فروش

اشتراک گذاشته شده با :

استراتژی فروش

نقش بازاریابی درونی بر استراتژی فروش در عصر خرید ا
نقش بازاریابی درونی بر استراتژی فروش در عصر خرید ا
با گسترش خرید اینترنتی در عصر حاضر، تاثیر برخورد فروشنده بر تصمیم‌گیری مشتری هنگام خرید رنگ باخته است. فروشندگان و مدیران فروش عصر حاضر باید با استفاده از تکنیک‌های جدید و با داشتن درک کاملی از نقش بازاریابی درونی به افزایش فروش کمک کنند. در حقیقت می‌توان گفت که امروزه استراتژی فروش، بیشتر به سمت کمک به خریدار برای انتخاب محصول مورد نظر و سپس فروش آن محصول سوق پیدا کرده است. در این مطلب نقش بازاریابی درونی در پیشبرد استراتژی فروش را مورد بررسی قرار می‌دهیم. نقش بازاریابی درونی در عصر خرید اینترنتی با توجه به افزایش خرید اینترنتی در عصر دیجیتال، بازاریابی درونی نقش موثری در پیشبرد استراتژی فروش کسب و کارهای اینترنتی پیدا کرده است. می‌توان گفت در عصر دیجیتال، خریدار مراحل آگاهی، توجه و تصمیم‌گیری را برای تکمیل خرید اینترنتی خود طی می‌کند. در این میان تیم فروش باید بتواند در مراحل شناسایی، برقراری ارتباط، کاوش و توصیه وارد عمل شده و مشتری را متقاعد به خرید کند. یک کسب و کار اینترنتی قبل از هر چیزی باید با جلب اعتماد و امکان برقراری ارتباط با مشتری، اطمینان لازم را برای تصمیم به خرید در او ایجاد کند. تولید محتوای آموزشی و ارائه مشاوره فردی به تک تک مشتریان یکی از موثرترین روش‌های جذب مشتری و پیشبرد استراتژی بازاریابی و فروش کسب و کارها است. در ادامه به بررسی مراحل فروش و نقش بازاریابی درونی در هر یک از این مراحل می‌پردازیم. ۱) شناسایی شناسایی فرصت‌های مناسب یکی از عوامل موثر در موفقیت یا شکست استراتژی فروش کسب و کارها است. زیرا درک نیازها و علایق مشتری فرصت مناسبی را برای پیش‌بینی بازار و فروش بیشتر در اختیار مدیران فروش قرار می‌دهد. البته ناگفته نماند که بسیاری از مشتریان قبل از تعامل با پشتیبانی بخش فروش آگاهی لازم برای خرید را کسب می‌کنند. در این حالت نقش بازاریابی درونی پررنگ‌تر می‌شود. زیرا یک مدیر فروش موفق می‌تواند از طریق فرم‌های نظرسنجی یا اطلاعات بازدیدکنندگان قبلی سایت که در CRM موجود هستند، مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کند. در این مرحله مهارت ارتباط با مشتری، استراتژی قیمت‌گذاری و نحوه‌ی برقراری ارتباط با مشتری همه و همه نقش موثری در کمک به تصمیم‌گیری مشتری برای خرید دارند. ۲) برقراری ارتباط واحد پشتیبانی فروش هنگام برقراری ارتباط با خریداران باید درک کاملی از اولویت‌بندی اهداف مشتریان داشته باشد. این امر باعث برقراری ارتباطی سازنده و اثربخش می‌شود. درک و تحلیل شخصیت مشتری در بازاریابی و فروش آفلاین نسبتا ساده است. زیرا زبان بدن، ارتباط چشمی، لحن کلام و نحوه‌ی برخورد مشتری می‌تواند اطلاعات نسبتا کاملی را در اختیار فروشندگان قرار دهد. اما در خرید اینترنتی تحلیل شخصیت مشتری سخت‌تر است از این رو نقش بازاریابی درونی پررنگ‌تر می‌شود. بازاریابان و مدیران فروش در خریدهای اینترنتی معمولا به کمک سوالات نظرسنجی و کلمات کلیدی جستجو شده به تحلیل شخصیت مشتریان می‌پردازند. شناخت شخصیت مشتری این امکان را برای فروشنگان فراهم می‌کند تا نوع ارتباط و لحن مناسب با هر مشتری را انتخاب کرده و طبق استراتژی فروش با آن‌ها به شکل مناسبی برخورد کنند. ۳) کاوش آگاهی از چشم‌انداز و اهداف هر کسب و کار گام موثری در برقراری ارتباط با مشتریان هدف است. مدیر فروش عصر دیجیتال باید قادر باشد در زمان اندکی به کاوش نیازهای مشتری بپردازد و مشتری هدف خود را تشخیص دهد. ارزیابی و کاوش اهداف مشتری می‌تواند راهنمای مناسبی برای کنترل ارتباط با مشتری و تبدیل آن به خریدار باشد. اولین و مهم‌ترین موضوعی که در اینجا مطرح می‌شود به چالش کشیدن مشتری برای رفع نیازهای او است. این کار استراتژی ایده‌آلی را در اختیار صاحبان کسب و کارها قرار می‌دهد و نقش بازاریابی درونی را نیز پررنگ‌تر خواهد کرد. کاوش نیازهای مشتریان می‌تواند گام موثری برای ارائه چشم‌انداز و تدوین استراتژی کسب و کارها باشد. البته در این میان توجه به میزان بودجه قابل سرمایه‌گذاری، هزینه‌های مالی و تامین منابع انسانی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و همواره باید مورد توجه قرار گیرد. ۴) توصیه اگر تمام مراحل بالا به خوبی پیش روند به مرحله‌ای در فروش خواهیم رسید که می‌توانیم به توصیه محصول به مشتریان بپردازیم. توصیه محصولات متناسب با نیاز مشتری احساس خوبی ایجاد کرده و باعث تصمیم‌گیری احساسی او می‌شود. زمانی مشتری احساس می‌کند که ارتباط با مدیر فروش یک فروشگاه اینترنتی برای او موثر بوده است که به نیازها و علایق او توجه شود. سفارشی‌سازی