فروش

اشتراک گذاشته شده با :

ساعت هوشمند

افت فروش ساعت های هوشمند در سه ماهه دوم امسال با ت
افت فروش ساعت های هوشمند در سه ماهه دوم امسال با ت
از زمان ورود ساعت های هوشمند به بازار تا به امروز، همواره شاهد افزایش فروش و حجم بازار این پوشیدنی های هوشمند بوده ایم، اما به نظر می رسد عدم عرضه محصولات تازه و نامدار، از جمله نسل جدید ساعت هوشمند اپل، برای اولین بار در سه ماهه دوم سال جاری، سبب افت فروش ساعت های هوشمند شده است. بر اساس گزارش های منتشر شده، در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ عرضه جهانی ساعت های هوشمند با ۳۲ درصد کاهش، به رقم ۳.۵ میلیون واحد رسیده است. این رقم در دوره مشابه سال قبل برابر با ۵.۱ میلیون بوده است. اپل هنوز هم با عرضه حدود 1.6 میلیون اپل واچ، بیشترین سهم را در این بازار نوپا در اختیار دارد، اما در عین حال تنها شرکت مطرحی است که با افت قابل توجه آمارهای فروش مواجه شده. باید در نظر داشت که ساعت هوشمند اپل در نیمه دوم سال ۲۰۱۵ روانه بازار شده و از آن زمان تاکنون به روز رسانی نشده است. همان طور که در بالا اشاره شد، به نظر می آید عمده دلیل چنین کاهشی مربوط به عدم عرضه سخت افزار جدید باشد. البته سیستم عامل اپل واچ ها (watchOS) چند ماه پیش و  در خلال کنفرانس توسعه دهندگان اپل یک به روز رسانی مهم دریافت کرد، اما تا پاییز خبری از انتشار نسخه نهایی آن نخواهد بود. در آن سوی بازار نیز نسخه ای تازه از اندروید ویر توسط گوگل منتشر شده، اما همگام با آن خبری از معرفی یک محصول رده بالای جدید از سوی کمپانی های مطرح اعلام نشد. بر اساس گزارش موسسه IDC، کمپانی های قدیمی بازار ساعت نیز دست به کار تولید نمونه هوشمند محصولات خود شده اند. اما تعداد برندها و میزان تولید آنها هنوز قابل توجه نیست. تصور می شود که در صورت همکاری برندهای مشهوری چون Casio ،Fossil و Tag Heuer با تولیدکننده های مطرح بازار ساعت های هوشمند، شاهد رشد قابل توجهی در آمارهای فروش خواهیم بود. بعد از اپل، کمپانی های سامسونگ، لنوو و موتورولا رده های بعدی پرفروش ترین ساعت های هوشمند را در اختیار دارند.

افت فروش ساعت های هوشمند در سه ماهه دوم امسال با ت
افت فروش ساعت های هوشمند در سه ماهه دوم امسال با ت
از زمان ورود ساعت های هوشمند به بازار تا به امروز، همواره شاهد افزایش فروش و حجم بازار این پوشیدنی های هوشمند بوده ایم، اما به نظر می رسد عدم عرضه محصولات تازه و نامدار، از جمله نسل جدید ساعت هوشمند اپل، برای اولین بار در سه ماهه دوم سال جاری، سبب افت فروش ساعت های هوشمند شده است. بر اساس گزارش های منتشر شده، در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ عرضه جهانی ساعت های هوشمند با ۳۲ درصد کاهش، به رقم ۳.۵ میلیون واحد رسیده است. این رقم در دوره مشابه سال قبل برابر با ۵.۱ میلیون بوده است. اپل هنوز هم با عرضه حدود 1.6 میلیون اپل واچ، بیشترین سهم را در این بازار نوپا در اختیار دارد، اما در عین حال تنها شرکت مطرحی است که با افت قابل توجه آمارهای فروش مواجه شده. باید در نظر داشت که ساعت هوشمند اپل در نیمه دوم سال ۲۰۱۵ روانه بازار شده و از آن زمان تاکنون به روز رسانی نشده است. همان طور که در بالا اشاره شد، به نظر می آید عمده دلیل چنین کاهشی مربوط به عدم عرضه سخت افزار جدید باشد. البته سیستم عامل اپل واچ ها (watchOS) چند ماه پیش و  در خلال کنفرانس توسعه دهندگان اپل یک به روز رسانی مهم دریافت کرد، اما تا پاییز خبری از انتشار نسخه نهایی آن نخواهد بود. در آن سوی بازار نیز نسخه ای تازه از اندروید ویر توسط گوگل منتشر شده، اما همگام با آن خبری از معرفی یک محصول رده بالای جدید از سوی کمپانی های مطرح اعلام نشد. بر اساس گزارش موسسه IDC، کمپانی های قدیمی بازار ساعت نیز دست به کار تولید نمونه هوشمند محصولات خود شده اند. اما تعداد برندها و میزان تولید آنها هنوز قابل توجه نیست. تصور می شود که در صورت همکاری برندهای مشهوری چون Casio ،Fossil و Tag Heuer با تولیدکننده های مطرح بازار ساعت های هوشمند، شاهد رشد قابل توجهی در آمارهای فروش خواهیم بود. بعد از اپل، کمپانی های سامسونگ، لنوو و موتورولا رده های بعدی پرفروش ترین ساعت های هوشمند را در اختیار دارند.
