخش را برای فروشگاه آنلاین خود داشته باشید. پس باید هرروز زمانی هرچند اندک را برای کار کردن بر روی این دو تکنیک ارزشمند کنار بگذارید تا در کمترین زمان نتایج حاصل از آن‌ها را در میزان فروش خود شاهد باشید. برچسب ها: سایت های فروش, فروش اجتماعی, فروش از طریق شبکه های اجتماعی, فروش الکترونیک اشتراک گذاری :

فروش از طریق شبکه های اجتماعی یا سایت های فروش کال
فروش از طریق شبکه های اجتماعی یا سایت های فروش کال
آیا کسب وکاری مبتنی بر تجارت الکترونیک در اندازه های کوچک یا متوسط دارید؟ یا شاید مسئول مدیریت امور و چرخاندن چنین وب سایتی در اختیار شماست؟ اگر پاسخ مثبت است، حتماً برای ترفیع و ترویج محصولات و خدمات خودتان ترکیبی از چندین استراتژی و تکنیک مختلف رادارید…
فروش از طریق شبکه های اجتماعی یا سایت های فروش کال
فروش از طریق شبکه های اجتماعی یا سایت های فروش کال
در بخش اول از این مطلب به موضوع فروش و بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی و یا همان فروش اجتماعی اشاره کردیم و موضوع مربوط به فروش از طریق سایت های فروش کالا یا فروش الکترونیک را در این مطلب پی می گیریم: سایت‌های فروش کالا از چه ابزارهایی برای ایجاد و قدرت بخشیدن به فروشگاه آنلاین خودتان استفاده می‌کنید؟ امروزه اغلب مدل‌های کسب‌وکارهای الکترونیک به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی‌شده‌اند که هر شخص علاقه‌مند به استفاده از این مدل‌ها را قادر به معرفی و عرضه محصولات خودش از طریق آن‌ها به مشتریان و مخاطبان بشمار می‌کند. به عبارتی در این مدل‌ها شما قادر به استفاده کردن از یک شخص یا گروه سوم، یک بازار آنلاین، بزرگ می‌شوید تا از طریق آن به ترویج و فروش محصولات خود بپردازید. شاید به‌طور خیلی ساده‌تر بتوان گفت که در این روش قادر به عرضه و معرفی محصول و خدمات خود بر روی سایت‌هایی از قبیل گوگل، ای‌بی ebay، bizrate.com، jet.com و یا نمونه‌های داخلی آن‌ها مثل شیپور و دیوار و . . . می‌شوید. اگر کسب‌وکار شما به‌طور کل مبتنی بر محصول باشد، استفاده از این مدل کسب‌وکار با کمترین هزینه و زحمت برای شما ممکن می‌شود، و مهم‌تر اینکه کسب‌وکار شما در هر مرحله‌ای که قرار داشته باشد، به‌راحتی می‌توانید به استفاده از این مدل کسب‌وکار روی بیاورید.   نکته مهم در استفاده از این روش فروش این است که به دلیل از پیش وجود داشتن و شناخته‌شده بودن زیرساخت‌های این‌چنینی فرصت بسیار مناسبی برای بالا بردن نرخ دیده شدن کسب‌وکار شما و همچنین برند شما وجود دارد. اما چالشی که در استفاده از این مدل وجود دارد، نرخ بسیار بالای رقابت در آن است. به این معنا که محصول شما در کنار ده‌ها محصول مشابه دیگر از برندها و کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک دیگر قرارگرفته و همراه با آن‌ها به مشتری معرفی می‌شود که البته برندها بزرگ‌تر و شناخته‌شده‌تر مطمئناً از موقعیت و جایگاه بهتری برای موفقیت برخوردار هستند. اما کسب‌وکارهای کوچک و متوسط که هنوز باید برای شناخته شدن برند خودشان تلاش کنند، شرایط سختی ازلحاظ قیمت‌گذاری محصول، جذب مشتری جدید و ارزش ویژه برند در برابر رقبا دارند. خصوصاً این مسئله وقتی بیشتر خودش را نشان می‌دهد که شما قادر به ارسال و معرفی محصول خودتان در این سایت‌ها بدون هیچ هزینه‌ای هستید و عمدتاً تنها در صورت فروش محصول است که باید درصدی از درآمد کسب‌شده را به سایت مربوطه بپردازید.     اما سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود، این است که دراین‌بین کسب‌وکارهای کوچک و متوسط چطور می‌توانند در برابر کسب‌وکارها و برندهای مطرح به موفقیت دست پیدا کنند؟ پاسخ به آن ساده اما اجرا آن‌قدری سخت و دشوار است و آن‌هم استفاده از استراتژی‌های منحصربه‌فرد بازاریابی در معرفی و ترویج محصول و برند و همچنین تولید و عرضه محصولی است که ارزشی واقعی را برای مصرف‌کنندگان ایجاد می‌کند.   نتیجه‌گیری برای بازاریابی محصول و ایجاد آگاهی نسبت به محصول و برند، استفاده از هر دو گزینه فروش از طریق شبکه‌های اجتماعی و همچنین سایت‌های فروش کالا دارای وزن و ارزش خودشان هستند. آن‌ها باید به‌منظور حداکثر میزان اثربخشی هم‌زمان و در کنار هم مورداستفاده قرار بگیرند، چراکه مکمل یکدیگر هستند به شما کمک می‌کنند تا یک استراتژی سالم و اثربخش را برای فروشگاه آنلاین خود داشته باشید. پس باید هرروز زمانی هرچند اندک را برای کار کردن بر روی این دو تکنیک ارزشمند کنار بگذارید تا در کمترین زمان نتایج حاصل از آن‌ها را در میزان فروش خود شاهد باشید. برچسب ها: سایت های فروش, فروش اجتماعی, فروش از طریق شبکه های اجتماعی, فروش الکترونیک اشتراک گذاری :
فروش از طریق شبکه های اجتماعی یا سایت های فروش کال
فروش از طریق شبکه های اجتماعی یا سایت های فروش کال
آیا کسب وکاری مبتنی بر تجارت الکترونیک در اندازه های کوچک یا متوسط دارید؟ یا شاید مسئول مدیریت امور و چرخاندن چنین وب سایتی در اختیار شماست؟ اگر پاسخ مثبت است، حتماً برای ترفیع و ترویج محصولات و خدمات خودتان ترکیبی از چندین استراتژی و تکنیک مختلف رادارید…
بایدها و نبایدهای فروش اجتماعی(از طریق شبکه های اج
بایدها و نبایدهای فروش اجتماعی(از طریق شبکه های اج
امروزه شبکه‌های اجتماعی بیش از آنکه برای ما قابل‌تصور باشد در زندگی روزمره جا باز کرده‌اند و این موضوع موجب تلاش‌های بسیار زیاد و جسورانه از طرف فروشندگان و صاحبان کسب‌وکار جهت منفعت جستن از این زیرساخت‌ها شده است. شاید بهتر باشد اول به این سؤال پاسخ دهیم که بازار شبکه‌ها اجتماعی تا چه میزان اشباع‌شده است؟ بر اساس اطلاعات منتشرشده از طرف سایت استاتیستا که یک مرجع ارائه اطلاعات آماری است، بیش از ۷۳% کاربران اینترنت دارای یک حساب کاربری در یکی از شبکه‌های اجتماعی هستند. یک‌لحظه به این رقم توجه کنید؛ این آمار یعنی از هر ۱۰۰ نفر کاربر اینترنت، ۷۳ نفر دارای یک حساب کاربردی اجتماعی است. چیزی که جالب‌تر است، زمان صرف شده در این شبکه‌هاست. شاید برای صاحبان کسب‌وکارها خیلی جالب نباشد، اما توجه به این نکته ضروری است که هر فردی که به اینترنت دسترسی دارد، بیشترین بخش از زمان آنلاین بودن خود را در این شبکه‌ها می‌گذارند، حتی بیشتر از ایمیل و دقیقاً این موضوع یکی از دلایل اثربخشی و جذابیت کار و فعالیت  فروش بازاریابی از طریق این شبکه‌ها است.   توجه کردن به این موضوع و نشان دادن عکس‌العمل احساسی نسبت به آن شاید خیلی ساده باشد، اما توجه به این نکته برای فروشندگان و صاحبان کسب‌وکارها هم ضروری است که این شبکه‌ها به‌هیچ‌وجه نباید به‌عنوان یک ابزارفروش مستقیم مورداستفاده قرار بگیرند. به همین دلیل، قوانین بیان‌نشده‌ای در رابطه با آن‌ها مطرح است که برای موفقیت در عرصه استفاده از آن‌ها باید همواره به یاد داشت، تا از رخداد اشتباه و صدمه خوردن اعتبار و برند شما جلوگیری شود.   در ادامه به برخی از مهم‌ترین‌های آن‌ها اشاره می‌کنم: ۱- نمایش محصولات در مکان مناسب امروزه زیرساخت‌های اجتماعی بسیاری در دسترس مردم است و هر روز هم به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود، پس شناخت بازار هدف شما و اطلاع از اینکه در کجا و از چه طریق می‌توان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. باید توجه داشت که هر یک از انواع شبکه‌های اجتماعی با دیگری متفاوت بوده و هیچ یگانه شبکه اجتماعی وجود ندارد که به‌طور کامل برای یک کسب‌وکار اثربخش واقع شود. مثلاً درحالی‌که فیس‌بوک از