فروش

اشتراک گذاشته شده با :

بازاریابی و فروش

نقش بازاریابی درونی بر استراتژی فروش در عصر خرید ا
نقش بازاریابی درونی بر استراتژی فروش در عصر خرید ا
با گسترش خرید اینترنتی در عصر حاضر، تاثیر برخورد فروشنده بر تصمیم‌گیری مشتری هنگام خرید رنگ باخته است. فروشندگان و مدیران فروش عصر حاضر باید با استفاده از تکنیک‌های جدید و با داشتن درک کاملی از نقش بازاریابی درونی به افزایش فروش کمک کنند. در حقیقت می‌توان گفت که امروزه استراتژی فروش، بیشتر به سمت کمک به خریدار برای انتخاب محصول مورد نظر و سپس فروش آن محصول سوق پیدا کرده است. در این مطلب نقش بازاریابی درونی در پیشبرد استراتژی فروش را مورد بررسی قرار می‌دهیم. نقش بازاریابی درونی در عصر خرید اینترنتی با توجه به افزایش خرید اینترنتی در عصر دیجیتال، بازاریابی درونی نقش موثری در پیشبرد استراتژی فروش کسب و کارهای اینترنتی پیدا کرده است. می‌توان گفت در عصر دیجیتال، خریدار مراحل آگاهی، توجه و تصمیم‌گیری را برای تکمیل خرید اینترنتی خود طی می‌کند. در این میان تیم فروش باید بتواند در مراحل شناسایی، برقراری ارتباط، کاوش و توصیه وارد عمل شده و مشتری را متقاعد به خرید کند. یک کسب و کار اینترنتی قبل از هر چیزی باید با جلب اعتماد و امکان برقراری ارتباط با مشتری، اطمینان لازم را برای تصمیم به خرید در او ایجاد کند. تولید محتوای آموزشی و ارائه مشاوره فردی به تک تک مشتریان یکی از موثرترین روش‌های جذب مشتری و پیشبرد استراتژی بازاریابی و فروش کسب و کارها است. در ادامه به بررسی مراحل فروش و نقش بازاریابی درونی در هر یک از این مراحل می‌پردازیم. ۱) شناسایی شناسایی فرصت‌های مناسب یکی از عوامل موثر در موفقیت یا شکست استراتژی فروش کسب و کارها است. زیرا درک نیازها و علایق مشتری فرصت مناسبی را برای پیش‌بینی بازار و فروش بیشتر در اختیار مدیران فروش قرار می‌دهد. البته ناگفته نماند که بسیاری از مشتریان قبل از تعامل با پشتیبانی بخش فروش آگاهی لازم برای خرید را کسب می‌کنند. در این حالت نقش بازاریابی درونی پررنگ‌تر می‌شود. زیرا یک مدیر فروش موفق می‌تواند از طریق فرم‌های نظرسنجی یا اطلاعات بازدیدکنندگان قبلی سایت که در CRM موجود هستند، مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کند. در این مرحله مهارت ارتباط با مشتری، استراتژی قیمت‌گذاری و نحوه‌ی برقراری ارتباط با مشتری همه و همه نقش موثری در کمک به تصمیم‌گیری مشتری برای خرید دارند. ۲) برقراری ارتباط واحد پشتیبانی فروش هنگام برقراری ارتباط با خریداران باید درک کاملی از اولویت‌بندی اهداف مشتریان داشته باشد. این امر باعث برقراری ارتباطی سازنده و اثربخش می‌شود. درک و تحلیل شخصیت مشتری در بازاریابی و فروش آفلاین نسبتا ساده است. زیرا زبان بدن، ارتباط چشمی، لحن کلام و نحوه‌ی برخورد مشتری می‌تواند اطلاعات نسبتا کاملی را در اختیار فروشندگان قرار دهد. اما در خرید اینترنتی تحلیل شخصیت مشتری سخت‌تر است از این رو نقش بازاریابی درونی پررنگ‌تر می‌شود. بازاریابان و مدیران فروش در خریدهای اینترنتی معمولا به کمک سوالات نظرسنجی و کلمات کلیدی جستجو شده به تحلیل شخصیت مشتریان می‌پردازند. شناخت شخصیت مشتری این امکان را برای فروشنگان فراهم می‌کند تا نوع ارتباط و لحن مناسب با هر مشتری را انتخاب کرده و طبق استراتژی فروش با آن‌ها به شکل مناسبی برخورد کنند. ۳) کاوش آگاهی از چشم‌انداز و اهداف هر کسب و کار گام موثری در برقراری ارتباط با مشتریان هدف است. مدیر فروش عصر دیجیتال باید قادر باشد در زمان اندکی به کاوش نیازهای مشتری بپردازد و مشتری هدف خود را تشخیص دهد. ارزیابی و کاوش اهداف مشتری می‌تواند راهنمای مناسبی برای کنترل ارتباط با مشتری و تبدیل آن به خریدار باشد. اولین و مهم‌ترین موضوعی که در اینجا مطرح می‌شود به چالش کشیدن مشتری برای رفع نیازهای او است. این کار استراتژی ایده‌آلی را در اختیار صاحبان کسب و کارها قرار می‌دهد و نقش بازاریابی درونی را نیز پررنگ‌تر خواهد کرد. کاوش نیازهای مشتریان می‌تواند گام موثری برای ارائه چشم‌انداز و تدوین استراتژی کسب و کارها باشد. البته در این میان توجه به میزان بودجه قابل سرمایه‌گذاری، هزینه‌های مالی و تامین منابع انسانی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و همواره باید مورد توجه قرار گیرد. ۴) توصیه اگر تمام مراحل بالا به خوبی پیش روند به مرحله‌ای در فروش خواهیم رسید که می‌توانیم به توصیه محصول به مشتریان بپردازیم. توصیه محصولات متناسب با نیاز مشتری احساس خوبی ایجاد کرده و باعث تصمیم‌گیری احساسی او می‌شود. زمانی مشتری احساس می‌کند که ارتباط با مدیر فروش یک فروشگاه اینترنتی برای او موثر بوده است که به نیازها و علایق او توجه شود. سفارشی‌سازی محصولات و امکان طراحی محصول متناسب با سلیقه مشتری یکی از رموز موفقیت در فروش است که نقش بازاریابی درونی در آن بسیار پررنگ‌تر از سایر پارامترها است. البته از این نکته نباید چشم‌پوشی کرد که تمام محصولاتی که به صورت اینترنتی خریداری می‌شوند قابل سفارشی‌سازی نیستند. اما نحوه‌ی بسته‌بندی و ارسال آن‌ها می‌تواند به انتخاب مشتری و طبق خواسته او باشد. به عنوان مثال سایت دیجی‌کالا این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده است که در صورت خرید هدیه از این سایت، با انتخاب گزینه مورد نظر خود، آن را به شکل تزیین شده با روبان دریافت کنند. برچسب ها: استراتژی فروش, افزایش فروش, بازاریابی درونی, بازاریابی و فروش, بالا بردن فروش, فروش با بازاریابی درونی, نقش بازاریابی درونی اشتراک گذاری :

