فروش

اشتراک گذاشته شده با :

افزایش فروش

نقش بازاریابی درونی بر استراتژی فروش در عصر خرید ا
نقش بازاریابی درونی بر استراتژی فروش در عصر خرید ا
با گسترش خرید اینترنتی در عصر حاضر، تاثیر برخورد فروشنده بر تصمیم‌گیری مشتری هنگام خرید رنگ باخته است. فروشندگان و مدیران فروش عصر حاضر باید با استفاده از تکنیک‌های جدید و با داشتن درک کاملی از نقش بازاریابی درونی به افزایش فروش کمک کنند. در حقیقت می‌توان گفت که امروزه استراتژی فروش، بیشتر به سمت کمک به خریدار برای انتخاب محصول مورد نظر و سپس فروش آن محصول سوق پیدا کرده است. در این مطلب نقش بازاریابی درونی در پیشبرد استراتژی فروش را مورد بررسی قرار می‌دهیم. نقش بازاریابی درونی در عصر خرید اینترنتی با توجه به افزایش خرید اینترنتی در عصر دیجیتال، بازاریابی درونی نقش موثری در پیشبرد استراتژی فروش کسب و کارهای اینترنتی پیدا کرده است. می‌توان گفت در عصر دیجیتال، خریدار مراحل آگاهی، توجه و تصمیم‌گیری را برای تکمیل خرید اینترنتی خود طی می‌کند. در این میان تیم فروش باید بتواند در مراحل شناسایی، برقراری ارتباط، کاوش و توصیه وارد عمل شده و مشتری را متقاعد به خرید کند. یک کسب و کار اینترنتی قبل از هر چیزی باید با جلب اعتماد و امکان برقراری ارتباط با مشتری، اطمینان لازم را برای تصمیم به خرید در او ایجاد کند. تولید محتوای آموزشی و ارائه مشاوره فردی به تک تک مشتریان یکی از موثرترین روش‌های جذب مشتری و پیشبرد استراتژی بازاریابی و فروش کسب و کارها است. در ادامه به بررسی مراحل فروش و نقش بازاریابی درونی در هر یک از این مراحل می‌پردازیم. ۱) شناسایی شناسایی فرصت‌های مناسب یکی از عوامل موثر در موفقیت یا شکست استراتژی فروش کسب و کارها است. زیرا درک نیازها و علایق مشتری فرصت مناسبی را برای پیش‌بینی بازار و فروش بیشتر در اختیار مدیران فروش قرار می‌دهد. البته ناگفته نماند که بسیاری از مشتریان قبل از تعامل با پشتیبانی بخش فروش آگاهی لازم برای خرید را کسب می‌کنند. در این حالت نقش بازاریابی درونی پررنگ‌تر می‌شود. زیرا یک مدیر فروش موفق می‌تواند از طریق فرم‌های نظرسنجی یا اطلاعات بازدیدکنندگان قبلی سایت که در CRM موجود هستند، مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کند. در این مرحله مهارت ارتباط با مشتری، استراتژی قیمت‌گذاری و نحوه‌ی برقراری ارتباط با مشتری همه و همه نقش موثری در کمک به تصمیم‌گیری مشتری برای خرید دارند. ۲) برقراری ارتباط واحد پشتیبانی فروش هنگام برقراری ارتباط با خریداران باید درک کاملی از اولویت‌بندی اهداف مشتریان داشته باشد. این امر باعث برقراری ارتباطی سازنده و اثربخش می‌شود. درک و تحلیل شخصیت مشتری در بازاریابی و فروش آفلاین نسبتا ساده است. زیرا زبان بدن، ارتباط چشمی، لحن کلام و نحوه‌ی برخورد مشتری می‌تواند اطلاعات نسبتا کاملی را در اختیار فروشندگان قرار دهد. اما در خرید اینترنتی تحلیل شخصیت مشتری سخت‌تر است از این رو نقش بازاریابی درونی پررنگ‌تر می‌شود. بازاریابان و مدیران فروش در خریدهای اینترنتی معمولا به کمک سوالات نظرسنجی و کلمات کلیدی جستجو شده به تحلیل شخصیت مشتریان می‌پردازند. شناخت شخصیت مشتری این امکان را برای فروشنگان فراهم می‌کند تا نوع ارتباط و لحن مناسب با هر مشتری را انتخاب کرده و طبق استراتژی فروش با آن‌ها به شکل مناسبی برخورد کنند. ۳) کاوش آگاهی از چشم‌انداز و اهداف هر کسب و کار گام موثری در برقراری ارتباط با مشتریان هدف است. مدیر فروش عصر دیجیتال باید قادر باشد در زمان اندکی به کاوش نیازهای مشتری بپردازد و مشتری هدف خود را تشخیص دهد. ارزیابی و کاوش اهداف مشتری می‌تواند راهنمای مناسبی برای کنترل ارتباط با مشتری و تبدیل آن به خریدار باشد. اولین و مهم‌ترین موضوعی که در اینجا مطرح می‌شود به چالش کشیدن مشتری برای رفع نیازهای او است. این کار استراتژی ایده‌آلی را در اختیار صاحبان کسب و کارها قرار می‌دهد و نقش بازاریابی درونی را نیز پررنگ‌تر خواهد کرد. کاوش نیازهای مشتریان می‌تواند گام موثری برای ارائه چشم‌انداز و تدوین استراتژی کسب و کارها باشد. البته در این میان توجه به میزان بودجه قابل سرمایه‌گذاری، هزینه‌های مالی و تامین منابع انسانی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و همواره باید مورد توجه قرار گیرد. ۴) توصیه اگر تمام مراحل بالا به خوبی پیش روند به مرحله‌ای در فروش خواهیم رسید که می‌توانیم به توصیه محصول به مشتریان بپردازیم. توصیه محصولات متناسب با نیاز مشتری احساس خوبی ایجاد کرده و باعث تصمیم‌گیری احساسی او می‌شود. زمانی مشتری احساس می‌کند که ارتباط با مدیر فروش یک فروشگاه اینترنتی برای او موثر بوده است که به نیازها و علایق او توجه شود. سفارشی‌سازی محصولات و امکان طراحی محصول متناسب با سلیقه مشتری یکی از رموز موفقیت در فروش است که نقش بازاریابی درونی در آن بسیار پررنگ‌تر از سایر پارامترها است. البته از این نکته نباید چشم‌پوشی کرد که تمام محصولاتی که به صورت اینترنتی خریداری می‌شوند قابل سفارشی‌سازی نیستند. اما نحوه‌ی بسته‌بندی و ارسال آن‌ها می‌تواند به انتخاب مشتری و طبق خواسته او باشد. به عنوان مثال سایت دیجی‌کالا این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده است که در صورت خرید هدیه از این سایت، با انتخاب گزینه مورد نظر خود، آن را به شکل تزیین شده با روبان دریافت کنند. برچسب ها: استراتژی فروش, افزایش فروش, بازاریابی درونی, بازاریابی و فروش, بالا بردن فروش, فروش با بازاریابی درونی, نقش بازاریابی درونی اشتراک گذاری :
نقش بازاریابی درونی بر استراتژی فروش در عصر خرید ا
نقش بازاریابی درونی بر استراتژی فروش در عصر خرید ا