محصولات و امکان طراحی محصول متناسب با سلیقه مشتری یکی از رموز موفقیت در فروش است که نقش بازاریابی درونی در آن بسیار پررنگ‌تر از سایر پارامترها است. البته از این نکته نباید چشم‌پوشی کرد که تمام محصولاتی که به صورت اینترنتی خریداری می‌شوند قابل سفارشی‌سازی نیستند. اما نحوه‌ی بسته‌بندی و ارسال آن‌ها می‌تواند به انتخاب مشتری و طبق خواسته او باشد. به عنوان مثال سایت دیجی‌کالا این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده است که در صورت خرید هدیه از این سایت، با انتخاب گزینه مورد نظر خود، آن را به شکل تزیین شده با روبان دریافت کنند. برچسب ها: استراتژی فروش, افزایش فروش, بازاریابی درونی, بازاریابی و فروش, بالا بردن فروش, فروش با بازاریابی درونی, نقش بازاریابی درونی اشتراک گذاری :
نقش بازاریابی درونی بر استراتژی فروش در عصر خرید ا
نقش بازاریابی درونی بر استراتژی فروش در عصر خرید ا
با گسترش خرید اینترنتی در عصر حاضر، تاثیر برخورد فروشنده بر تصمیم‌گیری مشتری هنگام خرید رنگ باخته است. فروشندگان و مدیران فروش عصر حاضر باید با استفاده از تکنیک‌های جدید و با داشتن درک کاملی از نقش بازاریابی درونی به افزایش فروش کمک کنند. در حقیقت می‌توان گفت که امروزه استراتژی فروش، بیشتر به سمت کمک به خریدار برای انتخاب محصول مورد نظر و سپس فروش آن محصول سوق پیدا کرده است. در این مطلب نقش بازاریابی درونی در پیشبرد استراتژی فروش را مورد بررسی قرار می‌دهیم. نقش بازاریابی درونی در عصر خرید اینترنتی با توجه به افزایش خرید اینترنتی در عصر دیجیتال، بازاریابی درونی نقش موثری در پیشبرد استراتژی فروش کسب و کارهای اینترنتی پیدا کرده است. می‌توان گفت در عصر دیجیتال، خریدار مراحل آگاهی، توجه و تصمیم‌گیری را برای تکمیل خرید اینترنتی خود طی می‌کند. در این میان تیم فروش باید بتواند در مراحل شناسایی، برقراری ارتباط، کاوش و توصیه وارد عمل شده و مشتری را متقاعد به خرید کند. یک کسب و کار اینترنتی قبل از هر چیزی باید با جلب اعتماد و امکان برقراری ارتباط با مشتری، اطمینان لازم را برای تصمیم به خرید در او ایجاد کند. تولید محتوای آموزشی و ارائه مشاوره فردی به تک تک مشتریان یکی از موثرترین روش‌های جذب مشتری و پیشبرد استراتژی بازاریابی و فروش کسب و کارها است. در ادامه به بررسی مراحل فروش و نقش بازاریابی درونی در هر یک از این مراحل می‌پردازیم. ۱) شناسایی شناسایی فرصت‌های مناسب یکی از عوامل موثر در موفقیت یا شکست استراتژی فروش کسب و کارها است. زیرا درک نیازها و علایق مشتری فرصت مناسبی را برای پیش‌بینی بازار و فروش بیشتر در اختیار مدیران فروش قرار می‌دهد. البته ناگفته نماند که بسیاری از مشتریان قبل از تعامل با پشتیبانی بخش فروش آگاهی لازم برای خرید را کسب می‌کنند. در این حالت نقش بازاریابی درونی پررنگ‌تر می‌شود. زیرا یک مدیر فروش موفق می‌تواند از طریق فرم‌های نظرسنجی یا اطلاعات بازدیدکنندگان قبلی سایت که در CRM موجود هستند، مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کند. در این مرحله مهارت ارتباط با مشتری، استراتژی قیمت‌گذاری و نحوه‌ی برقراری ارتباط با مشتری همه و همه نقش موثری در کمک به تصمیم‌گیری مشتری برای خرید دارند. ۲) برقراری ارتباط واحد پشتیبانی فروش هنگام برقراری ارتباط با خریداران باید درک کاملی از اولویت‌بندی اهداف مشتریان داشته باشد. این امر باعث برقراری ارتباطی سازنده و اثربخش می‌شود. درک و تحلیل شخصیت مشتری در بازاریابی و فروش آفلاین نسبتا ساده است. زیرا زبان بدن، ارتباط چشمی، لحن کلام و نحوه‌ی برخورد مشتری می‌تواند اطلاعات نسبتا کاملی را در اختیار فروشندگان قرار دهد. اما در خرید اینترنتی تحلیل شخصیت مشتری سخت‌تر است از این رو نقش بازاریابی درونی پررنگ‌تر می‌شود. بازاریابان و مدیران فروش در خریدهای اینترنتی معمولا به کمک سوالات نظرسنجی و کلمات کلیدی جستجو شده به تحلیل شخصیت مشتریان می‌پردازند. شناخت شخصیت مشتری این امکان را برای فروشنگان فراهم می‌کند تا نوع ارتباط و لحن مناسب با هر مشتری را انتخاب کرده و طبق استراتژی فروش با آن‌ها به شکل مناسبی برخورد کنند. ۳) کاوش آگاهی از چشم‌انداز و اهداف هر کسب و کار گام موثری در برقراری ارتباط با مشتریان هدف است. مدیر فروش عصر دیجیتال باید قادر باشد در زمان اندکی به کاوش نیازهای مشتری بپردازد و مشتری هدف خود را تشخیص دهد. ارزیابی و کاوش اهداف مشتری می‌تواند راهنمای مناسبی برای کنترل ارتباط با مشتری و تبدیل آن به خریدار باشد. اولین و مهم‌ترین موضوعی که در اینجا مطرح می‌شود به چالش کشیدن مشتری برای رفع نیازهای او است. این کار استراتژی ایده‌آلی را در اختیار صاحبان کسب و کارها قرار می‌دهد و نقش بازاریابی درونی