نقش بازاریابی درونی بر استراتژی فروش در عصر خرید ا
نقش بازاریابی درونی بر استراتژی فروش در عصر خرید ا
با گسترش خرید اینترنتی در عصر حاضر، تاثیر برخورد فروشنده بر تصمیم‌گیری مشتری هنگام خرید رنگ باخته است. فروشندگان و مدیران فروش عصر حاضر باید با استفاده از تکنیک‌های جدید و با داشتن درک کاملی از نقش بازاریابی درونی به افزایش فروش کمک کنند. در حقیقت می‌توان گفت که امروزه استراتژی فروش، بیشتر به سمت کمک به خریدار برای انتخاب محصول مورد نظر و سپس فروش آن محصول سوق پیدا کرده است. در این مطلب نقش بازاریابی درونی در پیشبرد استراتژی فروش را مورد بررسی قرار می‌دهیم. نقش بازاریابی درونی در عصر خرید اینترنتی با توجه به افزایش خرید اینترنتی در عصر دیجیتال، بازاریابی درونی نقش موثری در پیشبرد استراتژی فروش کسب و کارهای اینترنتی پیدا کرده است. می‌توان گفت در عصر دیجیتال، خریدار مراحل آگاهی، توجه و تصمیم‌گیری را برای تکمیل خرید اینترنتی خود طی می‌کند. در این میان تیم فروش باید بتواند در مراحل شناسایی، برقراری ارتباط، کاوش و توصیه وارد عمل شده و مشتری را متقاعد به خرید کند. یک کسب و کار اینترنتی قبل از هر چیزی باید با جلب اعتماد و امکان برقراری ارتباط با مشتری، اطمینان لازم را برای تصمیم به خرید در او ایجاد کند. تولید محتوای آموزشی و ارائه مشاوره فردی به تک تک مشتریان یکی از موثرترین روش‌های جذب مشتری و پیشبرد استراتژی بازاریابی و فروش کسب و کارها است. در ادامه به بررسی مراحل فروش و نقش بازاریابی درونی در هر یک از این مراحل می‌پردازیم. ۱) شناسایی شناسایی فرصت‌های مناسب یکی از عوامل موثر در موفقیت یا شکست استراتژی فروش کسب و کارها است. زیرا درک نیازها و علایق مشتری فرصت مناسبی را برای پیش‌بینی بازار و فروش بیشتر در اختیار مدیران فروش قرار می‌دهد. البته ناگفته نماند که بسیاری از مشتریان قبل از تعامل با پشتیبانی بخش فروش آگاهی لازم برای خرید را کسب می‌کنند. در این حالت نقش بازاریابی درونی پررنگ‌تر می‌شود. زیرا یک مدیر فروش موفق می‌تواند از طریق فرم‌های نظرسنجی یا اطلاعات بازدیدکنندگان قبلی سایت که در CRM موجود هستند، مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کند. در این مرحله مهارت ارتباط با مشتری، استراتژی قیمت‌گذاری و نحوه‌ی برقراری ارتباط با مشتری همه و همه نقش موثری در کمک به تصمیم‌گیری مشتری برای خرید دارند. ۲) برقراری ارتباط واحد پشتیبانی فروش هنگام برقراری ارتباط با خریداران باید درک کاملی از اولویت‌بندی اهداف مشتریان داشته باشد. این امر باعث برقراری ارتباطی سازنده و اثربخش می‌شود. درک و تحلیل شخصیت مشتری در بازاریابی و فروش آفلاین نسبتا ساده است. زیرا زبان بدن، ارتباط چشمی، لحن کلام و نحوه‌ی برخورد مشتری می‌تواند اطلاعات نسبتا کاملی را در اختیار فروشندگان قرار دهد. اما در خرید اینترنتی تحلیل شخصیت مشتری سخت‌تر است از این رو نقش بازاریابی درونی پررنگ‌تر می‌شود. بازاریابان و مدیران فروش در خریدهای اینترنتی معمولا به کمک سوالات نظرسنجی و کلمات کلیدی جستجو شده به تحلیل شخصیت مشتریان می‌پردازند. شناخت شخصیت مشتری این امکان را برای فروشنگان فراهم می‌کند تا نوع ارتباط و لحن مناسب با هر مشتری را انتخاب کرده و طبق استراتژی فروش با آن‌ها به شکل مناسبی برخورد کنند. ۳) کاوش آگاهی از چشم‌انداز و اهداف هر کسب و کار گام موثری در برقراری ارتباط با مشتریان هدف است. مدیر فروش عصر دیجیتال باید قادر باشد در زمان اندکی به کاوش نیازهای مشتری بپردازد و مشتری هدف خود را تشخیص دهد. ارزیابی و کاوش اهداف مشتری می‌تواند راهنمای مناسبی برای کنترل ارتباط با مشتری و تبدیل آن به خریدار باشد. اولین و مهم‌ترین موضوعی که در اینجا مطرح می‌شود به چالش کشیدن مشتری برای رفع نیازهای او است. این کار استراتژی ایده‌آلی را در اختیار صاحبان کسب و کارها قرار می‌دهد و نقش بازاریابی درونی را نیز پررنگ‌تر خواهد کرد. کاوش نیازهای مشتریان می‌تواند گام موثری برای ارائه چشم‌انداز و تدوین استراتژی کسب و کارها باشد. البته در این میان توجه به میزان بودجه قابل سرمایه‌گذاری، هزینه‌های مالی و تامین منابع انسانی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و همواره باید مورد توجه قرار گیرد. ۴) توصیه اگر تمام مراحل بالا به خوبی پیش روند به مرحله‌ای در فروش خواهیم رسید که می‌توانیم به توصیه محصول به مشتریان بپردازیم. توصیه محصولات متناسب با نیاز مشتری احساس خوبی ایجاد کرده و باعث تصمیم‌گیری احساسی او می‌شود. زمانی مشتری احساس می‌کند که ارتباط با مدیر فروش یک فروشگاه اینترنتی برای او موثر بوده است که به نیازها و علایق او توجه شود. سفارشی‌سازی محصولات و امکان طراحی محصول متناسب با سلیقه مشتری یکی از رموز موفقیت در فروش است که نقش بازاریابی درونی در آن بسیار پررنگ‌تر از سایر پارامترها است. البته از این نکته نباید چشم‌پوشی کرد که تمام محصولاتی که به صورت اینترنتی خریداری می‌شوند قابل سفارشی‌سازی نیستند. اما نحوه‌ی بسته‌بندی و ارسال آن‌ها می‌تواند به انتخاب مشتری و طبق خواسته او باشد. به عنوان مثال سایت دیجی‌کالا این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده است که در صورت خرید هدیه از این سایت، با انتخاب گزینه مورد نظر خود، آن را به شکل تزیین شده با روبان دریافت کنند. برچسب ها: استراتژی فروش, افزایش فروش, بازاریابی درونی, بازاریابی و فروش, بالا بردن فروش, فروش با بازاریابی درونی, نقش بازاریابی درونی اشتراک گذاری :