با گسترش خرید اینترنتی در عصر حاضر، تاثیر برخورد فروشنده بر تصمیم‌گیری مشتری هنگام خرید رنگ باخته است. فروشندگان و مدیران فروش عصر حاضر باید با استفاده از تکنیک‌های جدید و با داشتن درک کاملی از نقش بازاریابی درونی به افزایش فروش کمک کنند. در حقیقت می‌توان گفت که امروزه استراتژی فروش، بیشتر به سمت کمک به خریدار برای انتخاب محصول مورد نظر و سپس فروش آن محصول سوق پیدا کرده است. در این مطلب نقش بازاریابی درونی در پیشبرد استراتژی فروش را مورد بررسی قرار می‌دهیم. نقش بازاریابی درونی در عصر خرید اینترنتی با توجه به افزایش خرید اینترنتی در عصر دیجیتال، بازاریابی درونی نقش موثری در پیشبرد استراتژی فروش کسب و کارهای اینترنتی پیدا کرده است. می‌توان گفت در عصر دیجیتال، خریدار مراحل آگاهی، توجه و تصمیم‌گیری را برای تکمیل خرید اینترنتی خود طی می‌کند. در این میان تیم فروش باید بتواند در مراحل شناسایی، برقراری ارتباط، کاوش و توصیه وارد عمل شده و مشتری را متقاعد به خرید کند. یک کسب و کار اینترنتی قبل از هر چیزی باید با جلب اعتماد و امکان برقراری ارتباط با مشتری، اطمینان لازم را برای تصمیم به خرید در او ایجاد کند. تولید محتوای آموزشی و ارائه مشاوره فردی به تک تک مشتریان یکی از موثرترین روش‌های جذب مشتری و پیشبرد استراتژی بازاریابی و فروش کسب و کارها است. در ادامه به بررسی مراحل فروش و نقش بازاریابی درونی در هر یک از این مراحل می‌پردازیم. ۱) شناسایی شناسایی فرصت‌های مناسب یکی از عوامل موثر در موفقیت یا شکست استراتژی فروش کسب و کارها است. زیرا درک نیازها و علایق مشتری فرصت مناسبی را برای پیش‌بینی بازار و فروش بیشتر در اختیار مدیران فروش قرار می‌دهد. البته ناگفته نماند که بسیاری از مشتریان قبل از تعامل با پشتیبانی بخش فروش آگاهی لازم برای خرید را کسب می‌کنند. در این حالت نقش بازاریابی درونی پررنگ‌تر می‌شود. زیرا یک مدیر فروش موفق می‌تواند از طریق فرم‌های نظرسنجی یا اطلاعات بازدیدکنندگان قبلی سایت که در CRM موجود هستند، مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کند. در این مرحله مهارت ارتباط با مشتری، استراتژی قیمت‌گذاری و نحوه‌ی برقراری ارتباط با مشتری همه و همه نقش موثری در کمک به تصمیم‌گیری مشتری برای خرید دارند. ۲) برقراری ارتباط واحد پشتیبانی فروش هنگام برقراری ارتباط با خریداران باید درک کاملی از اولویت‌بندی اهداف مشتریان داشته باشد. این امر باعث برقراری ارتباطی سازنده و اثربخش می‌شود. درک و تحلیل شخصیت مشتری در بازاریابی و فروش آفلاین نسبتا ساده است. زیرا زبان بدن، ارتباط چشمی، لحن کلام و نحوه‌ی برخورد مشتری می‌تواند اطلاعات نسبتا کاملی را در اختیار فروشندگان قرار دهد. اما در خرید اینترنتی تحلیل شخصیت مشتری سخت‌تر است از این رو نقش بازاریابی درونی پررنگ‌تر می‌شود. بازاریابان و مدیران فروش در خریدهای اینترنتی معمولا به کمک سوالات نظرسنجی و کلمات کلیدی جستجو شده به تحلیل شخصیت مشتریان می‌پردازند. شناخت شخصیت مشتری این امکان را برای فروشنگان فراهم می‌کند تا نوع ارتباط و لحن مناسب با هر مشتری را انتخاب کرده و طبق استراتژی فروش با آن‌ها به شکل مناسبی برخورد کنند. ۳) کاوش آگاهی از چشم‌انداز و اهداف هر کسب و کار گام موثری در برقراری ارتباط با مشتریان هدف است. مدیر فروش عصر دیجیتال باید قادر باشد در زمان اندکی به کاوش نیازهای مشتری بپردازد و مشتری هدف خود را تشخیص دهد. ارزیابی و کاوش اهداف مشتری می‌تواند راهنمای مناسبی برای کنترل ارتباط با مشتری و تبدیل آن به خریدار باشد. اولین و مهم‌ترین موضوعی که در اینجا مطرح می‌شود به چالش کشیدن مشتری برای رفع نیازهای او است. این کار استراتژی ایده‌آلی را در اختیار صاحبان کسب و کارها قرار می‌دهد و نقش بازاریابی درونی را نیز پررنگ‌تر خواهد کرد. کاوش نیازهای مشتریان می‌تواند گام موثری برای ارائه چشم‌انداز و تدوین استراتژی کسب و کارها باشد. البته در این میان توجه به میزان بودجه قابل سرمایه‌گذاری، هزینه‌های مالی و تامین منابع انسانی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و همواره باید مورد توجه قرار گیرد. ۴) توصیه اگر تمام مراحل بالا به خوبی پیش روند به مرحله‌ای در فروش خواهیم رسید که می‌توانیم به توصیه محصول به مشتریان بپردازیم. توصیه محصولات متناسب با نیاز مشتری احساس خوبی ایجاد کرده و باعث تصمیم‌گیری احساسی او می‌شود. زمانی مشتری احساس می‌کند که ارتباط با مدیر فروش یک فروشگاه اینترنتی برای او موثر بوده است که به نیازها و علایق او توجه شود. سفارشی‌سازی محصولات و امکان طراحی محصول متناسب با سلیقه مشتری یکی از رموز موفقیت در فروش است که نقش بازاریابی درونی در آن بسیار پررنگ‌تر از سایر پارامترها است. البته از این نکته نباید چشم‌پوشی کرد که تمام محصولاتی که به صورت اینترنتی خریداری می‌شوند قابل سفارشی‌سازی نیستند. اما نحوه‌ی بسته‌بندی و ارسال آن‌ها می‌تواند به انتخاب مشتری و طبق خواسته او باشد. به عنوان مثال سایت دیجی‌کالا این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده است که در صورت خرید هدیه از این سایت، با انتخاب گزینه مورد نظر خود، آن را به شکل تزیین شده با روبان دریافت کنند. برچسب ها: استراتژی فروش, افزایش فروش, بازاریابی درونی, بازاریابی و فروش, بالا بردن فروش, فروش با بازاریابی درونی, نقش بازاریابی درونی اشتراک گذاری :
نکاتی جهت افزایش فروش به خانم ها – بخش دوم و پایان
نکاتی جهت افزایش فروش به خانم ها – بخش دوم و پایان