کاهش ۳۲ درصدی فروش ساعت های هوشمند در سه ماهه دوم
کاهش ۳۲ درصدی فروش ساعت های هوشمند در سه ماهه دوم
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، بازار فروش ساعت‌های هوشمند رو به کسادی گذاشته و در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۶ با ۳۲ درصد کاهش روبرو شده است. تبلیغات متنی دانلود مستقیم از گوگل‌پلی دانلود اپلیکیشن وبگردی و خبرگردی «قطار» دانلود جدیدترین بازی‌های اندروید! ساعت‌های هوشمند میوه‌های تازه باغ فناوری هستند و با این حساب علاقه‌مندان به فناوری‌های جدید برای نوبر کردن ساعت‌های هوشمند علاقه زیادی نشان می‌دادند؛ اما از قرار معلوم اشتیاق کاربران به خرید ساعت‌های هوشمند رنگ باخته است. بر اساس گزارش‌هایی که از جانب IDC منتشر شده، ساعت‌های هوشمند برای اولین بار کاهش فروش را نسبت به سال گذشته شاهد هستند. در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ میلادی تعداد ۳.۵ میلیون دستگاه ساعت هوشمند روانه پیشخوان فروشگاه‌ها شده است. بد نیست بدانید این آمار در همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۵ برابر با ۵.۱ میلیون دستگاه ساعت هوشمند بوده است که این امر از کاهش ۳۲ درصدی فروش ساعت‌های هوشمند حکایت می‌کند. جالب اینجاست که ظاهرا اپل بیشترین رکود را در قسمت ساعت‌‌های هوشمند خود شاهد است. اپل در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی توانسته است ۱.۶ میلیون دستگاه اپل‌واچ روانه بازار کند، این میزان فروش باعث شد تا ۴۷ درصد از بازار فروش‌ ساعت‌های هوشمند در این بازه زمانی از آن اپل باشد. اما اوضاع فروش‌ ساعت‌ هوشمند اپل در سال گذشته سکه‌‌تر بوده است و در همین بازه زمانی توانسته بود ۳.۶ میلیون دستگاه ساعت هوشمند روانه پیشخوان اپل‌استورهای خود کند، با این حساب اپل ۷۲ درصد از بازار فروش ساعت‌های هوشمند را در اختیار داشته است. سامسونگ هم توانست در سه ماهه دوم سال جاری میلادی سهم فروش ساعت‌های هوشمند خود را به ۵۱ درصد افزایش دهد. به این ترتیب در این بازه زمانی ۶۰۰ هزار دستگاه ساعت هوشمند فروخت در صورتی که در سه ماهه دوم سال گذشته میلادی ۴۰۰ هزار دستگاه به فروش رسانده بود. این میزان فروش باعث شد سهم جهانی سامسونگ از بازار ساعت‌های هوشمند از ۷ درصد به ۱۶ درصد ارتقا پیدا کند. به این ترتیب سامسونگ پس از اپل در مقام دوم فروشندگان ساعت‌های هوشمند قرار گرفته است. از طرف دیگر لنوو هم در سه ماهه دوم سال جاری میلادی توانسته میزان فروش ساعت‌های هوشمند خود را تا مقدار ۷۵ درصد افزایش دهد. همان‌طور که می‌دانید موتورولا متعلق به لنوو بوده و ساعت موتو 360 نیز تحت این برند محسوب خواهد شد. این شرکت در سال گذشته تنها ۳ درصد از بازار فروش ساعت‌های هوشمند را از آن خود کرده بود در صورتیکه این آمار در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به ۹ درصد افزایش داشته است. پس از لنوو در جدول ۵ فروشنده بزرگ ساعت‌های هوشمند شاهد نام ال‌جی هستیم که ۸ درصد از این بازار را در اختیار دارد و سپس گارمین با ۴ درصد، پنجمین فروشنده بزرگ ساعت‌های هوشمند است. در این بین همان‌گونه که اشاره شد، خریداران تمایلی به خرید ساعت هوشمند ندارند و این امر را می‌توان عرضه نشدن ساعت‌های هوشمند جدید دانست. از طرف دیگر بهینه‌سازی‌ها در سیستم‌عامل WatchOS اپل نیز تا اواخر امسال اعمال نمی‌شود که این امر هم باعث شده تا خریداران