۵ مهارت بسیار مهم برای موفقیت تیم فروش
۵ مهارت بسیار مهم برای موفقیت تیم فروش
شاید بتوان گفت که بخش فروش مهمترین بخش هر کسب و کاری است. زیرا نتایج مدت‌ها ایده‌پردازی و بازاریابی یک کسب و کار محصولی است که بخش فروش باید آن را به دست مشتری برساند. از این رو تیم فروش باید مهارت‌های خاصی در تبلیغ و متقاعد کردن مشتری برای خرید داشته باشد. در ادامه چند مهارت فروش مهم را که لازم است هر برندی به  تیم فروش خود بیاموزد، با هم بررسی می‌کنیم. ۵ مهارت فروش که تیم فروش باید بداند ۱) از مشتریان فعلی برای جذب مشتری جدید استفاده کنید جالب است بدانید که مشتریان فعلی شما بهترین گزینه برای کمک به فروش بیشتر محصولات شما هستند. بنابراین اگر بتوانید از مشتریان فعلی خود برای جذب مشتریان جدید استفاده کنید می‌توانید به نتایج مطلوبی در فروش محصول برند خود برسید. استفاده از توصیه‌های مشتریان فعلی یک مهارت فروش مهم برای تیم فروش شما است. بنابراین سعی کنید اطلاعات تماس مفیدی را حین خرید مشتری از او دریافت کنید. این اطلاعات تماس به شما کمک می‌کند تا با پیگیری دریافت محصول و آگاهی از رضایت مشتری اعتماد او را به برند خود جلب کنید. این نکته را فراموش نکنید که ارائه خدمات پس از فروش و در دسترس بودن سبب جذب مشتری بیشتر می‌شود. از طرف دیگر نیز مشتریانی که با توصیه مشتریان فعلی به خرید از محصولات شما اقدام می‌کنند با حس اطمینان بیشتری وارد عمل می‌شوند و همین امر باعث می‌شود که شما هم در ارائه خدمات خود با اعتماد به نفس بیشتری عمل کنید. بنابراین برای تقویت مهارت فروش تیم خود لازم است که توجه خاصی به مشتریان فعلی خود داشته باشید. مشتریان فعلی بهترین گزینه برای جذب مشتریان جدید هستند. ۲) از اطلاعات مشتریان قبلی استفاده کنید بهترین روش برای معرفی و فروش محصول جدید استفاده از اطلاعات مشتریان قبلی است. هر چند ممکن است محصول جدید شرکت شما تفاوت زیادی با محصولات قبلی داشته باشد. اما مشتریان محولات قدیمی‌تر می‌توانند خریداران بالقوه‌ی محصول فعلی شما نیز باشند. ارسال یک پیام یا ایمیل که حاوی اطلاعات نسبتا کاملی از محصول فعلی شما است با ایجاد حس همدلی سبب ایجاد حس اعتماد و پیشبرد استراتژی بازاریابی احساسی می‌شود. ارسال این پیام یا ایمیل باید نوعی حس مثبت و توجه را در ذهن مخاطب شما ایجاد کند و حالت اسپم را برایش نداشته باشد. البته این نکته را فراموش نکنید که برای موفقیت و تقویت مهارت فروش خود در این روش بهتر است از مشتریانی که طی یک سال اخیر از محصولات شما خریداری کرده‌اند استفاده کنید. ۳) تماس سرد با مشتری تماس سرد یکی از روش‌های بازاریابی است. از آنجایی که این تماس با افرادی که اطلاعات آن‌ها از قبل در دسترس است برقرار می‌شود تحت عنوان تماس سرد شناخته می‌شود. این اطلاعات می‌توانند متعلق به مشتریان قبلی شما باشند و یا اطلاعاتی باشند که از شرکت‌های فعال در زمینه‌ی تحقیقات بازار جمع‌آوری شده‌اند. پیام تماس سرد باید چارچوب خاصی داشته باشد تا سبب آزردگی خاطر دریافت کننده آن نشود. بنابراین در تهیه پیام این تماس به نکات زیر توجه کنید: عنوان یا موضوع پیام باید تا حد ممکن کوتاه باشد. اولین جمله‌ی پیام باید ارزشی که محصول مورد نظر به مشتری ارائه می‌دهد را به شکل کاملا مفهومی بیان کند. دومین جمله باید دلیل منحصر به فرد بودن محصول و برند شما را در قالب یک جمله‌ی ساده و به دور از اغراق بیان کند. این پیام باید با یک سوال ساده بدون جواب به اتمام برسد تا مخاطب را ترغیب به برقراری تماس با شما بکند. تماس یا ایمیل سرد یک مهارت فروش برای تیم فروش است. ۴) ارتباط با مشتری برای پاسخگویی به سوالات اگر استراتژی بازاریابی شما به درستی پیش رود و تمام مراحل قبلی به درستی طی شده باشند به مرحله‌ی ارتباط با مشتری و مذاکره می‌رسید. معمولا برای این کار فردی با روابط عمومی بالا که اطلاعات کاملی از محصول مورد نظر در اختیار دارد انتخاب می‌شود. شاید بتوان گفت این مرحله سخت‌ترین بخش فروش باشد که مهارت فروش خاصی نیاز دارد. زیرا متقاعد کردن مشتری برای خرید محصول در این مرحله انجام می‌گیرد. ارتباط موثر با مشتری یک مهارت فروش برای موفقیت تیم فروش ۵) تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل این نکته را فراموش نکنید که مواجهه با یک فروشنده سمج نفرت انگیزترین بخش خرید محصول برای مشتری است. بنابراین فردی که در این زمینه فعالیت می‌کند باید از روابط عمومی بالایی برخوردار باشد و به کمک تکنیک‌های روانشناسی مشتری را هر چه سریع‌تر به بخش خرید نهایی هدایت کند. یک بازاریاب حرفه‌ای از لحن مشتری می‌تواند قطعیت او برای خرید را تشخیص دهد. معمولا وقتی مشتری به مرحله‌ی قطعی خرید خود می‌رسد لحن آرام و ملایمی دارد. در مورد کارهایی که برای قطعی کردن خرید لازم است انجام دهد سوال می‌کند و دوست دارد در مورد خدمات پس از فروشی که به مشتریان ارائه می‌شود اطلاعات کاملی به دست آورد. بنابراین یک بازاریاب موفق با یادگیری صحیح مهارت فروش می‌تواند مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کند. برچسب ها: استراتژی فروش, بازاریابی و فروش, بالا بردن فروش, بهبود فروش, تیم فروش, مهارت فروش اشتراک گذاری :