در این مطلب که در ادامه مطلبی با همین عنوان منتشر می شود به ادامه نکاتی در رابطه با افزایش فروش به خانم ها به عنوان عضوی اثر گذار در خانواده اشاره می کنم که شاید بصورت غیر علنی تصمیم آخر را در خرید های هر خانواده و هر عضوی از آن می گیرند:   6- برای طراحی هزینه کنید: طراحی در این دوره از هر چیز دیگری بااهمیت‌تر است. امروزه طراحی خوب برای محصولات، حتی در رده محصولات ارزان‌قیمت، تبدیل به یک انتظار عمومی از محصولات شده است، به شکلی که محصولاتی که پیش‌ازاین در کابینت‌ها و کمدهای خانه‌ها مخفی می‌شد و تنها به خاطر کیفیت آن‌ها به‌صورت خصوصی مورداستفاده قرار می‌گرفت، امروز به‌صورت علنی نمایش داده‌شده و مورداستفاده قرار می‌گیرند. مثلاً جای دستمال‌کاغذی که عموماً جزء محصولات ارزان‌قیمت است، اما اغلب بر روی اُپن آشپزخانه قرار می‌گیرد. همانند فروش، طراحی هم دیگر نباید و نمی‌تواند فرایندی جدا و متمایز از دیگر فرایندهای بازاریابی در نظر گرفته شود.     7- حواس و احساسات را درگیر کنید، چون خانم‌ها در خریدهای خود بیشترین استفاده را از آن‌ها می‌کنند. وقتی‌که امروزه تنها قادر به درگیر کردن دو مورد از حواس مخاطب خودتان هستید – دیداری و شنیداری – و آن‌هم از طریق صفحه‌نمایش (حداقل برای دوره کنونی)؛ توجه داشته باشید که کسب‌وکارهای مبتنی بر فضای فروشگاهی فیزیکی به‌راحتی قادر به درگیر کردن حواس دیگر مشتری ازجمله حس بویایی، لامسه و چشایی مشتری هم هستند. پس به این موضوع با دقت و وسواس بیشتری توجه داشته باشید که چگونه قادر به درگیر کردن هر یک از دیگر حواس مشتری در حین زمان خرید کردن هستید و می‌توانید مدت‌زمان حضور وی در فروشگاه خودتان را طولانی‌تر کنید و همین‌طور موجب بازگرداندن دوباره و دوباره مشتری به فروشگاه خود و تکرار خرید وی از خودتان شوید؟   8- نشان دهید که کسب‌وکار شما چگونه دنیا را به فضایی بهتر برای زندگی تبدیل می‌کند، حتی اگر تأثیری کوچک باشد. اخیراً از یکی از فروشگاه‌های کوچک موجود دریکی از ایستگاه‌های مترو قصد خرید یک ساندویچ داشتم که در این مغازه با یک اعلان عمومی خیلی جالب روبرو شدم که به مشتریان اعلام می‌کرد که شرکت (مجموعه زنجیره‌ای تهیه و عرضه ساندویچ) در اقدامی هماهنگ و در حمایت از محیط‌زیست از بسته‌بندی‌های دوستدار محیط‌زیست که با سرعت سریع‌تری بازیافت شده و به محیط بازمی‌گردد استفاده می‌نماید. اطلاع‌رسانی کارهایی خلاقانه از قبیل این مورد موجب می‌شود تا مردم احساس خوبی نسبت به‌جایی که در آن پول خود را هزینه می‌کنند داشته باشند. پس اگر کارهای خوب و سازنده‌ای انجام می‌دهید، حتماً و حتماً اجازه دهید دیگران از آن‌ها اطلاع داشته باشند.   9- سلامتی و تندرستی به یک جریان فکری اصلی تبدیل‌شده است: در صورت امکان بر روی ویژگی‌های مرتبط تمرکز کنید. سلامتی امروزه به معیار اصلی تصمیم‌گیری مصرف‌کننده در سطح تمام طبقه‌بندی‌های محصولات و تمام صنایع تبدیل‌شده است و دیگر تنها به طبقه محصولات خوراکی و آشامیدنی و دارویی محدود نیست. حتی بو رنگ مصرفی بر روی دیوارهای ساختمان‌های هتل‌ها امروزه به‌عنوان عاملی مهم و انگیزاننده تأثیرگذاری برای خرید به‌حساب می‌آید که در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های کسب‌وکارها باید موردتوجه ویژه قرار بگیرد.   10- در انتخاب نام محصولات خلاقیت به خرج دهید. نامی که برای محصولات خود انتخاب می‌کنید می‌تواند موجب شخصیت حتی برای ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین محصولات و خدمات شما شوند و در ادامه برای دادن بُعد و اهمیت به برند مفید واقع شود که البته نه تصمیمات کوتاه‌مدت، بلکه در تصمیم‌های کلان به‌عنوان یک معیار بسیار مهم باید موردتوجه قرار بگیرد. یادآوری مهم: این مطلب که در دو بخش برای شما مهیا شد، شامل 10 نکته کلیدی بود، برای هر یک توضیحات کوتاهی ارائه شد که درواقع هر یک از آن‌ها می‌تواند موضوعی برای یک مقاله کامل باشد. در آینده مطالب بیشتری در مورد هر یک از آن‌ها برای شما منتشر خواهم کرد. برچسب ها: افزایش فروش, راهکار فروش اشتراک گذاری :
نکاتی جهت افزایش فروش به خانم ها – بخش اول
نکاتی جهت افزایش فروش به خانم ها – بخش اول
مقاله پیش رو، اشاره به روندهایی دارد که اخیراً در سال‌های گذشته طی تحقیقات مختلف در بازارهای سراسر دنیا در رابطه با اثربخشی فعالیت های بازاریابی و افزایش فروش شناسایی‌شده و برگرفته از کتابی با عنوان “چرا او می‌خرد؟” است. بر اساس این روندها 10 استراتژی برنده را در دو بخش مجزا برای شما آورده‌ام:   1- فقط محصول خودتان را نفروشید: بلکه تجربه حاصل از خرید را بفروشید. نمایندگان فروش درواقع یک زنجیر انسانی بین برندها و انسان‌ها هستند. بی‌توجهی کردن و نادیده گرفتن آموزش‌های مرتبط با حوزه فروش به‌عنوان بخشی از فرایند بازاریابی همانند اداره کردن یک رستوران با استفاده از گارسون‌هایی آموزش ندیده است. تجربه خرید محصولات شما یک محرک مهم فروش و همچنین ایجاد رضایت مشتریان است، که خود دلیلی بر اهمیت آموزش به فروشندگان برای موفقیت کسب‌وکار شما است. خودتان می‌دانید، و البته پیش‌ازاین هم در مطالبی از وب‌سایت آی بازاریابی اشاره‌شده است، که مردم چگونه و با چه شور و شوقی برای نوشیدن یک فنجان قهوه به سراغ قهوه‌های استارباکس می‌روند، درحالی‌که خیلی راحت قادر به تهیه آن در خانه هستند. پس حتماً در برنامه‌های آینده خود برای بازاریابی و فروش، آموزش فروش به فروشندگان را در برنامه خود داشته باشید، حتی اگر مجموعه شما به‌طور مستقیم با مشتریان و فرایند خرده‌فروشی ارتباط ندارد، حتماً توجه کنید که نمایندگان شما از چنین آموزش‌هایی برای فروشندگان خود برخوردار شده باشند تا به بهترین نحو قادر به انتقال ارزش‌های برند شما به مشتریان خود باشند.   