برای خرید اپل‌واچ عجله‌ای نداشته باشند. از آنجایی که قسمت بزرگی از این بازار در اختیار اپل است، رکود فروش ساعت هوشمند اپل، تاثیر زیادی بر رکود کلی بازار ساعت‌های هوشمند دارد. موسسه تحقیقاتی IDC با در نظر گرفتن تمامی این موارد، احتمال زیادی نمی‌دهد که ساعت‌های هوشمند در سال ۲۰۱۶ با افزایش چندانی در فروش روبرو شوند. این موسسه بر این باور است، عرضه اپل‌واچ 2 که شایع شده در مهر ماه از جانب اپل رونمایی می‌شود، بتواند در سال آینده میلادی خون تازه‌ای در بازار کساد ساعت‌های هوشمند جاری کند. phonearena.com Tagsاپل واچ, ساعت هوشمند, کاهش فروش اپل واچ, کاهش فروش ساعت‌ های هوشمند
نگاهی به آمار فروش آمازون و Best Buy؛ پرفروش ترین…
نگاهی به آمار فروش آمازون و Best Buy؛ پرفروش ترین…
ساعت های هوشمند آرام آرام در حال باز کردن جای خود در بازار هستند و تولید کنندگان بزرگ تلفن های هوشمند حضور پر رنگی در این میان دارند. این نتیجه بررسی آمار فروش سایت های آمازون و Best Buy در ۳ ماهه سوم سال ۲۰۱۵ به شمار می رود که توسط موسسه JeeQ Data ارائه شده است. برای مشاهده جزئیات این آمار در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید. بر اساس بررسی این موسسه، U8 U Watch Bluetooth پر فروش ترین ساعت هوشمند آمازون در بازه زمانی سه ماهه گذشته سال جاری میلادی بوده و پس از آن نسخه مشکی رنگ موتو ۳۶۰ موتورولا قرار دارد. Pebble مشکی در این لیست مقام سوم را در اختیار دارد، پس از آن رنگ خاکستری مدل ۴۲ میلی متری اپل واچ با بند مشکی قرار دارد و مقام پنجم نیز به Singe Bluetooth 4.0 با بند مشکی تعلق گرفته است. بررسی آمار کلی فروش همه مدل ها نیز نشان می دهد موتورولا با ۱۹.۲۳ درصد بیشترین سهم بازار را در اختیار خود داشته و پس از آن Pebble با ۱۴.۷۵ مشاهده می شود. UZOU سازنده دیگری است که با ۱۴.۴۳ درصد مقام سوم را در اختیار دارد و در مقام های چهارم و پنجم نیز سامسونگ با ۱۰.۶ و اپل با ۷.۴۳ درصد حضور دارند. در Best Buy اما آمار فروش سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵ به شکل متفاوتی رقم خورده و در این سایت رنگ مشکی نسخه بزرگ و کوچک ساعت هوشمند Surge ساخت Fitbit مقام های اول و دوم را به خود اختصاص داده اند. مقام های سوم و چهارم این لیست به نسخه مشکی Gear Fit و Gear 2 Neo سامسونگ تعلق گرفته و در مقام پنجم نیز مدل Time از Pebble مشاهده می شود. موتورولا با نسخه های مشکی، نقره ای و طلایی موتو ۳۶۰ مقام های ششم، هفتم و هشتم را به خود اختصاص داده، در مقام نهم Gear S سامسونگ و در نهایت نیز مقام دهم به نسخه مشکی رنگ مدل اولیه ساعت هوشمند Pebble تعلق دارد. در مورد آمار کلی فروش همه مدل ها نیز باید بگوییم موتورولا در Best Buy هم با ۲۷.۹۳ درصد بیشترین سهم بازار را برای خود رقم زده، این بار اما سامسونگ با فاصله کم و رقم ۲۶.۳۰ درصد در مقام دوم حضور دارد. در مقام سوم و چهارم لیست Fitbit با ۲۰.۱۱ درصد و Pebble با ۱۷.۱۷ درصد مشاهده می شوند و در نهایت نیز رتبه پنجم بیشترین میزان فروش این ابزارهای پوشیدنی در بازه یاد شده با ۵.۵۴ درصد به مایکروسافت تعلق گرفته است. البته باید توجه داشته باشید سایت Best Buy در بازه مورد بررسی اپل واچ را به فروش نمی رسانده و با اضافه شدن این محصول در حال حاضر، احتمالاً در ماه های آینده شاهد ارائه آمار های متفاوتی از سوی این وب سایت خواهیم بود.