نقش بازاریابی درونی بر استراتژی فروش در عصر خرید ا
نقش بازاریابی درونی بر استراتژی فروش در عصر خرید ا
با گسترش خرید اینترنتی در عصر حاضر، تاثیر برخورد فروشنده بر تصمیم‌گیری مشتری هنگام خرید رنگ باخته است. فروشندگان و مدیران فروش عصر حاضر باید با استفاده از تکنیک‌های جدید و با داشتن درک کاملی از نقش بازاریابی درونی به افزایش فروش کمک کنند. در حقیقت می‌توان گفت که امروزه استراتژی فروش، بیشتر به سمت کمک به خریدار برای انتخاب محصول مورد نظر و سپس فروش آن محصول سوق پیدا کرده است. در این مطلب نقش بازاریابی درونی در پیشبرد استراتژی فروش را مورد بررسی قرار می‌دهیم. نقش بازاریابی درونی در عصر خرید اینترنتی با توجه به افزایش خرید اینترنتی در عصر دیجیتال، بازاریابی درونی نقش موثری در پیشبرد استراتژی فروش کسب و کارهای اینترنتی پیدا کرده است. می‌توان گفت در عصر دیجیتال، خریدار مراحل آگاهی، توجه و تصمیم‌گیری را برای تکمیل خرید اینترنتی خود طی می‌کند. در این میان تیم فروش باید بتواند در مراحل شناسایی، برقراری ارتباط، کاوش و توصیه وارد عمل شده و مشتری را متقاعد به خرید کند. یک کسب و کار اینترنتی قبل از هر چیزی باید با جلب اعتماد و امکان برقراری ارتباط با مشتری، اطمینان لازم را برای تصمیم به خرید در او ایجاد کند. تولید محتوای آموزشی و ارائه مشاوره فردی به تک تک مشتریان یکی از موثرترین روش‌های جذب مشتری و پیشبرد استراتژی بازاریابی و فروش کسب و کارها است. در ادامه به بررسی مراحل فروش و نقش بازاریابی درونی در هر یک از این مراحل می‌پردازیم. ۱) شناسایی شناسایی فرصت‌های مناسب یکی از عوامل موثر در موفقیت یا شکست استراتژی فروش کسب و کارها است. زیرا درک نیازها و علایق مشتری فرصت مناسبی را برای پیش‌بینی بازار و فروش بیشتر در اختیار مدیران فروش قرار می‌دهد. البته ناگفته نماند که بسیاری از مشتریان قبل از تعامل با پشتیبانی بخش فروش آگاهی لازم برای خرید را کسب می‌کنند. در این حالت نقش بازاریابی درونی پررنگ‌تر می‌شود. زیرا یک مدیر فروش موفق می‌تواند از طریق فرم‌های نظرسنجی یا اطلاعات بازدیدکنندگان قبلی سایت که در CRM موجود هستند، مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کند. در این مرحله مهارت ارتباط با مشتری، استراتژی قیمت‌گذاری و نحوه‌ی برقراری ارتباط با مشتری همه و همه نقش موثری در کمک به تصمیم‌گیری مشتری برای خرید دارند. ۲) برقراری ارتباط واحد پشتیبانی فروش هنگام برقراری ارتباط با خریداران باید درک کاملی از اولویت‌بندی اهداف مشتریان داشته باشد. این امر باعث برقراری ارتباطی سازنده و اثربخش می‌شود. درک و تحلیل شخصیت مشتری در بازاریابی و فروش آفلاین نسبتا ساده است. زیرا زبان بدن، ارتباط چشمی، لحن کلام و نحوه‌ی برخورد مشتری می‌تواند اطلاعات نسبتا کاملی را در اختیار فروشندگان قرار دهد. اما در خرید اینترنتی تحلیل شخصیت مشتری سخت‌تر است از این رو نقش بازاریابی درونی پررنگ‌تر می‌شود. بازاریابان و مدیران فروش در خریدهای اینترنتی معمولا به کمک سوالات نظرسنجی و کلمات کلیدی جستجو شده به تحلیل شخصیت مشتریان می‌پردازند. شناخت شخصیت مشتری این امکان را برای فروشنگان فراهم می‌کند تا نوع ارتباط و لحن مناسب با هر مشتری را انتخاب کرده و طبق استراتژی فروش با آن‌ها به شکل مناسبی برخورد کنند. ۳) کاوش آگاهی از چشم‌انداز و اهداف هر کسب و کار گام موثری در برقراری ارتباط با مشتریان هدف است. مدیر فروش عصر دیجیتال باید قادر باشد در زمان اندکی به کاوش نیازهای مشتری بپردازد و مشتری هدف خود را تشخیص دهد. ارزیابی و کاوش اهداف مشتری می‌تواند راهنمای مناسبی برای کنترل ارتباط با مشتری و تبدیل آن به خریدار باشد. اولین و مهم‌ترین موضوعی که در اینجا مطرح می‌شود به چالش کشیدن مشتری برای رفع نیازهای او است. این کار استراتژی ایده‌آلی را در اختیار صاحبان کسب و کارها قرار می‌دهد و نقش بازاریابی درونی را نیز پررنگ‌تر خواهد کرد. کاوش نیازهای مشتریان می‌تواند گام موثری برای ارائه چشم‌انداز و تدوین استراتژی کسب و کارها باشد. البته در این میان توجه به میزان بودجه قابل سرمایه‌گذاری، هزینه‌های مالی و تامین منابع انسانی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و همواره باید مورد توجه قرار گیرد. ۴) توصیه اگر تمام مراحل بالا به خوبی پیش روند به مرحله‌ای در فروش خواهیم رسید که می‌توانیم به توصیه محصول به مشتریان بپردازیم. توصیه محصولات متناسب با نیاز مشتری احساس خوبی ایجاد کرده و باعث تصمیم‌گیری احساسی او می‌شود. زمانی مشتری احساس می‌کند که ارتباط با مدیر فروش یک فروشگاه اینترنتی برای او موثر بوده است که به نیازها و علایق او توجه شود. سفارشی‌سازی محصولات و امکان طراحی محصول متناسب با سلیقه مشتری یکی از رموز موفقیت در فروش است که نقش بازاریابی درونی در آن بسیار پررنگ‌تر از سایر پارامترها است. البته از این نکته نباید چشم‌پوشی کرد که تمام محصولاتی که به صورت اینترنتی خریداری می‌شوند قابل سفارشی‌سازی نیستند. اما نحوه‌ی بسته‌بندی و ارسال آن‌ها می‌تواند به انتخاب مشتری و طبق خواسته او باشد. به عنوان مثال سایت دیجی‌کالا این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده است که در صورت خرید هدیه از این سایت، با انتخاب گزینه مورد نظر خود، آن را به شکل تزیین شده با روبان دریافت کنند. برچسب ها: استراتژی فروش, افزایش فروش, بازاریابی درونی, بازاریابی و فروش, بالا بردن فروش, فروش با بازاریابی درونی, نقش بازاریابی درونی اشتراک گذاری :