2- مطلوبیت و راحتی می‌فروشند: راه‌هایی را پیدا کنید که خریدن محصولات و خدمات شمارا ساده‌تر کند. دو عامل تأثیرگذار در این رابطه نقش دارند. عامل اول اینکه در دنیای امروز هرکسی به‌نوعی با یک درگیری ذهنی و فیزیکی مشغول است. عامل دوم اینکه تجارت الکترونیک درک و استنباط ما از آسودگی و سرعت را تغییر داده است. کسب‌وکارهایی که بر اساس خرید آنلاین بناشده‌اند، موجب افزایش میل و علاقه مردم به آسان‌تر شدن فرایند خرید شده‌اند. در دنیای به‌اصطلاح کسب‌وکارهای خشت و گلی (اگر بخواهیم مثالی در دسترس از نمونه‌های وطنی فارغ از باکیفیت بودن یا نبودن خدمات ارائه‌شده بیاوریم) کسب‌وکار دیجی کالا نمونه‌ای بارز از خرید آسان است. فکر کنید ببینید در کسب‌وکار خودتان چه فعالیت‌ها یا فرایندهایی وجود دارد که در جهت آسان‌تر شدن خرید مشتریان می‌توانید تغییراتی را در آن‌ها ایجاد کنید.     3- خدماتی طراحی کنید که تکمیل‌کننده محصولات شما باشند. زمانی که تحقیقاتی درزمینهٔ بازاریابی و فروش انجام می‌شود و جامعه آماری این تحقیقات عموماً از بین خانم‌ها انتخاب‌شده است، گاهی در پاسخ‌های آن‌ها نمونه‌هایی از این پاسخ‌ها را می‌بینیم که: “من خیلی از این چیزها دارم، چیزی که من می خوام کمک کردن در . . . است.” به‌عبارت‌دیگر آن‌ها بیشتر و بیشتر تمایل به خرید انواع خدمات دارند. این خدمات می‌تواند شامل هر نوع خدمتی باشند، از خدمات رفت‌وآمد گرفته تا خرید و تحویل کالا، آرایش و . . . به‌طورکلی خدمات موجب شکل گرفتن جریان‌های جدید درآمدی و تقویت کردن ارتباط مشتریان با کسب‌وکار شما می‌شود.   4- سعی کنید مشتری از انتخاب کردن شما حس زرنگی و باهوش بودن داشته باشد. به‌عبارت‌دیگر این مورداشاره به اجتناب از فروش و تمرکز بیشتر بر روی آموزش دادن و ایجاد آگاهی دارد. این استراتژی بخشی از جادویی است که فروشگاه‌های اپل در سراسر دنیا در زمان خرده‌فروشی کالاهای خود برای مشتریان انجام می‌دهند. نتیجه این است که بسیاری از مردم و مشتریان در حالی از این فروشگاه‌ها قدم به بیرون می‌گذارند که احساسی مبنی بر باهوش‌تر بودن نسبت به زمانی که وارد فروشگاه شدند، دارند. به‌نوعی می‌توان گفت یک احساس مثبت است که موجب شکل گرفتن یک ارتباط عاطفی با برند می‌شود.   5- در فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغاتی خود از کلیشه‌های مخصوص خانم‌ها استفاده نکنید. استفاده از این کلیشه‌ها موجب سرد شدن و خاموش شدن تک‌به‌تک مشتریانی می‌شود که سعی در جذب آن‌ها دارید. اگر در حال ارزیابی کار و فعالیت خلاقانه خود و رسیدن به این پاسخ هستید که آیا خط و مرز ورود به دنیای کلیشه‌ها را گذرانده‌اید یا خیر، یک تحقیق بازار انجام دهید و در این تحقیق از خانم‌ها بخواهید که ایده‌ها، مفاهیم و … مورداستفاده تیم‌های شمارا تست کنند و نظر خود را اعلام کنند. فراموش نکنید که: رنگ صورتی یک استراتژی نیست، مگر اینکه در حال جمع‌آوری کمک مالی برای حمایت از سرطان سینه باشید. ادامه دارد . . . برچسب ها: افزایش فروش, راهکار فروش اشتراک گذاری :
۴ تکنیک فروش برای جلوگیری از تغییر استراتژی قیمت گ
۴ تکنیک فروش برای جلوگیری از تغییر استراتژی قیمت گ
اگر به عنوان مدیر فروش فعالیت کرده باشید، مطمئنا از دشواری فرآیند فروش محصولات اطلاع دارید. هر چند آشنایی با تکنیک‌های جذب مشتری یکی از راه‌های افزایش فروش است. اما برای موفقیت در بخش فروش باید با اصول روانشناسی و روش‌های جلب نظر مشتری نیز آشنا باشید. استفاده از تکنیک فروش مناسب در موقعیت‌های مختلف یکی از اصول اساسی در بخش مدیریت فروش است. با توجه به اینکه مشتری‌ها همواره به دنبال کسب منافع بیشتری هستند از این رو باید تکنیک فروش نیز به گونه‌ای انتخاب شود که در نهایت نیازی به تغییر استراتژی قیمت‌گذاری نباشد. زیرا تغییر استراتژی قیمت‌گذاری، سازمان‌ها را متحمل هزینه‌های زیادی می‌کند. از سوی دیگر گاهی با تغییر استراتژی قیمت‌گذاری سودآوری سازمان نیز به حداقل می‌رسد. با توجه به این موضوع که هدف سازمان‌ها ماکزیمم کردن سود است. آشنایی با تکنیک فروش مناسب برای هر موقعیت می‌تواند نقش زیادی در رشد و موفقیت سازمان‌ها داشته باشد. در ادامه مطلب چند تکنیک فروش که از تغییر استراتژی قیمت‌گذاری جلوگیری می‌کنند، معرفی شده‌اند. معرفی ۴ تکنیک فروش برای جلوگیری از تغییر استراتژی قیمت‌گذاری ۱) در ابتدای مکالمه در مورد قیمت صحبت نکنید تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که صحبت در مورد قیمت محصول در ابتدای مکالمه تاثیر منفی بر روی مشتریان می‌گذارد. از این رو به عنوان یک مدیر فروش حرفه‌ای بهتر است در ابتدا از مزایا و ارزش‌های محصول مورد نظر صحبت کنید. آگاهی از ارزش ایجاد شده توسط محصول و میزان کاهش هزینه‌ها با تحت تاثیر قرار دادن مشتری، مکالمه‌ی اثربخشی را به دنبال خواهد داشت. این نکته را به یاد داشته باشید که حتی اگر در ابتدای مکالمه مشتری بحث قیمت را پیش کشید. به عنوان یک مدیر فروش موفق بهتر است با بیان یک قیمت نسبی به سراغ مزایا و ارزش‌های ایجاد شده توسط محصول بروید. زیرا اطلاع از مزایای محصول باعث کاهش قدرت چانه‌زنی مشتری می‌شود. مقایسه چند محصول و توصیه‌ی بهترین آن‌ها که قیمت مناسبی نیز دارد می‌تواند سبب جلب نظر مشتری شود. ۲) ویژگی‌های منحصر به فرد محصول خود را که باعث متمایز بودن آن می‌شود بیان کنید ارائه‌ی چشم‌انداز صحیح و قابل تصوری از محصول که بیان‌گر ویژگی‌های منحصر به فرد آن نیز باشد، یکی از مهارت‌های مدیر فروش حرفه‌ای است. البته جالب است بدانید که در بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها تیم بازاریابی و فروش دست در دست هم می‌دهند تا با ایجاد مزیت رقابتی جایگاه برند خود را در بین رقبا تثبیت کنند. بررسی سایت و محصولات رقبا و آگاهی از نظرات و میزان رضایت مشتریان، می‌تواند نقش موثری در ایجاد مزیت رقابتی محصولات ایفا کند. از این رو برای موفقیت در توسعه و فروش محصولات خود تا جای ممکن ویژگی‌های منحصر به فرد آن را افزایش دهید. زیرا هر چه محصول ارائه