را نیز پررنگ‌تر خواهد کرد. کاوش نیازهای مشتریان می‌تواند گام موثری برای ارائه چشم‌انداز و تدوین استراتژی کسب و کارها باشد. البته در این میان توجه به میزان بودجه قابل سرمایه‌گذاری، هزینه‌های مالی و تامین منابع انسانی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و همواره باید مورد توجه قرار گیرد. ۴) توصیه اگر تمام مراحل بالا به خوبی پیش روند به مرحله‌ای در فروش خواهیم رسید که می‌توانیم به توصیه محصول به مشتریان بپردازیم. توصیه محصولات متناسب با نیاز مشتری احساس خوبی ایجاد کرده و باعث تصمیم‌گیری احساسی او می‌شود. زمانی مشتری احساس می‌کند که ارتباط با مدیر فروش یک فروشگاه اینترنتی برای او موثر بوده است که به نیازها و علایق او توجه شود. سفارشی‌سازی محصولات و امکان طراحی محصول متناسب با سلیقه مشتری یکی از رموز موفقیت در فروش است که نقش بازاریابی درونی در آن بسیار پررنگ‌تر از سایر پارامترها است. البته از این نکته نباید چشم‌پوشی کرد که تمام محصولاتی که به صورت اینترنتی خریداری می‌شوند قابل سفارشی‌سازی نیستند. اما نحوه‌ی بسته‌بندی و ارسال آن‌ها می‌تواند به انتخاب مشتری و طبق خواسته او باشد. به عنوان مثال سایت دیجی‌کالا این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده است که در صورت خرید هدیه از این سایت، با انتخاب گزینه مورد نظر خود، آن را به شکل تزیین شده با روبان دریافت کنند. برچسب ها: استراتژی فروش, افزایش فروش, بازاریابی درونی, بازاریابی و فروش, بالا بردن فروش, فروش با بازاریابی درونی, نقش بازاریابی درونی اشتراک گذاری :
۵ مهارت بسیار مهم برای موفقیت تیم فروش
۵ مهارت بسیار مهم برای موفقیت تیم فروش
شاید بتوان گفت که بخش فروش مهمترین بخش هر کسب و کاری است. زیرا نتایج مدت‌ها ایده‌پردازی و بازاریابی یک کسب و کار محصولی است که بخش فروش باید آن را به دست مشتری برساند. از این رو تیم فروش باید مهارت‌های خاصی در تبلیغ و متقاعد کردن مشتری برای خرید داشته باشد. در ادامه چند مهارت فروش مهم را که لازم است هر برندی به  تیم فروش خود بیاموزد، با هم بررسی می‌کنیم. ۵ مهارت فروش که تیم فروش باید بداند ۱) از مشتریان فعلی برای جذب مشتری جدید استفاده کنید جالب است بدانید که مشتریان فعلی شما بهترین گزینه برای کمک به فروش بیشتر محصولات شما هستند. بنابراین اگر بتوانید از مشتریان فعلی خود برای جذب مشتریان جدید استفاده کنید می‌توانید به نتایج مطلوبی در فروش محصول برند خود برسید. استفاده از توصیه‌های مشتریان فعلی یک مهارت فروش مهم برای تیم فروش شما است. بنابراین سعی کنید اطلاعات تماس مفیدی را حین خرید مشتری از او دریافت کنید. این اطلاعات تماس به شما کمک می‌کند تا با پیگیری دریافت محصول و آگاهی از رضایت مشتری اعتماد او را به برند خود جلب کنید. این نکته را فراموش نکنید که ارائه خدمات پس از فروش و در دسترس بودن سبب جذب مشتری بیشتر می‌شود. از طرف دیگر نیز مشتریانی که با توصیه مشتریان فعلی به خرید از محصولات شما اقدام می‌کنند با حس اطمینان بیشتری وارد عمل می‌شوند و همین امر باعث می‌شود که شما هم در ارائه خدمات خود با اعتماد به نفس بیشتری عمل کنید. بنابراین برای تقویت مهارت فروش تیم خود لازم است که توجه خاصی به مشتریان فعلی خود داشته باشید. مشتریان فعلی بهترین گزینه برای جذب مشتریان جدید هستند. ۲) از اطلاعات مشتریان قبلی استفاده کنید بهترین روش برای معرفی و فروش محصول جدید استفاده از اطلاعات مشتریان قبلی است. هر چند ممکن است محصول جدید شرکت شما تفاوت زیادی با محصولات قبلی داشته باشد. اما مشتریان محولات قدیمی‌تر می‌توانند خریداران بالقوه‌ی محصول فعلی شما نیز باشند. ارسال یک پیام یا ایمیل که حاوی اطلاعات نسبتا کاملی از محصول فعلی شما است با ایجاد حس همدلی سبب ایجاد حس اعتماد و پیشبرد استراتژی بازاریابی احساسی می‌شود. ارسال این پیام یا ایمیل باید نوعی حس مثبت و توجه را در ذهن مخاطب شما ایجاد کند و حالت اسپم را برایش نداشته باشد. البته این نکته را فراموش نکنید که برای موفقیت و تقویت مهارت فروش خود در این روش بهتر است از مشتریانی که طی یک سال اخیر از محصولات شما خریداری کرده‌اند استفاده کنید. ۳) تماس سرد با مشتری تماس سرد یکی از روش‌های بازاریابی است. از آنجایی که این تماس با افرادی که اطلاعات آن‌ها از قبل در دسترس است برقرار می‌شود تحت عنوان تماس سرد شناخته می‌شود. این اطلاعات می‌توانند متعلق به مشتریان قبلی شما باشند و یا اطلاعاتی باشند که از شرکت‌های فعال در زمینه‌ی تحقیقات بازار جمع‌آوری شده‌اند. پیام تماس سرد باید چارچوب خاصی داشته باشد تا سبب آزردگی خاطر دریافت کننده آن نشود. بنابراین در تهیه پیام این تماس به نکات زیر توجه کنید: عنوان یا موضوع پیام