۵ مهارت بسیار مهم برای موفقیت تیم فروش
۵ مهارت بسیار مهم برای موفقیت تیم فروش
شاید بتوان گفت که بخش فروش مهمترین بخش هر کسب و کاری است. زیرا نتایج مدت‌ها ایده‌پردازی و بازاریابی یک کسب و کار محصولی است که بخش فروش باید آن را به دست مشتری برساند. از این رو تیم فروش باید مهارت‌های خاصی در تبلیغ و متقاعد کردن مشتری برای خرید داشته باشد. در ادامه چند مهارت فروش مهم را که لازم است هر برندی به  تیم فروش خود بیاموزد، با هم بررسی می‌کنیم. ۵ مهارت فروش که تیم فروش باید بداند ۱) از مشتریان فعلی برای جذب مشتری جدید استفاده کنید جالب است بدانید که مشتریان فعلی شما بهترین گزینه برای کمک به فروش بیشتر محصولات شما هستند. بنابراین اگر بتوانید از مشتریان فعلی خود برای جذب مشتریان جدید استفاده کنید می‌توانید به نتایج مطلوبی در فروش محصول برند خود برسید. استفاده از توصیه‌های مشتریان فعلی یک مهارت فروش مهم برای تیم فروش شما است. بنابراین سعی کنید اطلاعات تماس مفیدی را حین خرید مشتری از او دریافت کنید. این اطلاعات تماس به شما کمک می‌کند تا با پیگیری دریافت محصول و آگاهی از رضایت مشتری اعتماد او را به برند خود جلب کنید. این نکته را فراموش نکنید که ارائه خدمات پس از فروش و در دسترس بودن سبب جذب مشتری بیشتر می‌شود. از طرف دیگر نیز مشتریانی که با توصیه مشتریان فعلی به خرید از محصولات شما اقدام می‌کنند با حس اطمینان بیشتری وارد عمل می‌شوند و همین امر باعث می‌شود که شما هم در ارائه خدمات خود با اعتماد به نفس بیشتری عمل کنید. بنابراین برای تقویت مهارت فروش تیم خود لازم است که توجه خاصی به مشتریان فعلی خود داشته باشید. مشتریان فعلی بهترین گزینه برای جذب مشتریان جدید هستند. ۲) از اطلاعات مشتریان قبلی استفاده کنید بهترین روش برای معرفی و فروش محصول جدید استفاده از اطلاعات مشتریان قبلی است. هر چند ممکن است محصول جدید شرکت شما تفاوت زیادی با محصولات قبلی داشته باشد. اما مشتریان محولات قدیمی‌تر می‌توانند خریداران بالقوه‌ی محصول فعلی شما نیز باشند. ارسال یک پیام یا ایمیل که حاوی اطلاعات نسبتا کاملی از محصول فعلی شما است با ایجاد حس همدلی سبب ایجاد حس اعتماد و پیشبرد استراتژی بازاریابی احساسی می‌شود. ارسال این پیام یا ایمیل باید نوعی حس مثبت و توجه را در ذهن مخاطب شما ایجاد کند و حالت اسپم را برایش نداشته باشد. البته این نکته را فراموش نکنید که برای موفقیت و تقویت مهارت فروش خود در این روش بهتر است از مشتریانی که طی یک سال اخیر از محصولات شما خریداری کرده‌اند استفاده کنید. ۳) تماس سرد با مشتری تماس سرد یکی از روش‌های بازاریابی است. از آنجایی که این تماس با افرادی که اطلاعات آن‌ها از قبل در دسترس است برقرار می‌شود تحت عنوان تماس سرد شناخته می‌شود. این اطلاعات می‌توانند متعلق به مشتریان قبلی شما باشند و یا اطلاعاتی باشند که از شرکت‌های فعال در زمینه‌ی تحقیقات بازار جمع‌آوری شده‌اند. پیام تماس سرد باید چارچوب خاصی داشته باشد تا سبب آزردگی خاطر دریافت کننده آن نشود. بنابراین در تهیه پیام این تماس به نکات زیر توجه کنید: عنوان یا موضوع پیام باید تا حد ممکن کوتاه باشد. اولین جمله‌ی پیام باید ارزشی که محصول مورد نظر به مشتری ارائه می‌دهد را به شکل کاملا مفهومی بیان کند. دومین جمله باید دلیل منحصر به فرد بودن محصول و برند شما را در قالب یک جمله‌ی ساده و به دور از اغراق بیان کند. این پیام باید با یک سوال ساده بدون جواب به اتمام برسد تا مخاطب را ترغیب به برقراری تماس با شما بکند. تماس یا ایمیل سرد یک مهارت فروش برای تیم فروش است. ۴) ارتباط با مشتری برای پاسخگویی به سوالات اگر استراتژی بازاریابی شما به درستی پیش رود و تمام مراحل قبلی به درستی طی شده باشند به مرحله‌ی ارتباط با مشتری و مذاکره می‌رسید. معمولا برای این کار فردی با روابط عمومی بالا که اطلاعات کاملی از محصول مورد نظر در اختیار دارد انتخاب می‌شود. شاید بتوان گفت این مرحله سخت‌ترین بخش فروش باشد که مهارت فروش خاصی نیاز دارد. زیرا متقاعد کردن مشتری برای خرید محصول در این مرحله انجام می‌گیرد. ارتباط موثر با مشتری یک مهارت فروش برای موفقیت تیم فروش ۵) تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل این نکته را فراموش نکنید که مواجهه با یک فروشنده سمج نفرت انگیزترین بخش خرید محصول برای مشتری است. بنابراین فردی که در این زمینه فعالیت می‌کند باید از روابط عمومی بالایی برخوردار باشد و به کمک تکنیک‌های روانشناسی مشتری را هر چه سریع‌تر به بخش خرید نهایی هدایت کند. یک بازاریاب حرفه‌ای از لحن مشتری می‌تواند قطعیت او برای خرید را تشخیص دهد. معمولا وقتی مشتری به مرحله‌ی قطعی خرید خود می‌رسد لحن آرام و ملایمی دارد. در مورد کارهایی که برای قطعی کردن خرید لازم است انجام دهد سوال می‌کند و دوست دارد در مورد خدمات پس از فروشی که به مشتریان ارائه می‌شود اطلاعات کاملی به دست آورد. بنابراین یک بازاریاب موفق با یادگیری صحیح مهارت فروش می‌تواند مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کند. برچسب ها: استراتژی فروش, بازاریابی و فروش, بالا بردن فروش, بهبود فروش, تیم فروش, مهارت فروش اشتراک گذاری :