شده خاص‌تر باشد بحث حساسیت در قیمت‌گذاری آن نیز رنگ می‌بازد. ویژگی‌های منحصر به فرد یک محصول و داشتن مزایای رقابتی وجه تمایز بین محصولات هم رده با آن است. همین ویژگی‌های منحصر به فرد می‌تواند به عنوان تکنیک فروش محصولات مورد استفاده قرار گیرد. ۳) موقعیت استراتژیک برای محصول خود در نظر بگیرید هر چند بررسی و تحلیل محصول رقبا در نگاه اول کار غیرحرفه‌ای به نظر می‌رسد. اما به عنوان یک مبتدی می‌توانید با بررسی محصولات رقبا و به کمک ارزش افزوده‌ی محصول خود جایگاه استراتژیکی برای آن انتخاب کنید. اما این نکته را فراموش نکنید که کپی برداری از محصول دیگران بدون پیاده‌سازی استراتژی‌های جدید کار خوشایندی نیست. بلکه برای تثبیت موقعیت استراتژیک یک برند لازم است که پس تعیین چشم‌انداز و طرح کلی محصول به ارزیابی مزیت‌های رقابتی پرداخته شود. ارزیابی و بهبود عملکرد در تولید محصول به خودی خود می‌تواند یک مزیت رقابتی تلقی شود. از سوی دیگر داشتن جایگاه استراتژیک می‌تواند بحث قیمت‌گذاری محصول را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد. برای تثبیت موقعیت استراتژیک یک برند لازم است که پس تعیین چشم‌انداز و طرح کلی محصول، به ارزیابی مزیت‌های رقابتی پرداخته شود. ۴) توجه داشته باشید که چشم‌انداز محصول در تصمیم‌گیری مشتری برای خرید تاثیر می‌گذارد به عنوان یک مدیر فروش باید این نکته را بدانید که اگر چشم‌انداز درستی از محصول به مشتری ابلاغ نشود. حتی اگر محصول ویژگی‌های منحصر به فردی نیز داشته باشد ممکن است خریداری نشود. زیرا تصمیم‌گیری احساسی مشتری تحت تاثیر چشم‌اندازی است که از محصول ارائه می‌شود. بنابراین ارائه‌ی چشم‌انداز فرصت فوق‌العاده‌ای را برای صاحبان کسب و کار فراهم می‌کند تا بیان ویژگی‌های منحصر به فرد محصول خود مشتری را متقاعد به خرید کنند. اگر امکان ارائه‌ی چشم‌اندازی از توسعه‌ی محصول نیز وجود داشته باشد، تصمیم‌گیری مشتری بیشتر تحت تاثیر قرار می‌گیرد. ارائه یک چشم‌انداز قوی قدرت چانه زنی مشتری را نیز به شدت کاهش می‌دهد.   برچسب ها: استراتژی فروش, استراتژی قیمت گذاری, اصول فروش, افزایش فروش, تکنیک فروش, فرایند فروش, فروش, قیمت گذاری اشتراک گذاری :
نقش بازاریابی درونی بر استراتژی فروش در عصر خرید ا
نقش بازاریابی درونی بر استراتژی فروش در عصر خرید ا
با گسترش خرید اینترنتی در عصر حاضر، تاثیر برخورد فروشنده بر تصمیم‌گیری مشتری هنگام خرید رنگ باخته است. فروشندگان و مدیران فروش عصر حاضر باید با استفاده از تکنیک‌های جدید و با داشتن درک کاملی از نقش بازاریابی درونی به افزایش فروش کمک کنند. در حقیقت می‌توان گفت که امروزه استراتژی فروش، بیشتر به سمت کمک به خریدار برای انتخاب محصول مورد نظر و سپس فروش آن محصول سوق پیدا کرده است. در این مطلب نقش بازاریابی درونی در پیشبرد استراتژی فروش را مورد بررسی قرار می‌دهیم. نقش بازاریابی درونی در عصر خرید اینترنتی با توجه به افزایش خرید اینترنتی در عصر دیجیتال، بازاریابی درونی نقش موثری در پیشبرد استراتژی فروش کسب و کارهای اینترنتی پیدا کرده است. می‌توان گفت در عصر دیجیتال، خریدار مراحل آگاهی، توجه و تصمیم‌گیری را برای تکمیل خرید اینترنتی خود طی می‌کند. در این میان تیم فروش باید بتواند در مراحل شناسایی، برقراری ارتباط، کاوش و توصیه وارد عمل شده و مشتری را متقاعد به خرید کند. یک کسب و کار اینترنتی قبل از هر چیزی باید با جلب اعتماد و امکان برقراری ارتباط با مشتری، اطمینان لازم را برای تصمیم به خرید در او ایجاد کند. تولید محتوای آموزشی و ارائه مشاوره فردی به تک تک مشتریان یکی از موثرترین روش‌های جذب مشتری و پیشبرد استراتژی بازاریابی و فروش کسب و کارها است. در ادامه به بررسی مراحل فروش و نقش بازاریابی درونی در هر یک از این مراحل می‌پردازیم. ۱) شناسایی شناسایی فرصت‌های مناسب یکی از عوامل موثر در موفقیت یا شکست استراتژی فروش کسب و کارها است. زیرا درک نیازها و علایق مشتری فرصت مناسبی را برای پیش‌بینی بازار و فروش بیشتر در اختیار مدیران فروش قرار می‌دهد. البته ناگفته نماند که بسیاری از مشتریان قبل از تعامل با پشتیبانی بخش فروش آگاهی لازم برای خرید را کسب می‌کنند. در این حالت نقش بازاریابی درونی پررنگ‌تر می‌شود. زیرا یک مدیر فروش موفق می‌تواند از طریق فرم‌های نظرسنجی یا اطلاعات بازدیدکنندگان قبلی سایت که در CRM موجود هستند، مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کند. در این مرحله مهارت ارتباط با مشتری، استراتژی قیمت‌گذاری و نحوه‌ی برقراری ارتباط با مشتری همه و همه نقش موثری در کمک به تصمیم‌گیری مشتری برای خرید دارند. ۲) برقراری ارتباط واحد پشتیبانی فروش هنگام برقراری ارتباط با خریداران باید درک کاملی از اولویت‌بندی اهداف مشتریان داشته باشد. این امر باعث برقراری ارتباطی سازنده و اثربخش می‌شود. درک و تحلیل شخصیت مشتری در بازاریابی و فروش آفلاین نسبتا ساده است. زیرا زبان بدن، ارتباط چشمی، لحن کلام و نحوه‌ی برخورد مشتری می‌تواند اطلاعات نسبتا کاملی را در اختیار فروشندگان قرار دهد. اما در خرید اینترنتی تحلیل شخصیت مشتری سخت‌تر است از این رو نقش بازاریابی درونی پررنگ‌تر می‌شود. بازاریابان و مدیران فروش در خریدهای اینترنتی معمولا به کمک سوالات نظرسنجی و کلمات کلیدی جستجو شده به تحلیل شخصیت مشتریان می‌پردازند. شناخت شخصیت مشتری این امکان را برای فروشنگان فراهم می‌کند تا نوع ارتباط و لحن مناسب با هر مشتری را انتخاب کرده و طبق استراتژی فروش با آن‌ها به شکل مناسبی برخورد کنند. ۳) کاوش آگاهی از چشم‌انداز و اهداف هر کسب و کار گام موثری در برقراری ارتباط با مشتریان هدف است. مدیر فروش عصر دیجیتال باید قادر باشد در زمان اندکی به کاوش نیازهای مشتری