باید تا حد ممکن کوتاه باشد. اولین جمله‌ی پیام باید ارزشی که محصول مورد نظر به مشتری ارائه می‌دهد را به شکل کاملا مفهومی بیان کند. دومین جمله باید دلیل منحصر به فرد بودن محصول و برند شما را در قالب یک جمله‌ی ساده و به دور از اغراق بیان کند. این پیام باید با یک سوال ساده بدون جواب به اتمام برسد تا مخاطب را ترغیب به برقراری تماس با شما بکند. تماس یا ایمیل سرد یک مهارت فروش برای تیم فروش است. ۴) ارتباط با مشتری برای پاسخگویی به سوالات اگر استراتژی بازاریابی شما به درستی پیش رود و تمام مراحل قبلی به درستی طی شده باشند به مرحله‌ی ارتباط با مشتری و مذاکره می‌رسید. معمولا برای این کار فردی با روابط عمومی بالا که اطلاعات کاملی از محصول مورد نظر در اختیار دارد انتخاب می‌شود. شاید بتوان گفت این مرحله سخت‌ترین بخش فروش باشد که مهارت فروش خاصی نیاز دارد. زیرا متقاعد کردن مشتری برای خرید محصول در این مرحله انجام می‌گیرد. ارتباط موثر با مشتری یک مهارت فروش برای موفقیت تیم فروش ۵) تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل این نکته را فراموش نکنید که مواجهه با یک فروشنده سمج نفرت انگیزترین بخش خرید محصول برای مشتری است. بنابراین فردی که در این زمینه فعالیت می‌کند باید از روابط عمومی بالایی برخوردار باشد و به کمک تکنیک‌های روانشناسی مشتری را هر چه سریع‌تر به بخش خرید نهایی هدایت کند. یک بازاریاب حرفه‌ای از لحن مشتری می‌تواند قطعیت او برای خرید را تشخیص دهد. معمولا وقتی مشتری به مرحله‌ی قطعی خرید خود می‌رسد لحن آرام و ملایمی دارد. در مورد کارهایی که برای قطعی کردن خرید لازم است انجام دهد سوال می‌کند و دوست دارد در مورد خدمات پس از فروشی که به مشتریان ارائه می‌شود اطلاعات کاملی به دست آورد. بنابراین یک بازاریاب موفق با یادگیری صحیح مهارت فروش می‌تواند مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کند. برچسب ها: استراتژی فروش, بازاریابی و فروش, بالا بردن فروش, بهبود فروش, تیم فروش, مهارت فروش اشتراک گذاری :
استفاده از استراتژی فروش مستقیم در زمان کمبود بودج
استفاده از استراتژی فروش مستقیم در زمان کمبود بودج
معمولا دیدن محصولات و خدمات ارائه شده توسط یک شرکت نوپا در بیلبوردهای تبلیغاتی یکی از رویاهای اکثر کارآفرینان جوان است. اما حقیقت این است که قبل از مشخص کردن مشتریان هدف نباید هیچ هزینه‌ای صرف تبلیغات و بازاریابی شود. اینجاست که استراتژی فروش مستقیم به داد کسب و کارهای نوپا می‌رسد و بخشی از بازاریابی غیر مستقیم آن‌ها را پیش می‌برد. می‌توان گفت در استراتژی فروش مستقیم به نوعی گروهی از مردم را ترغیب به استفاده از خدمات و محصولات شرکت خود می‌کنید. سپس به کمک آن‌ها استراتژی‌های بازاریابی خود را به صورت کاملا موثری پیش می‌برید. زیرا استفاده از تجربیات مشتریان شما می‌تواند بخش بزرگی از استراتژی‌های بازاریابی شما باشد. اگر شما هم به عنوان یک کسب و کار نوپا بودجه‌ی کافی برای پیشبرد استراتژی‌های بازاریابی خود ندارید، در این مطلب با ما همراه شوید تا با چند استراتژی فروش مستقیم آشنا شوید. ۱) ارسال ایمیل با اسامی افراد واقعی روشی برای پیشبرد استراتژی فروش مستقیم می‌توان گفت بازاریابی ایمیلی ابزار فوق‌العاده‌ای برای پیشبرد استراتژی فروش مستقیم است. اما گاهی نیز می‌تواند نوعی اتلاف وقت باشد. اگر می‌خواهید استراتژی فروش مستقیم شرکت خود را به بهترین شکل ممکن پیش ببرید باید از خلاقیت خود نهایت استفاده را بکنید. بنابراین به جای استفاده از قالب‌های آماده‌ای که معمولا در بازاریابی ایمیلی مورد استفاده قرار می‌گیرند و باعث ایجاد هرزنامه (اسپم) برای مشتری می‌شوند، یک متن جذاب آماده کنید. برای موثر بودن ایمیل‌هایی که برای جذب مشتری ارسال می‌شوند، بهتر است تیمی از افراد خلاق را برای این کار انتخاب کنید. فراموش نکنید که متن ایمیل‌های ارسالی باید برای هر مشتری شخصی‌سازی شوند و از همه مهم‌تر این‌که مختصر و مفید باشند. برای موفقیت در اجرای استراتژی فروش مستقیم خود باید در ایمیل‌هایی که به مشتریان ارسال می‌کنید آن‌ها را متقاعد کنید که تلاش شما ایجاد ارزش برای آن‌ها است. البته فعال نگه داشتن شبکه‌های اجتماعی خود را حین انجام بازاریابی ایمیلی فراموش نکنید. ارسال ایمیل موثر روشی برای پیشبرد استراتژی فروش مستقیم ۲) برای تعامل با افراد مختلف و دریافت بازخورد بیشتر می‌توانید میزبان یک وبینار باشید امروزه مردم زیادی علاقه دارند در وبینارهای آنلاین مختلف شرکت کنند. زیرا کسب اطلاعات و دانش بیشتر به یکی از دغدغه‌های مهم هر فرد تبدیل شده است. قبل از انتخاب یک وبینار خاص برای میزبانی به خوبی در مورد آن تحقیق کنید. این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر میزبان یک وبینار معتبر در زمینه‌ی فعالیت خود باشید یک گام به مشتریان هدف خود نزدیک‌تر خواهید شد. بنابراین تعامل با مخاطبان هدف را در اولویت کارهای خود قرار دهید. زمانی که طی برگزاری وبینار در اختیار شما قرار می‌گیرد تا به معرفی محصول یا خدمات خود بپردازید بهترین زمان برای دریافت بازخورد مستقیم از مخاطبان است. اگر هوشمندانه عمل کنید می‌توانید اطلاعات مفیدی را در مورد نیاز مشتری طی همین زمان کوتاه به دست آورید. تجزیه و تحلیل این اطلاعات در تدوین استراتژی‌های کوتاه مدت و بلند مدت کمک زیادی به شما خواهد کرد. برای موفقیت استراتژی فروش مستقیم خود میزبان یک وبینار در زمینه فعالیت خود باشید. ۳) محصول یا خدمات خود را به صورت رایگان در اختیار گروهی از مشتریان خود قرار دهید این کار یک سرمایه‌گذاری بلند مدت برای استارتاپ‌ها محسوب می‌شود. البته بسته به نوع خدماتی که ارائه می‌دهید می‌توانید زمان استفاده رایگان از محصول خود را برای مشتریانتان محدود کنید. یا خدمات خود را به دو صورت نسخه رایگان و پولی طراحی کنید. این زمان فرصت مناسبی برای ارزیابی و عیب‌یابی محصول شما نیز تلقی می‌شود. طی استفاده رایگان از محصولات شما سعی کنید بیشتر با مخاطبان خود در تعامل باشید. و به کمک بازخوردهای آن‌ها محصولات یا خدمات خود را به بهترین شکل ممکن بهبود دهید. توجه داشته باشید که اگر بتوانید گروهی از این مخاطبان را به مشتریان بالقوه خود تبدیل کنید استراتژی فروش مستقیم شما موفق شده است. از سوی دیگر همین مخاطبان می‌توانند در پیشبرد استراتژی‌های بازاریابی آینده نیز به کسب و کار شما کمک کنند. نسخه اولیه محصول خود را در اختیار مشتریان هدف خود قرار دهید. برچسب ها: استراتژی بازاریابی, استراتژی فروش, استراتژی فروش مستقیم, بازاریابی ایمیلی, بازاریابی غیرمستقیم, فروش مستقیم, فروش موفق اشتراک گذاری :
۴ تکنیک فروش برای جلوگیری از تغییر استراتژی قیمت گ
۴ تکنیک فروش برای جلوگیری از تغییر استراتژی قیمت گ
اگر به عنوان مدیر فروش فعالیت کرده باشید، مطمئنا از دشواری فرآیند فروش محصولات اطلاع دارید. هر چند آشنایی با تکنیک‌های جذب مشتری یکی از راه‌های افزایش فروش است. اما برای موفقیت در بخش فروش باید با اصول روانشناسی و روش‌های جلب نظر مشتری نیز آشنا باشید. استفاده از تکنیک فروش مناسب در موقعیت‌های مختلف یکی از اصول اساسی در بخش مدیریت فروش است. با توجه به اینکه مشتری‌ها همواره به دنبال کسب منافع بیشتری هستند از این رو باید تکنیک فروش نیز به گونه‌ای انتخاب شود که در نهایت نیازی به تغییر استراتژی قیمت‌گذاری نباشد. زیرا تغییر استراتژی قیمت‌گذاری، سازمان‌ها را متحمل هزینه‌های زیادی می‌کند. از سوی دیگر گاهی با تغییر استراتژی قیمت‌گذاری سودآوری سازمان نیز به حداقل می‌رسد. با توجه به این موضوع که هدف سازمان‌ها ماکزیمم کردن سود است. آشنایی با تکنیک فروش مناسب برای هر موقعیت می‌تواند نقش زیادی در رشد و موفقیت سازمان‌ها داشته باشد. در ادامه مطلب چند تکنیک فروش که از تغییر استراتژی قیمت‌گذاری جلوگیری می‌کنند، معرفی شده‌اند. معرفی ۴ تکنیک فروش برای جلوگیری از تغییر استراتژی قیمت‌گذاری ۱) در ابتدای مکالمه در مورد قیمت صحبت نکنید تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که صحبت در مورد قیمت محصول در ابتدای مکالمه تاثیر منفی بر روی مشتریان می‌گذارد. از این رو به عنوان یک مدیر فروش حرفه‌ای بهتر است در ابتدا از مزایا و ارزش‌های محصول مورد نظر صحبت کنید. آگاهی از ارزش ایجاد شده توسط محصول و میزان کاهش هزینه‌ها با تحت تاثیر قرار دادن مشتری، مکالمه‌ی اثربخشی را به دنبال خواهد داشت. این نکته را به یاد داشته باشید که حتی اگر در ابتدای مکالمه مشتری بحث قیمت را پیش کشید. به عنوان یک مدیر فروش موفق بهتر است با بیان یک قیمت نسبی به سراغ مزایا و ارزش‌های ایجاد شده توسط محصول بروید. زیرا اطلاع از مزایای محصول باعث کاهش قدرت چانه‌زنی مشتری می‌شود. مقایسه چند محصول و توصیه‌ی بهترین آن‌ها که قیمت مناسبی نیز دارد می‌تواند سبب جلب نظر مشتری شود. ۲) ویژگی‌های منحصر به فرد محصول خود را که باعث متمایز بودن آن می‌شود بیان کنید ارائه‌ی چشم‌انداز صحیح و قابل تصوری از محصول که بیان‌گر ویژگی‌های منحصر به فرد آن نیز باشد، یکی از مهارت‌های مدیر فروش حرفه‌ای است. البته جالب است بدانید که در بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها تیم بازاریابی و فروش دست در دست هم می‌دهند تا با ایجاد مزیت رقابتی جایگاه برند خود را در بین رقبا تثبیت کنند. بررسی سایت و محصولات رقبا و آگاهی از نظرات و میزان رضایت مشتریان، می‌تواند نقش موثری در ایجاد مزیت رقابتی محصولات ایفا کند. از این رو برای موفقیت در توسعه و فروش