بایدها و نبایدهای فروش اجتماعی(از طریق شبکه های اج
بایدها و نبایدهای فروش اجتماعی(از طریق شبکه های اج
پیش از مطالعه این بخش به شما پیشنهاد می کنم سه باید و نباید دیگر مطرح شده در رابطه با بازاریابی و فروش اجتماعی یعنی فروش از طریق شبکه های اجتماعی را در این صفحه مطالعه کنید: ۴- از فراخوان به عمل‌های مناسب استفاده کنید یک بخش مهم درفروش از طریق وب‌سایت و نیز از طریق شبکه‌های اجتماعی اثربخشی فراخوان به عمل‌هایی است که بر روی وب‌سایت یا صفحات خود از آن‌ها استفاده می‌کنید. شاید هزاران هزار نفر صفحات شما در فیس‌بوک یا توییتر را دنبال کنند، اما تعداد بالای دنبال کنندگان در این صفحات هیچ ملاکی برای افزایش فروش شما نیست. اگر می‌خواهید افراد بیشتری متوجه فروش محصول و خدمات شما از طریق این شبکه‌ها شوند، بر اساس شیوه‌ای عمل محور به صحبت کردن با آن‌ها بپردازید، زبان ساده و مشخص بکار بگیرید و از طریق ضرورت و فوریت انجام شدن خرید را به اطلاع مخاطبین خود برسانید. زمانی که مشغول تهیه و طراحی فراخوان به عمل هستید، باید و باید: – به‌خوبی با کلمات بازی کنید تا پاسخ مناسب و مخصوص را دریافت کنید – پرحرارت و جذاب، روشن و البته رک و مستقیم مفهوم خود را بیان کنید – پاسخ دادن به درخواست و محتوای خود را برای مخاطبین آسان کنید – گزینه‌های موجود در برابر مشتری برای انتخاب را محدود کنید برخی از صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین چگونگی استفاده از فراخوان به عمل‌ها برای فروش از طریق شبکه‌های اجتماعی را بلد نبوده و نیز نمی‌توانند بیاموزند. اگر شما از این دسته هستید، از خدمات مشاوره استفاده کنید.     ۵- از تصاویر و کارهای گرافیکی بیشتر استفاده کنید اگر با کسب‌وکارهایی از حوزه‌های سفر، مد و پوشاک و غذا همکاری می‌کنید، توجه داشته باشید که استفاده از عکس به‌شدت بر موفقیت شما اثرگذار است علاوه بر این انتشار جملات مرتبط از بزرگان، کلیشه رفتاری یا فرهنگی، ویدئو و اینفوگرافیک موجب سرگرمی و جذب مخاطبین شما می‌شود. دلیل این کار چیست؟ شاید برای پاسخ به این مسئله بهتر باشد اشاره‌ای داشته باشیم به این گزارش که بیان می‌دارد ۶۵ تا ۸۵% مردم خود را افرادی می‌دانند که به‌صورت تصویری از قدرت یادگیری بالاتری برخوردار هستند. به همین دلیل باید گفت تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود و دارای اطلاعات و یا نکاتی برای یادگیری هستند، به‌مراتب نسبت به متون نوشتاری قابل‌هضم‌تر بوده و بهتر به یاد سپرده می‌شوند. فراموش نکنید که دراین‌بین حتماً از عنصر خلاقیت در محتوای خود استفاده کنید تا از این طریق محتوا تولیدی خود را جذاب‌تر کرده، اعتبار خود را افزایش دهید و فروش خود از طریق شبکه‌های اجتماعی را افزایش دهید.   ۶- از دستگاه‌های موبایل غافل نشوید دستگاه‌های موبایل و همراه یک‌روند نیستند، بلکه باید به یاد داشته باشید که این دستگاه‌ها در حال حاضر در شرایطی وارد تجارت الکترونیک شده‌اند که قرار بر خارج شدن آن‌ها از صنعت نیست. پیش‌بینی می‌شود که فقط در ایالات‌متحده آمریکا تا سال ۲۰۱۸ تقریباً نیمی از فروش‌های انجام‌شده به‌صورت الکترونیک از طریق دستگاه‌ها موبایل و همراه انجام شوند. هرچند که در سال ۲۰۱۴ هم بیش از نیمی از ترافیک ایجادشده در صنعت تجارت الکترونیک از طریق همین دستگاه ایجادشده بود. به همین منظور و جهت دستیابی به حداکثر بازدهی از تلاش‌ها و فعالیت‌های بازاریابی خود در سطح شبکه‌های اجتماعی باید فروشگاه شما به‌طور مناسب برای استفاده شدن و نمایش بر روی دستگاه‌های موبایل بهینه‌سازی شده باشد. نکته مهمی که همواره در رابطه با شبکه‌های اجتماعی باید یادآور شد، این است که بازدهی در این شبکه‌ها به‌هیچ‌وجه کوتاه‌مدت نیست و تنها با تمرکز و استمرار در فعالیت‌ها و استفاده از تکنیک‌های فروش در این شبکه‌هاست که می‌توانید به موفقیت دست پیدا کنید. اگر اصول اولیه را به‌خوبی رعایت کنید و بایدها و نبایدهای مطرح‌شده در این مطلب را فراموش نکنید، شاهد شکوفا شدن کسب‌وکار خود ضمن کسب مزیت رقابتی در برابر دیگر رقبا موجود در بازار می‌شوید. برچسب ها: بازاریابی و فروش, شبکه های اجتماعی, فروش, فروش اجتماعی اشتراک گذاری :
۴۰ نکته طلایی موفقیت در بازاریابی و فروش
۴۰ نکته طلایی موفقیت در بازاریابی و فروش