بپردازد و مشتری هدف خود را تشخیص دهد. ارزیابی و کاوش اهداف مشتری می‌تواند راهنمای مناسبی برای کنترل ارتباط با مشتری و تبدیل آن به خریدار باشد. اولین و مهم‌ترین موضوعی که در اینجا مطرح می‌شود به چالش کشیدن مشتری برای رفع نیازهای او است. این کار استراتژی ایده‌آلی را در اختیار صاحبان کسب و کارها قرار می‌دهد و نقش بازاریابی درونی را نیز پررنگ‌تر خواهد کرد. کاوش نیازهای مشتریان می‌تواند گام موثری برای ارائه چشم‌انداز و تدوین استراتژی کسب و کارها باشد. البته در این میان توجه به میزان بودجه قابل سرمایه‌گذاری، هزینه‌های مالی و تامین منابع انسانی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و همواره باید مورد توجه قرار گیرد. ۴) توصیه اگر تمام مراحل بالا به خوبی پیش روند به مرحله‌ای در فروش خواهیم رسید که می‌توانیم به توصیه محصول به مشتریان بپردازیم. توصیه محصولات متناسب با نیاز مشتری احساس خوبی ایجاد کرده و باعث تصمیم‌گیری احساسی او می‌شود. زمانی مشتری احساس می‌کند که ارتباط با مدیر فروش یک فروشگاه اینترنتی برای او موثر بوده است که به نیازها و علایق او توجه شود. سفارشی‌سازی محصولات و امکان طراحی محصول متناسب با سلیقه مشتری یکی از رموز موفقیت در فروش است که نقش بازاریابی درونی در آن بسیار پررنگ‌تر از سایر پارامترها است. البته از این نکته نباید چشم‌پوشی کرد که تمام محصولاتی که به صورت اینترنتی خریداری می‌شوند قابل سفارشی‌سازی نیستند. اما نحوه‌ی بسته‌بندی و ارسال آن‌ها می‌تواند به انتخاب مشتری و طبق خواسته او باشد. به عنوان مثال سایت دیجی‌کالا این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده است که در صورت خرید هدیه از این سایت، با انتخاب گزینه مورد نظر خود، آن را به شکل تزیین شده با روبان دریافت کنند. برچسب ها: استراتژی فروش, افزایش فروش, بازاریابی درونی, بازاریابی و فروش, بالا بردن فروش, فروش با بازاریابی درونی, نقش بازاریابی درونی اشتراک گذاری :
استراتژی بازگشتی روشی قدرتمند برای افزایش فروش
استراتژی بازگشتی روشی قدرتمند برای افزایش فروش
بدون در نظر گرفتن میزان رضایت از مشتریان فعلی یک کسب و کار استراتژی بازگشتی یا ارجاعی یکی از مهمترین استراتژی‌های موفق فروش است. استفاده‌ی هوشمندانه از این استراتژی راه قابل اعتمادی برای استفاده از منابع موجود و افزایش فروش است. متاسفانه بسیاری از مدیران فروش از استراتژی‌های قدیمی فروش استفاده می‌کنند و به استراتژی بازگشتی توجهی چندانی نمی‌کنند. در ادامه این مطلب چند نکته‌ی مهم در مورد استراتژی‌های بازگشتی که می‌توانند میزان فروش را طی یک سال دو برابر کنند مورد بررسی قرار می‌گیرند. نکاتی که در استراتژی بازگشتی باید مورد توجه قرار گیرند ۱) از تماس با مشتریان قبلی پرهیز کنید هر چند در نگاه اول این مورد ممکن است نوعی تناقض به نظر برسد. اما تماس با مشتریان قبلی برای دریافت اطلاعات همیشه روش مناسبی نیست. زیرا بسیاری از مشتریان ممکن است متوجه معنای تماس شما نباشند و تصور کنند که هدف شما تنها جمع‌آوری اطلاعات است. بنابراین برای موفقیت در این روش باید مقدمه چینی کنید. درخواست مستقیم از مشتری حین خرید، برای معرفی چند نفر از دوستانشان برای پیشنهاد محصول، بهتر از تماس با مشتریان قبلی است. اجرای این استراتژی می‌تواند در مدت کوتاهی اطلاعات مفیدی را در پایگاه داده شما جمع‌آوری کند. استفاده از این اطلاعات در دراز مدت می‌تواند سبب افزایش فروش شود. ۲) غلبه بر ترس و معرفی محصول اگر به عنوان مدیر فروش مسئول معرفی محصول جدید یک شرکت هستید باید بر ترس خود برای معرفی محصول غلبه کنید. ترس از معرفی محصول به کسب و کارهای دیگر در حقیقت از دست دادن فرصت است. بنابراین برای موفقیت در شغل خود و اجرای استراتژی بازگشتی با اعتماد به نفس کامل با تاثیرگذارن، مدیران فروش سایر کسب و کارها و مشتریان بالقوه خود تماس بگیرید و به معرفی محصول خود بپردازید. این نکته را همواره به خاطر داشته باشید که با یک تماس شما چیزی را از دست نمی‌دهید بلکه این تماس می‌تواند گام موثری در جهت رسیدن به اهدافتان نیز باشد. گاهی ممکن است یک تماس موثر فروش شما را چندین برابر کند. برای موفقیت در شغل خود و اجرای استراتژی بازگشتی با اعتماد به نفس کامل با تاثیرگذارن، مدیران فروش سایر کسب و کارها و مشتریان بالقوه خود تماس بگیرید و به معرفی محصول خود بپردازید. ۳) مکالمه خود را با درخواست کمک آغاز کنید از نظر عاطفی همه‌ی انسان‌ها تمایل شدیدی به کمک به همنوعان خود دارند. بنابراین استفاده از عبارت مناسب مهمترین بخش شکل‌گیری یک مکالمه موثر خواهد بود. از این رو برای تحت تاثیر قرار دادن مشتری می‌توانید مکالمه خود را با عبارتی مانند می‌خواستم بدانم که می‌توانم در مورد … از کمک و نظر شما استفاده کنم؟ تاثیر روانی این جملات سبب اثربخشی بازاریابی شما خواهد شد. یک مکالمه محترمانه و اثربخش می‌تواند به خودی خود گامی برای افزایش فروش محصول باشد. ۴) شبکه‌ی ارتباط با مشتریان خود را گسترده‌تر کنید سعی کنید از شبکه‌ی مخاطبان موجود خود نهایت استفاده را بکنید و تا جای ممکن این شبکه را توسعه دهید. هر چند مشتریان فعلی شما یکی از بهترین منابع موجود برای معرفی محصول جدید هستند. اما سعی کنید از تمام فرصت‌های موجود برای اجرای استراتژی بازگشتی استفاده کنید و شانس جذب مشتری جدید را از دست ندهید. بنابراین مشتریان قبلی، فعالان صنایع مرتبط، اعضای خانواده، دوستان و آشنایان و … هر یک به نوبه‌ی خود می‌توانند فرصتی را برای معرفی محصول جدید برایتان فراهم کنند. برای موفقیت در اجرای استراتژی بازگشتی سعی کنید شبکه ارتباط با مشتریان را تا جای ممکن گسترده‌تر کنید. ۵) معرفی محصول به افراد ایده‌آل را در اولویت قرار دهید قبل از