رسایی ثابتی برخوردار است و هر نوع محتوایی در آن برای مخاطب قابل‌انتشار است، شبکه پینترست و اینستاگرام بیشتر برای کسب‌وکارهایی مناسب است که به‌صورت بصری با مخاطب تعامل دارند. از طرف دیگر لینکداین برای کسب‌وکارهایی مناسب است که مخاطبین آن‌ها افراد حرفه‌ای و تحصیل‌کرده است. پس نباید سعی کنید محصولات و خدمات خود را در هر شبکه‌ای معرفی کنید، چراکه این کار زمان بسیار زیادی را نیاز داشته و نتایج موردنیاز شمارا احتمالاً برآورده نخواهد کرد. پس اول باید بازار هدف خود را بشناسید، اینکه چه می‌خواهند و در کجا حضور دارند.     ۲- تمرکز بر تعامل با مخاطب از تلاش و فعالیت خود در این شبکه‌ها چه انتظاراتی دارید؟ اهداف خود را مشخص کنید و معیارهای اندازه‌گیری نتایج خود را برای آن‌ها تعیین کنید. اگر فروش در این شبکه‌ها هدف اول شماست، برافزایش تعامل با مخاطب بجای ترفیع و ترویج محصول تمرکز داشته باشید. مطمئناً ترویج محصول شما در سال‌های گذشته مهم‌ترین معیار برای اندازه موفقیت شما بوده، اما زمانه دیگر تغییر کرده است. اکنون ترویج محصول و میزان بازدید کاربران بخش کوچکی از استراتژی شمارا باید تشکیل دهد. هرقدر بیشتر و بیشتر بر تعامل سازنده با مخاطب تمرکز داشته باشید، بهتر است، چراکه هرقدر تعداد بازدیدها بیشتر باشد، خوب و جالب‌توجه است، اما چیزی که منجر به افزایش فروش شما می‌شود، فقط و فقط تعامل شما با مخاطب است. عملکرد و نتایج حاصل از آن، قیف فروش و وب‌سایت خود را تحلیل کنید و ببینید بهترین راه ایجاد تعامل و دریافت پاسخ از طرفداران خودتان چیست؟ ببینید چطور می‌توانید آن‌ها را به تعامل و ارتباط دوسویه تشویق کنید. در ادامه چندراه و روش مؤثر را در این رابطه یادآوری می‌کنم: – مطالب و محتوای آموزشی منتشر کنید که مخاطب شما علاقه‌مند به مطالعه آن‌ها باشد – برای محتوای تهیه‌شده، عناوین جذاب و چشمگیر انتخاب کنید – گزینه‌های ورود و عضویت در این شبکه‌ها را بر روی سایت خود قابل‌رؤیت و جلب‌توجه کننده کنید – امکان درج نظر بر روی محصولات را فعال کنید – یک بخش پرسش و پاسخ معرفی کنید – مسابقه یا رقابت بین مخاطبان ترتیب دهید – از طرفداران خود سؤال بپرسید و با آن‌ها مشورت کنید – و از همه مهم‌تر اینکه . . . در کمترین زمان با نهایت ادب به نظرات آن‌ها پاسخ دهید شاید بدیهی به نظر برسد، اما بازدیدی از تمام صفحات محصول خود بر روی سایت خودتان داشته باشید و مطمئن شوید که در تمام این صفحات گزینه‌های عضویت در شبکه‌های اجتماعی شما قابل‌رؤیت باشند. اگر وب‌سایت شما شامل یک وبلاگ نمی‌شود، در اولین فرصت آن را فراهم کنید.   ۳- همیشه آرایش فروش به خود نگیرید همچنان که در ابتدای مطلب هم اشاره کردم، شبکه‌های اجتماعی یک ابزار برای فروش مستقیم نیست. این زیرساخت‌ها یک ابزار بسیار قدرتمند برای فروش بیشتر به مخاطبین شماست، اما باید به یاد داشته باشید که استفاده کلیدی و اصلی از آن‌ها در تعامل و اجتماعی بودن است. به یاد داشته باشید که ترویج و تبلیغ مستقیم هیچ تأثیری درفروش نداشته و فقط منجر به دور کردن و دل‌زده شدن مخاطب شما می‌شود. به طرق زیر می‌توانید منجر به ایجاد تعامل دوطرفه با مخاطبین خود شوید: – داستان‌های مختلفی را در رابطه با محصول، شرکت و خدمات خود بیان کنید – آمار و اطلاعات کلیدی در رابطه با محصول و صنعت خود به اشتراک بگذارید – به‌محض رخداد خبر یا یک به‌روزرسانی در صنعت مربوطه آن را به اطلاع مخاطبین خود برسانید – ویدئوهای آموزشی تهیه و منتشر کنید – مطالب خنده‌دار و جالب از زندگی شخصی و کاری خود در دفتر کار و … را به اشتراک بگذارید ادامه دارد . . . برچسب ها: رسانه های اجتماعی, شبکه های اجتماعی, فروش اجتماعی, فروش از طریق شبکه های اجتماعی اشتراک گذاری :