موفقیت در بازاریابی و فروش بازاریابی و فروش برای هر محصول و خدماتی نیاز به ترفندها و آموزه‌های خاصی دارد که با فراگیری آن‌ها می‌توان در حرفه‌ی خود بهترین بود. در این‌جا ۴۰ نکته‌ی کاربردی و آسان برای موفقیت در امر بازاریابی و فروش آمده است. ۱- در شروع مذاکره از مشتری سوالات باز بپرسید. ۲- در پایان مذاکره از مشتری سوالات بسته بپرسید. ۳- قبل از مذاکره سوالات مشتری را پیش‌بینی کنید. ۴- با اجازه مشتری از او سوال بپرسید. ۵- هیچ وقت از کلمات ولی، شاید، اما، اگر و… استفاده نکنید. ۶- با مشتری منفی صحبت نکنید. (نمی شود، نمی‌توانیم و…) ۷- کالا و خدمات خود را بزرگنمایی نکنید. ۸- نسبت به مشتری پیشداوری و قضاوت نکنید. ۹- به مشتری برای خرید اصرار نکنید. ۱۰- مشتریان خود را به ناهار و صبحانه کاری دعوت کنید.   مطلب مرتبط : ۱۰ نکته حیاتی برای یک طرح بازاریابی در ۲۰۱۶   ۱۱- اشتباه خود را در قبال مشتری بپذیرید. ۱۲- کار مشتری را تا حصول نتیجه پیگیری کنید. ۱۳- نقاط ضعف و قوت رقبا را شناسایی و با خود مقایسه کنید. ۱۴- با مشتری ناراضی جر و بحث نکنید. ۱۵- جملات انرژی زا و الهام بخشی را در دفتر خود نصب کنید. ۱۶- با مشتری با لحن دوستانه و مودبانه صحبت کنید. ۱۷- وقت شناس باشید. ۱۸- در برابر مسائل مشتری راه‌حل گرا باشید. ۱۹- در انجام کار مشتری نتیجه گرا باشید. ۲۰- تفاوت و تمایز کالا و خدمات خود را نسبت به رقبا به مشتری بگویید.   مطلب مرتبط : ۱۰ روش آسان برای بازاریابی آنلاین کسب و کار شما   ۲۱- برای تایید صحبت خود قسم نخورید. ۲۲- یادگیری مستمر و مدام داشته باشید. (تصویری، صوتی، کتبی) ۲۳- از نظر و پیشنهاد مشتریان برای فروش بیشتر و بهتر استفاده کنید. ۲۴- به انتقاد و شکایت مشتری احترام بگذارید. ۲۵- در حضور مشتری از کالا و خدمات رقبا بدگویی نکنید. ۲۶- خدمات بیشتر و بهتر به مشتری بدهید. ۲۷- در سلام دادن به مشتری پیشقدم باشید. ۲۸- محیط کار منظم و مرتبی داشته باشید. ۲۹- مسائل خصوصی خود و سازمان خود را برای مشتری بیان نکنید. ۳۰- به مشتری نه بگویید اما با دلیل منطقی.   مطلب مرتبط : ۷ بهترین شبکه های اجتماعی برای بازاریابی کسب و کار   ۳۱- پس از سوال پرسیدن از مشتری سکوت کنید و گوش کنید. ۳۲- مشتریان را در تامین کالا، تبلیغات و… حمایت و پشتیبانی کنید. ۳۳- هنگام مذاکره با مشتری، کلمات خود را تکرار نکنید. ۳۴- هنگام مذاکره با مشتری ارتباط چشمی داشته باشید. ۳۵- قبل از شروع مذاکره با مشتری به دلیل وقت ملاقات و مذاکره از او تشکر کنید. ۳۶- به همه مشتریان کوچک و بزرگ یکسان احترام بگذارید. ۳۷- به بهانه‌های مختلف با مشتری مداوم و مستمر ارتباط داشته باشید. ۳۸- مشتری را مورد انتقاد و سرزنش قرار ندهید. ۳۹- هنگام خرید مشتری تضمین کلامی و کتبی (تایید) بدهید. ۴۰- هیچ وقت از پاسخ نه مشتری ناراحت نشوید. مطلب مرتبط : ۴ راه ایجاد استراتژی بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک سایت کسب و کار بازده (مشاهده ۱۸۵ نفر, فقط امروز) هرگونه نشر ، بازتولید یا بازنشر تمام یا بخشی از محتوای سایت بازده بدون کسب مجوز، غیرقانونی است و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. راحت و سریع با زدن دکمه + انتشار بده این مطالب هم احتمالا دوست دارید بازاریابی اینترنتی چیست ؟ ۱۰ فرمول موفقیت در کسب و کار ۵ روش کسب درآمد جانبی در کنار درآمد اصلی شکست پایان راه نیست؛فرصتی برای یادگیری است هوش اجتماعی کسب و کار و زندگی شما را نجات می دهد ۶ کارآفرین از منبع الهام بخش سخت کوشی‌ شان می‌گویند
۴۰ نکته طلایی موفقیت در بازاریابی و فروش
۴۰ نکته طلایی موفقیت در بازاریابی و فروش
موفقیت در بازاریابی و فروش بازاریابی و فروش برای هر محصول و خدماتی نیاز به ترفندها و آموزه‌های خاصی دارد که با فراگیری آن‌ها می‌توان در حرفه‌ی خود بهترین بود. در این‌جا ۴۰ نکته‌ی کاربردی و آسان برای موفقیت در امر بازاریابی و فروش آمده است. ۱- در شروع مذاکره از مشتری سوالات باز بپرسید. ۲- در پایان مذاکره از مشتری سوالات بسته بپرسید. ۳- قبل از مذاکره سوالات مشتری را پیش‌بینی کنید. ۴- با اجازه مشتری از او سوال بپرسید. ۵- هیچ وقت از کلمات ولی، شاید، اما، اگر و… استفاده نکنید. ۶- با مشتری منفی صحبت نکنید. (نمی شود، نمی‌توانیم و…) ۷- کالا و خدمات خود را بزرگنمایی نکنید. ۸- نسبت به مشتری پیشداوری و قضاوت نکنید. ۹- به مشتری برای خرید اصرار نکنید. ۱۰- مشتریان خود را به ناهار و صبحانه کاری دعوت کنید.   مطلب مرتبط : ۱۰ نکته حیاتی برای یک طرح بازاریابی در ۲۰۱۶   ۱۱- اشتباه خود را در قبال مشتری بپذیرید. ۱۲- کار مشتری را تا حصول نتیجه پیگیری کنید. ۱۳- نقاط ضعف و قوت رقبا را شناسایی و با خود مقایسه کنید. ۱۴- با مشتری ناراضی جر و بحث نکنید. ۱۵- جملات انرژی زا و الهام بخشی را در دفتر خود نصب کنید. ۱۶- با مشتری با لحن دوستانه و مودبانه صحبت کنید. ۱۷- وقت شناس باشید. ۱۸- در برابر مسائل مشتری راه‌حل گرا باشید. ۱۹- در انجام کار مشتری نتیجه گرا باشید. ۲۰- تفاوت و تمایز کالا و خدمات خود را نسبت به رقبا به مشتری بگویید.   مطلب مرتبط : ۱۰ روش آسان برای بازاریابی آنلاین کسب و کار شما   ۲۱- برای تایید صحبت خود قسم نخورید. ۲۲- یادگیری مستمر و مدام داشته باشید. (تصویری، صوتی، کتبی) ۲۳- از نظر و پیشنهاد مشتریان برای فروش بیشتر و بهتر استفاده کنید. ۲۴- به انتقاد و شکایت مشتری احترام بگذارید. ۲۵- در حضور مشتری از کالا و خدمات رقبا بدگویی نکنید. ۲۶- خدمات بیشتر و بهتر به مشتری بدهید. ۲۷- در سلام دادن به مشتری پیشقدم باشید. ۲۸- محیط کار منظم و مرتبی داشته باشید. ۲۹- مسائل خصوصی خود و سازمان خود را برای مشتری بیان نکنید. ۳۰- به مشتری نه بگویید اما با دلیل منطقی.   