معرفی محصول سعی کنید ویژگی افراد ایده‌آلی را که قصد معرفی محصول به آن‌ها دارید مشخص کنید. این ویژگی‌ها را هنگام اجرای استراتژی بازگشتی بر روی مشتریان فعلی خود نیز مطرح کنید. زیرا احتمال خرید در مشتریان ایده‌آل به میزان زیادی افزایش می‌یابد. به عنوان مثال از مشتریان خود بخواهید که دو نفر از دوستان خود را که در شغل خاصی فعالیت دارند را به شما معرفی کنند. همچنین اطلاعات کاملی از محصول را به دست آورید تا بتوانید به تمام سوالات به شکل کاملی پاسخ دهید. ارائه اطلاعات کامل به یک زیر مجموعه خاص از مشتریان بالقوه می‌تواند سبب افزایش فروش محصولات شود. ۶) هر روز با یک نفر تماس بگیرید همواره به این نکته توجه کنید که کیفیت تماس مهم‌تر از کمیت آن است. برای موفقیت اجرای استراتژی بازگشتی در بازاریابی شبکه‌ای خود هر روز با یکی از مشتریان خود تماس بگیرید. اگر هر مشتری سه نفر را به شما معرفی کند. و تماس با هر فرد ۲۰ دقیقه زمان نیاز داشته باشد، تماس با چهار نفر در هر روز ایده‌آل ترین حالت ممکن برای یک مدیر فروش موفق است. بقیه زمان کاری نیز معمولا صرف پیگیری تماس‌های دیروز و سفارش‌های اخیر می‌شود. این نکته رو فراموش نکنید که متقاعد کردن مشتری برای خرید و به عبارت دیگر جذب مشتری بیشتر یکی از اصول بازاریابی شبکه‌ای است که سبب افزایش فروش می‌شود. ۷) برای پاسخگویی همواره در دسترس باشید و در محاسبه دقیق باشید مسئولیت مدیر فروش با یک تماس سازنده و اثربخش به اتمام نمی‌رسد. پاسخگویی و قابل دسترسی یکی از عوامل جلب اعتماد مشتریان است. داشتن یک برنامه هدفمند و واقع‌گرایانه می‌تواند کمک زیادی به پیشبرد اهداف و اجرای استراتژی بازگشتی به مدیران فروش داشته باشد. به یاد داشته باشید که داشتن اهداف واقع‌گرایانه با توجه به سیستم CRM و پیگیری سفارش مشتریان و پاسخگویی منظم یکی از راه‌های افزایش فروش است. از سوی دیگر دقت محاسبه و پاسخگویی صحیح یکی دیگر از عواملی است که سبب اعتماد مشتری می‌شود. در دسترس بودن برای پاسخگویی و دقت در محاسبه یکی از عوامل موثر در جذب مشتری و افزایش فروش است. ۸) رویدادی برگزار کنید یا میزبان یک رویداد باشید برگزاری یا میزبانی یک رویداد نقش موثری در شبکه‌سازی و جذب مشتریان جدید دارد. دعوت از افراد تاثیرگذار برای شرکت در این رویداد و ارائه چشم‌انداز کلی و ارزشی که محصول به زندگی مردم می‌افزاید نقش موثری در موفقیت استراتژی بازگشتی شما خواهد داشت.     برچسب ها: استراتژی, استراتژی بازاریابی, استراتژی بازگشتی, استراتژی فروش, افزایش فروش, بالا بردن فروش, بهبود فروش, تاثیر گذاری بر فروش, جذب مشتری اشتراک گذاری :
نکاتی جهت افزایش فروش به خانم ها – بخش دوم و پایان
نکاتی جهت افزایش فروش به خانم ها – بخش دوم و پایان
در این مطلب که در ادامه مطلبی با همین عنوان منتشر می شود به ادامه نکاتی در رابطه با افزایش فروش به خانم ها به عنوان عضوی اثر گذار در خانواده اشاره می کنم که شاید بصورت غیر علنی تصمیم آخر را در خرید های هر خانواده و هر عضوی از آن می گیرند:   6- برای طراحی هزینه کنید: طراحی در این دوره از هر چیز دیگری بااهمیت‌تر است. امروزه طراحی خوب برای محصولات، حتی در رده محصولات ارزان‌قیمت، تبدیل به یک انتظار عمومی از محصولات شده است، به شکلی که محصولاتی که پیش‌ازاین در کابینت‌ها و کمدهای خانه‌ها مخفی می‌شد و تنها به خاطر کیفیت آن‌ها به‌صورت خصوصی مورداستفاده قرار می‌گرفت، امروز به‌صورت علنی نمایش داده‌شده و مورداستفاده قرار می‌گیرند. مثلاً جای دستمال‌کاغذی که عموماً جزء محصولات ارزان‌قیمت است، اما اغلب بر روی اُپن آشپزخانه قرار می‌گیرد. همانند فروش، طراحی هم دیگر نباید و نمی‌تواند فرایندی جدا و متمایز از دیگر فرایندهای بازاریابی در نظر گرفته شود.     7- حواس و احساسات را درگیر کنید، چون خانم‌ها در خریدهای خود بیشترین استفاده را از آن‌ها می‌کنند. وقتی‌که امروزه تنها قادر به درگیر کردن دو مورد از حواس مخاطب خودتان هستید – دیداری و شنیداری – و آن‌هم از طریق صفحه‌نمایش (حداقل برای دوره کنونی)؛ توجه داشته باشید که کسب‌وکارهای مبتنی بر فضای فروشگاهی فیزیکی به‌راحتی قادر به درگیر کردن حواس دیگر مشتری ازجمله حس بویایی، لامسه و چشایی مشتری هم هستند. پس به این موضوع با دقت و وسواس بیشتری توجه داشته باشید که چگونه قادر به درگیر کردن هر یک از دیگر حواس مشتری در حین زمان خرید کردن هستید و می‌توانید مدت‌زمان حضور وی در فروشگاه خودتان را طولانی‌تر کنید و همین‌طور موجب بازگرداندن دوباره و دوباره مشتری به فروشگاه خود و تکرار خرید وی از خودتان شوید؟   8- نشان دهید که کسب‌وکار شما چگونه دنیا را به فضایی بهتر برای زندگی تبدیل می‌کند، حتی اگر تأثیری کوچک باشد. اخیراً از یکی از فروشگاه‌های کوچک موجود دریکی از ایستگاه‌های مترو قصد خرید یک ساندویچ داشتم که در این مغازه با یک اعلان عمومی خیلی جالب روبرو شدم که به مشتریان اعلام می‌کرد که شرکت (مجموعه زنجیره‌ای تهیه و عرضه ساندویچ) در اقدامی هماهنگ و در حمایت از محیط‌زیست از بسته‌بندی‌های دوستدار محیط‌زیست که با سرعت سریع‌تری بازیافت شده و به محیط بازمی‌گردد استفاده می‌نماید. اطلاع‌رسانی کارهایی خلاقانه از قبیل این مورد موجب می‌شود تا مردم احساس خوبی نسبت به‌جایی که در آن پول خود را هزینه می‌کنند داشته باشند. پس اگر کارهای خوب و سازنده‌ای انجام می‌دهید، حتماً و حتماً اجازه دهید دیگران از آن‌ها اطلاع داشته باشند.   