محصولات خود تا جای ممکن ویژگی‌های منحصر به فرد آن را افزایش دهید. زیرا هر چه محصول ارائه شده خاص‌تر باشد بحث حساسیت در قیمت‌گذاری آن نیز رنگ می‌بازد. ویژگی‌های منحصر به فرد یک محصول و داشتن مزایای رقابتی وجه تمایز بین محصولات هم رده با آن است. همین ویژگی‌های منحصر به فرد می‌تواند به عنوان تکنیک فروش محصولات مورد استفاده قرار گیرد. ۳) موقعیت استراتژیک برای محصول خود در نظر بگیرید هر چند بررسی و تحلیل محصول رقبا در نگاه اول کار غیرحرفه‌ای به نظر می‌رسد. اما به عنوان یک مبتدی می‌توانید با بررسی محصولات رقبا و به کمک ارزش افزوده‌ی محصول خود جایگاه استراتژیکی برای آن انتخاب کنید. اما این نکته را فراموش نکنید که کپی برداری از محصول دیگران بدون پیاده‌سازی استراتژی‌های جدید کار خوشایندی نیست. بلکه برای تثبیت موقعیت استراتژیک یک برند لازم است که پس تعیین چشم‌انداز و طرح کلی محصول به ارزیابی مزیت‌های رقابتی پرداخته شود. ارزیابی و بهبود عملکرد در تولید محصول به خودی خود می‌تواند یک مزیت رقابتی تلقی شود. از سوی دیگر داشتن جایگاه استراتژیک می‌تواند بحث قیمت‌گذاری محصول را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد. برای تثبیت موقعیت استراتژیک یک برند لازم است که پس تعیین چشم‌انداز و طرح کلی محصول، به ارزیابی مزیت‌های رقابتی پرداخته شود. ۴) توجه داشته باشید که چشم‌انداز محصول در تصمیم‌گیری مشتری برای خرید تاثیر می‌گذارد به عنوان یک مدیر فروش باید این نکته را بدانید که اگر چشم‌انداز درستی از محصول به مشتری ابلاغ نشود. حتی اگر محصول ویژگی‌های منحصر به فردی نیز داشته باشد ممکن است خریداری نشود. زیرا تصمیم‌گیری احساسی مشتری تحت تاثیر چشم‌اندازی است که از محصول ارائه می‌شود. بنابراین ارائه‌ی چشم‌انداز فرصت فوق‌العاده‌ای را برای صاحبان کسب و کار فراهم می‌کند تا بیان ویژگی‌های منحصر به فرد محصول خود مشتری را متقاعد به خرید کنند. اگر امکان ارائه‌ی چشم‌اندازی از توسعه‌ی محصول نیز وجود داشته باشد، تصمیم‌گیری مشتری بیشتر تحت تاثیر قرار می‌گیرد. ارائه یک چشم‌انداز قوی قدرت چانه زنی مشتری را نیز به شدت کاهش می‌دهد.   برچسب ها: استراتژی فروش, استراتژی قیمت گذاری, اصول فروش, افزایش فروش, تکنیک فروش, فرایند فروش, فروش, قیمت گذاری اشتراک گذاری :
نقش بازاریابی درونی بر استراتژی فروش در عصر خرید ا
نقش بازاریابی درونی بر استراتژی فروش در عصر خرید ا
با گسترش خرید اینترنتی در عصر حاضر، تاثیر برخورد فروشنده بر تصمیم‌گیری مشتری هنگام خرید رنگ باخته است. فروشندگان و مدیران فروش عصر حاضر باید با استفاده از تکنیک‌های جدید و با داشتن درک کاملی از نقش بازاریابی درونی به افزایش فروش کمک کنند. در حقیقت می‌توان گفت که امروزه استراتژی فروش، بیشتر به سمت کمک به خریدار برای انتخاب محصول مورد نظر و سپس فروش آن محصول سوق پیدا کرده است. در این مطلب نقش بازاریابی درونی در پیشبرد استراتژی فروش را مورد بررسی قرار می‌دهیم. نقش بازاریابی درونی در عصر خرید اینترنتی با توجه به افزایش خرید اینترنتی در عصر دیجیتال، بازاریابی درونی نقش موثری در پیشبرد استراتژی فروش کسب و کارهای اینترنتی پیدا کرده است. می‌توان گفت در عصر دیجیتال، خریدار مراحل آگاهی، توجه و تصمیم‌گیری را برای تکمیل خرید اینترنتی خود طی می‌کند. در این میان تیم فروش باید بتواند در مراحل شناسایی، برقراری ارتباط، کاوش و توصیه وارد عمل شده و مشتری را متقاعد به خرید کند. یک کسب و کار اینترنتی قبل از هر چیزی باید با جلب اعتماد و امکان برقراری ارتباط با مشتری، اطمینان لازم را برای تصمیم به خرید در او ایجاد کند. تولید محتوای آموزشی و ارائه مشاوره فردی به تک تک مشتریان یکی از موثرترین روش‌های جذب مشتری و پیشبرد استراتژی بازاریابی و فروش کسب و کارها است. در ادامه به بررسی مراحل فروش و نقش بازاریابی درونی در هر یک از این مراحل می‌پردازیم. ۱) شناسایی شناسایی فرصت‌های مناسب یکی از عوامل موثر در موفقیت یا شکست استراتژی فروش کسب و کارها است. زیرا درک نیازها و علایق مشتری فرصت مناسبی را برای پیش‌بینی بازار و فروش بیشتر در اختیار مدیران فروش قرار می‌دهد. البته ناگفته نماند که بسیاری از مشتریان قبل از تعامل با پشتیبانی بخش فروش آگاهی لازم برای خرید را کسب می‌کنند. در این حالت نقش بازاریابی درونی پررنگ‌تر می‌شود. زیرا یک مدیر فروش موفق می‌تواند از طریق فرم‌های نظرسنجی یا اطلاعات بازدیدکنندگان قبلی سایت که در CRM موجود هستند، مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کند. در این مرحله مهارت ارتباط با مشتری، استراتژی قیمت‌گذاری و نحوه‌ی برقراری ارتباط با مشتری همه و همه نقش موثری در کمک به تصمیم‌گیری مشتری برای خرید