مطلب مرتبط : ۷ بهترین شبکه های اجتماعی برای بازاریابی کسب و کار   ۳۱- پس از سوال پرسیدن از مشتری سکوت کنید و گوش کنید. ۳۲- مشتریان را در تامین کالا، تبلیغات و… حمایت و پشتیبانی کنید. ۳۳- هنگام مذاکره با مشتری، کلمات خود را تکرار نکنید. ۳۴- هنگام مذاکره با مشتری ارتباط چشمی داشته باشید. ۳۵- قبل از شروع مذاکره با مشتری به دلیل وقت ملاقات و مذاکره از او تشکر کنید. ۳۶- به همه مشتریان کوچک و بزرگ یکسان احترام بگذارید. ۳۷- به بهانه‌های مختلف با مشتری مداوم و مستمر ارتباط داشته باشید. ۳۸- مشتری را مورد انتقاد و سرزنش قرار ندهید. ۳۹- هنگام خرید مشتری تضمین کلامی و کتبی (تایید) بدهید. ۴۰- هیچ وقت از پاسخ نه مشتری ناراحت نشوید. مطلب مرتبط : ۴ راه ایجاد استراتژی بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک سایت کسب و کار بازده (مشاهده ۱۸۵ نفر, فقط امروز) هرگونه نشر ، بازتولید یا بازنشر تمام یا بخشی از محتوای سایت بازده بدون کسب مجوز، غیرقانونی است و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. راحت و سریع با زدن دکمه + انتشار بده این مطالب هم احتمالا دوست دارید بازاریابی اینترنتی چیست ؟ ۱۰ فرمول موفقیت در کسب و کار ۵ روش کسب درآمد جانبی در کنار درآمد اصلی شکست پایان راه نیست؛فرصتی برای یادگیری است هوش اجتماعی کسب و کار و زندگی شما را نجات می دهد ۶ کارآفرین از منبع الهام بخش سخت کوشی‌ شان می‌گویند
۴۰ نکته طلایی موفقیت در بازاریابی و فروش
۴۰ نکته طلایی موفقیت در بازاریابی و فروش
موفقیت در بازاریابی و فروش بازاریابی و فروش برای هر محصول و خدماتی نیاز به ترفندها و آموزه‌های خاصی دارد که با فراگیری آن‌ها می‌توان در حرفه‌ی خود بهترین بود. در این‌جا ۴۰ نکته‌ی کاربردی و آسان برای موفقیت در امر بازاریابی و فروش آمده است. ۱- در شروع مذاکره از مشتری سوالات باز بپرسید. ۲- در پایان مذاکره از مشتری سوالات بسته بپرسید. ۳- قبل از مذاکره سوالات مشتری را پیش‌بینی کنید. ۴- با اجازه مشتری از او سوال بپرسید. ۵- هیچ وقت از کلمات ولی، شاید، اما، اگر و… استفاده نکنید. ۶- با مشتری منفی صحبت نکنید. (نمی شود، نمی‌توانیم و…) ۷- کالا و خدمات خود را بزرگنمایی نکنید. ۸- نسبت به مشتری پیشداوری و قضاوت نکنید. ۹- به مشتری برای خرید اصرار نکنید. ۱۰- مشتریان خود را به ناهار و صبحانه کاری دعوت کنید.   مطلب مرتبط : ۱۰ نکته حیاتی برای یک طرح بازاریابی در ۲۰۱۶   ۱۱- اشتباه خود را در قبال مشتری بپذیرید. ۱۲- کار مشتری را تا حصول نتیجه پیگیری کنید. ۱۳- نقاط ضعف و قوت رقبا را شناسایی و با خود مقایسه کنید. ۱۴- با مشتری ناراضی جر و بحث نکنید. ۱۵- جملات انرژی زا و الهام بخشی را در دفتر خود نصب کنید. ۱۶- با مشتری با لحن دوستانه و مودبانه صحبت کنید. ۱۷- وقت شناس باشید. ۱۸- در برابر مسائل مشتری راه‌حل گرا باشید. ۱۹- در انجام کار مشتری نتیجه گرا باشید. ۲۰- تفاوت و تمایز کالا و خدمات خود را نسبت به رقبا به مشتری بگویید.   مطلب مرتبط : ۱۰ روش آسان برای بازاریابی آنلاین کسب و کار شما   ۲۱- برای تایید صحبت خود قسم نخورید. ۲۲- یادگیری مستمر و مدام داشته باشید. (تصویری، صوتی، کتبی) ۲۳- از نظر و پیشنهاد مشتریان برای فروش بیشتر و بهتر استفاده کنید. ۲۴- به انتقاد و شکایت مشتری احترام بگذارید. ۲۵- در حضور مشتری از کالا و خدمات رقبا بدگویی نکنید. ۲۶- خدمات بیشتر و بهتر به مشتری بدهید. ۲۷- در سلام دادن به مشتری پیشقدم باشید. ۲۸- محیط کار منظم و مرتبی داشته باشید. ۲۹- مسائل خصوصی خود و سازمان خود را برای مشتری بیان نکنید. ۳۰- به مشتری نه بگویید اما با دلیل منطقی.   مطلب مرتبط : ۷ بهترین شبکه های اجتماعی برای بازاریابی کسب و کار   ۳۱- پس از سوال پرسیدن از مشتری سکوت کنید و گوش کنید. ۳۲- مشتریان را در تامین کالا، تبلیغات و… حمایت و پشتیبانی کنید. ۳۳- هنگام مذاکره با مشتری، کلمات خود را تکرار نکنید. ۳۴- هنگام مذاکره با مشتری ارتباط چشمی داشته باشید. ۳۵- قبل از شروع مذاکره با مشتری به دلیل وقت ملاقات و مذاکره از او تشکر کنید. ۳۶- به همه مشتریان کوچک و بزرگ یکسان احترام بگذارید. ۳۷- به بهانه‌های مختلف با مشتری مداوم و مستمر ارتباط داشته باشید. ۳۸- مشتری را مورد انتقاد و سرزنش قرار ندهید. ۳۹- هنگام خرید مشتری تضمین کلامی و کتبی (تایید) بدهید. ۴۰- هیچ وقت از پاسخ نه مشتری ناراحت نشوید. مطلب مرتبط : ۴ راه ایجاد استراتژی بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک سایت کسب و کار بازده (مشاهده ۱۸۵ نفر, فقط امروز) هرگونه نشر ، بازتولید یا بازنشر تمام یا بخشی از محتوای سایت بازده بدون کسب مجوز، غیرقانونی است و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. راحت و سریع با زدن دکمه + انتشار بده این مطالب هم احتمالا دوست دارید بازاریابی اینترنتی چیست ؟ ۱۰ فرمول موفقیت در کسب و کار ۵ روش کسب درآمد جانبی در کنار درآمد اصلی شکست پایان راه نیست؛فرصتی برای یادگیری است هوش اجتماعی کسب و کار و زندگی شما را نجات می دهد ۶ کارآفرین از منبع الهام بخش سخت کوشی‌ شان می‌گویند