9- سلامتی و تندرستی به یک جریان فکری اصلی تبدیل‌شده است: در صورت امکان بر روی ویژگی‌های مرتبط تمرکز کنید. سلامتی امروزه به معیار اصلی تصمیم‌گیری مصرف‌کننده در سطح تمام طبقه‌بندی‌های محصولات و تمام صنایع تبدیل‌شده است و دیگر تنها به طبقه محصولات خوراکی و آشامیدنی و دارویی محدود نیست. حتی بو رنگ مصرفی بر روی دیوارهای ساختمان‌های هتل‌ها امروزه به‌عنوان عاملی مهم و انگیزاننده تأثیرگذاری برای خرید به‌حساب می‌آید که در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های کسب‌وکارها باید موردتوجه ویژه قرار بگیرد.   10- در انتخاب نام محصولات خلاقیت به خرج دهید. نامی که برای محصولات خود انتخاب می‌کنید می‌تواند موجب شخصیت حتی برای ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین محصولات و خدمات شما شوند و در ادامه برای دادن بُعد و اهمیت به برند مفید واقع شود که البته نه تصمیمات کوتاه‌مدت، بلکه در تصمیم‌های کلان به‌عنوان یک معیار بسیار مهم باید موردتوجه قرار بگیرد. یادآوری مهم: این مطلب که در دو بخش برای شما مهیا شد، شامل 10 نکته کلیدی بود، برای هر یک توضیحات کوتاهی ارائه شد که درواقع هر یک از آن‌ها می‌تواند موضوعی برای یک مقاله کامل باشد. در آینده مطالب بیشتری در مورد هر یک از آن‌ها برای شما منتشر خواهم کرد. برچسب ها: افزایش فروش, راهکار فروش اشتراک گذاری :
چهار حقه ساده برای فروش بیشتر با انجام کار کمتر
چهار حقه ساده برای فروش بیشتر با انجام کار کمتر
در این مطلب می‌خواهم یک راز کوچک با شما در میان بگذارم: اینکه برخی فروشندگان موفق در بازار امروز در کنار کار و تلاش، در کنار موفقیت در بازاریابی و فروش بیشتر ویژگی دیگری هم دارند، و آن تنبلی است! بله درست خواندید! فروشندگان درعین‌حال می‌توانند “تنبل” هم باشند و همچنان نتایج بسیار بهتری نسبت به رقبای خود به دست آورند. آن‌ها چگونه این کارها را می‌کنند؟ راهکار آن‌ها با اجرا یک رویکرد فروش مبتنی بر تنبلی و البته استراتژیک است که به آن‌ها کمک می‌کند فروش‌های بیشتری را بدون انجام دادن کار خاصی به نتیجه برسانند.   پس توصیه می‌کنم این چهار راهکار را برای داشتن فروش بیشتر با انجام کار کمتر حتماً بررسی کنید:   1- فقط بفروشید نگاهی به لیست کارهایی که باید انجام دهید، داشته باشید. چند کار و مسئولیت روزانه غیر از فروش محصولات و خدمات خودتان مشخص کرده‌اید؟ هر آنچه غیر از فروش را به اشخاص دیگری تفویض کنید. زمانی که 100% انرژی خودتان را به فرایند فروش اختصاص می‌دهید و از قید وظایف زائد و دیگر کارهایی که تنها وقت شمارا می‌گیرند رها می‌شوید، درواقع درنهایت زمان آزاد بیشتری نسبت به آنچه نیاز دارید، به دست می‌آورید. ین به این معنا است که موفق به نهایی کردن فروش‌های بیشتری نسبت به قبل می‌شوید و همچنان زمان آزادی را در اختیار خواهید داشت که می‌توانید آن را هر طور که تمایل دارید سپری کنید.     2- با خریداران سطح پایین خود خداحافظی کنید از فروش در سنگر و جان‌پناه دست‌بردارید و شروع به هدف‌گیری مشتریان ایده آلی کنید که قدرت تصمیم‌گیری قابل‌قبول در برابر حجم خرید و همچنین بودجه کافی برای سرمایه‌گذاری در محصول یا خدمت شما دارند. نهایت سعی و تلاش خود را بکنید که فقط و فقط به مدیران عامل بفروشید. قیف فروش شما باید از خریدارانی که خود مصرف‌کننده نیستند و به‌طور کل واسطه‌ها خالی شود. اگر توان فروش به مدیران عامل و رئیس شرکت‌های را ندارید، حداقل سعی کنید به سطحی بالاتر از مشتریان در چارت سازمانی شرکت‌ها نسبت به حال حاضر اقدام کنید.   3- ماهی‌های کوچک را رها کنید اگر می‌خواهید کار کمتری انجام دهید و البته فروش بیشتری هم داشته باشید، باید مطمئناً به‌طور خاص و ویژه بر روی فروش‌های بزرگ متمرکز شوید. شاید بهتر باشد وضعیت را از جنبه مدنظر قرار دهید: مثلاً داشتن 100 فروش به ارزش 10 هزار تومان بهتر است یا داشتن 5 فروش به ارزش 200 هزار تومان؟ بله هر دو درنهایت یک‌میلیون تومان وجه نقد را وارد صندوق شما کرده است. بااین‌وجود، این دو شیوه نیازمند دو حجم مختلف از کار و تلاش برای به ثمر رسیدن می‌باشند. فرصت‌های کوچک و تقریباً بی‌ارزش فروش را به افرادی واگذار کنید که قدردان آن بوده و چشم‌انتظار آن‌ها هستند، اما خودتان آن‌ها در اولویت قرار ندهید. از حالا به بعد، فقط و فقط در پی ماهی‌های بزرگ باشید، و پس از مدتی ببینید که فروش‌های شما سودآورتر از گذشته شده، درحالی‌که حجم سعی و تلاش شما برای به ثمر رساندن آن‌ها کم و کمتر شده است.   4- تماس‌های بدون هماهنگی را با درخواست از مشتریان برای معرفی شما عوض کنید به‌طورکلی دو راه مختلف برای دسترسی پیدا کردن به مشتریان بالقوه جدید وجود دارد: می‌توانید از تماس‌های یک‌باره و بدون هماهنگی استفاده کنید یا اینکه از هر یک از مشتریان فعلی که با آن‌ها تماس برقرار می‌کنید، بخواهید که شمارا به دیگران معرفی کنند. تماس‌های یک‌باره و بدون هماهنگی عمدتاً سخت‌تر از معرفی توس دیگران هستند، به زمان بیشتری برای انجام شدن نیازمند بوده و از اثربخشی کمتری هم برخوردار هستند. اگر می‌خواهید هم تنبل باشید و هم موفق، باید خودتان را نسبت به درخواست از دیگران برای معرفی شما مسئول بدانید. یک هدف قابل‌اندازه‌گیری برای خودتان در هر هفته تعیین کنید و به آن وفادار باشید. حالا که از این چهار روش تعجب‌برانگیز برای فروش بیشتر با انجام کار کمتر آگاه شدید، چه‌کاری را می‌خواهید به‌طور متفاوت در صنعت خودتان انجام دهید؟ نکته مهم این است که صنعت شما درواقع هیچی اهمیتی ندارد که چه صنعتی باشد، این راهکارها همگی می‌توانند تأثیری شگرف بر میزان فروش شما در مدتی کوتاه داشته باشند. البته به‌عنوان نکته آخر باید این را هم به شما یادآوری کنم که هر کاری دارای خطرات و ریسک‌های خودش است و باید توجه کنید که جذب و نهایی کردن مشتریان بزرگ که این مطلب به آن تأکید داشت نیز نیازمند مهارت‌هایی است که اگر بر آن‌ها تسلط نداشته باشید، مطمئناً ریسک زیادی را متحمل خواهید شد. برچسب ها: آموزش فروش, افزایش فروش, فروش بیشتر اشتراک گذاری :