دارند. ۲) برقراری ارتباط واحد پشتیبانی فروش هنگام برقراری ارتباط با خریداران باید درک کاملی از اولویت‌بندی اهداف مشتریان داشته باشد. این امر باعث برقراری ارتباطی سازنده و اثربخش می‌شود. درک و تحلیل شخصیت مشتری در بازاریابی و فروش آفلاین نسبتا ساده است. زیرا زبان بدن، ارتباط چشمی، لحن کلام و نحوه‌ی برخورد مشتری می‌تواند اطلاعات نسبتا کاملی را در اختیار فروشندگان قرار دهد. اما در خرید اینترنتی تحلیل شخصیت مشتری سخت‌تر است از این رو نقش بازاریابی درونی پررنگ‌تر می‌شود. بازاریابان و مدیران فروش در خریدهای اینترنتی معمولا به کمک سوالات نظرسنجی و کلمات کلیدی جستجو شده به تحلیل شخصیت مشتریان می‌پردازند. شناخت شخصیت مشتری این امکان را برای فروشنگان فراهم می‌کند تا نوع ارتباط و لحن مناسب با هر مشتری را انتخاب کرده و طبق استراتژی فروش با آن‌ها به شکل مناسبی برخورد کنند. ۳) کاوش آگاهی از چشم‌انداز و اهداف هر کسب و کار گام موثری در برقراری ارتباط با مشتریان هدف است. مدیر فروش عصر دیجیتال باید قادر باشد در زمان اندکی به کاوش نیازهای مشتری بپردازد و مشتری هدف خود را تشخیص دهد. ارزیابی و کاوش اهداف مشتری می‌تواند راهنمای مناسبی برای کنترل ارتباط با مشتری و تبدیل آن به خریدار باشد. اولین و مهم‌ترین موضوعی که در اینجا مطرح می‌شود به چالش کشیدن مشتری برای رفع نیازهای او است. این کار استراتژی ایده‌آلی را در اختیار صاحبان کسب و کارها قرار می‌دهد و نقش بازاریابی درونی را نیز پررنگ‌تر خواهد کرد. کاوش نیازهای مشتریان می‌تواند گام موثری برای ارائه چشم‌انداز و تدوین استراتژی کسب و کارها باشد. البته در این میان توجه به میزان بودجه قابل سرمایه‌گذاری، هزینه‌های مالی و تامین منابع انسانی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و همواره باید مورد توجه قرار گیرد. ۴) توصیه اگر تمام مراحل بالا به خوبی پیش روند به مرحله‌ای در فروش خواهیم رسید که می‌توانیم به توصیه محصول به مشتریان بپردازیم. توصیه محصولات متناسب با نیاز مشتری احساس خوبی ایجاد کرده و باعث تصمیم‌گیری احساسی او می‌شود. زمانی مشتری احساس می‌کند که ارتباط با مدیر فروش یک فروشگاه اینترنتی برای او موثر بوده است که به نیازها و علایق او توجه شود. سفارشی‌سازی محصولات و امکان طراحی محصول متناسب با سلیقه مشتری یکی از رموز موفقیت در فروش است که نقش بازاریابی درونی در آن بسیار پررنگ‌تر از سایر پارامترها است. البته از این نکته نباید چشم‌پوشی کرد که تمام محصولاتی که به صورت اینترنتی خریداری می‌شوند قابل سفارشی‌سازی نیستند. اما نحوه‌ی بسته‌بندی و ارسال آن‌ها می‌تواند به انتخاب مشتری و طبق خواسته او باشد. به عنوان مثال سایت دیجی‌کالا این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده است که در صورت خرید هدیه از این سایت، با انتخاب گزینه مورد نظر خود، آن را به شکل تزیین شده با روبان دریافت کنند. برچسب ها: استراتژی فروش, افزایش فروش, بازاریابی درونی, بازاریابی و فروش, بالا بردن فروش, فروش با بازاریابی درونی, نقش بازاریابی درونی اشتراک گذاری :
استراتژی بازگشتی روشی قدرتمند برای افزایش فروش
استراتژی بازگشتی روشی قدرتمند برای افزایش فروش
بدون در نظر گرفتن میزان رضایت از مشتریان فعلی یک کسب و کار استراتژی بازگشتی یا ارجاعی یکی از مهمترین استراتژی‌های موفق فروش است. استفاده‌ی هوشمندانه از این استراتژی راه قابل اعتمادی برای استفاده از منابع موجود و افزایش فروش است. متاسفانه بسیاری از مدیران فروش از استراتژی‌های قدیمی فروش استفاده می‌کنند و به استراتژی بازگشتی توجهی چندانی نمی‌کنند. در ادامه این مطلب چند نکته‌ی مهم در مورد استراتژی‌های بازگشتی که می‌توانند میزان فروش را طی یک سال دو برابر کنند مورد بررسی قرار می‌گیرند. نکاتی که در استراتژی بازگشتی باید مورد توجه قرار گیرند ۱) از تماس با مشتریان قبلی پرهیز کنید هر چند در نگاه اول این مورد ممکن است نوعی تناقض به نظر برسد. اما تماس با مشتریان قبلی برای دریافت اطلاعات همیشه روش مناسبی نیست. زیرا بسیاری از مشتریان ممکن است متوجه معنای تماس شما نباشند و تصور کنند که هدف شما تنها جمع‌آوری اطلاعات است. بنابراین برای موفقیت در این روش باید مقدمه چینی کنید. درخواست مستقیم از مشتری حین خرید، برای معرفی چند نفر از دوستانشان برای پیشنهاد محصول، بهتر از تماس با مشتریان قبلی است. اجرای این استراتژی می‌تواند در مدت کوتاهی اطلاعات مفیدی را در پایگاه داده شما جمع‌آوری کند. استفاده از این اطلاعات در دراز مدت می‌تواند سبب افزایش فروش شود. ۲) غلبه بر ترس و معرفی محصول اگر به عنوان مدیر فروش مسئول معرفی محصول جدید یک شرکت هستید باید بر ترس خود برای معرفی محصول غلبه کنید. ترس از معرفی محصول به کسب و کارهای دیگر در حقیقت از دست دادن فرصت است. بنابراین برای موفقیت در شغل خود و اجرای استراتژی بازگشتی با اعتماد به نفس کامل با تاثیرگذارن، مدیران فروش سایر کسب و کارها و مشتریان بالقوه خود تماس بگیرید و به معرفی محصول خود بپردازید. این نکته را همواره به خاطر داشته باشید که با یک تماس شما چیزی را از دست نمی‌دهید بلکه این تماس می‌تواند گام موثری در جهت رسیدن به اهدافتان نیز باشد. گاهی ممکن است یک تماس موثر فروش شما را چندین برابر کند. برای موفقیت در شغل خود و اجرای استراتژی بازگشتی با اعتماد به نفس کامل با تاثیرگذارن، مدیران فروش سایر کسب و کارها و مشتریان بالقوه خود تماس بگیرید و به معرفی محصول خود بپردازید. ۳) مکالمه خود را با درخواست کمک آغاز کنید از نظر عاطفی همه‌ی انسان‌ها تمایل شدیدی به کمک به همنوعان خود دارند. بنابراین استفاده از عبارت مناسب مهمترین بخش شکل‌گیری یک مکالمه موثر خواهد بود. از این رو برای تحت تاثیر قرار دادن مشتری می‌توانید مکالمه خود را با عبارتی مانند می‌خواستم بدانم که می‌توانم در مورد … از کمک و نظر شما استفاده کنم؟ تاثیر روانی این جملات سبب اثربخشی بازاریابی شما خواهد شد. یک مکالمه محترمانه و اثربخش می‌تواند به خودی خود گامی برای افزایش فروش محصول باشد. ۴) شبکه‌ی ارتباط با مشتریان خود را گسترده‌تر کنید سعی کنید از شبکه‌ی مخاطبان موجود خود نهایت استفاده را بکنید و تا جای ممکن این شبکه را توسعه دهید. هر چند مشتریان فعلی شما یکی از بهترین منابع موجود برای معرفی محصول جدید هستند. اما سعی کنید از تمام فرصت‌های موجود برای اجرای استراتژی بازگشتی استفاده کنید و شانس جذب مشتری جدید را از دست ندهید. بنابراین مشتریان قبلی، فعالان صنایع مرتبط، اعضای خانواده، دوستان و آشنایان و … هر یک به نوبه‌ی خود می‌توانند فرصتی را برای معرفی محصول جدید برایتان فراهم کنند. برای موفقیت در اجرای استراتژی بازگشتی سعی کنید شبکه ارتباط با مشتریان را تا جای ممکن گسترده‌تر کنید. ۵) معرفی محصول به افراد ایده‌آل را در اولویت قرار دهید قبل از معرفی محصول سعی کنید ویژگی افراد ایده‌آلی را که قصد معرفی محصول به آن‌ها دارید مشخص کنید. این ویژگی‌ها را هنگام اجرای استراتژی بازگشتی بر روی مشتریان فعلی خود نیز مطرح کنید. زیرا احتمال خرید در مشتریان ایده‌آل به میزان زیادی افزایش می‌یابد. به عنوان مثال از مشتریان خود بخواهید که دو نفر از دوستان خود را که در شغل خاصی فعالیت دارند را به شما معرفی کنند. همچنین اطلاعات کاملی از محصول را به دست آورید تا بتوانید به تمام سوالات به شکل کاملی پاسخ دهید. ارائه اطلاعات کامل به یک زیر مجموعه خاص از مشتریان بالقوه می‌تواند سبب افزایش فروش محصولات شود. ۶) هر روز با یک نفر تماس بگیرید همواره به این نکته توجه کنید که کیفیت تماس مهم‌تر از کمیت آن است. برای موفقیت اجرای استراتژی بازگشتی در بازاریابی شبکه‌ای خود هر روز با یکی از مشتریان خود تماس بگیرید. اگر هر مشتری سه نفر را به شما معرفی کند. و تماس با هر فرد ۲۰ دقیقه زمان نیاز داشته باشد، تماس با چهار نفر در هر روز ایده‌آل ترین حالت ممکن برای یک مدیر فروش موفق است. بقیه زمان کاری نیز معمولا صرف پیگیری تماس‌های دیروز و سفارش‌های اخیر می‌شود. این نکته رو فراموش نکنید که متقاعد کردن مشتری برای خرید و به عبارت دیگر جذب مشتری بیشتر یکی از اصول بازاریابی شبکه‌ای است که سبب افزایش فروش می‌شود. ۷) برای پاسخگویی همواره در دسترس باشید و در محاسبه دقیق باشید مسئولیت مدیر فروش با یک تماس سازنده و اثربخش به اتمام نمی‌رسد. پاسخگویی و قابل دسترسی یکی از عوامل جلب اعتماد مشتریان است. داشتن یک برنامه هدفمند و واقع‌گرایانه می‌تواند کمک زیادی به پیشبرد اهداف و اجرای استراتژی بازگشتی به مدیران فروش داشته باشد. به یاد داشته باشید که داشتن اهداف واقع‌گرایانه با توجه به سیستم CRM و پیگیری سفارش مشتریان و پاسخگویی منظم یکی از راه‌های افزایش فروش است. از سوی دیگر دقت محاسبه و پاسخگویی صحیح یکی دیگر از عواملی است که سبب اعتماد مشتری می‌شود. در دسترس بودن برای پاسخگویی و دقت در محاسبه یکی از عوامل موثر در جذب مشتری و افزایش فروش است. ۸) رویدادی برگزار کنید یا میزبان یک رویداد باشید برگزاری یا میزبانی یک رویداد نقش موثری در شبکه‌سازی و جذب مشتریان جدید دارد. دعوت از افراد تاثیرگذار برای شرکت در این رویداد و ارائه چشم‌انداز کلی و ارزشی که محصول به زندگی مردم می‌افزاید نقش موثری در موفقیت استراتژی بازگشتی شما خواهد داشت.     برچسب ها: استراتژی, استراتژی بازاریابی, استراتژی بازگشتی, استراتژی فروش, افزایش فروش, بالا بردن فروش, بهبود فروش, تاثیر گذاری بر فروش, جذب مشتری اشتراک گذاری :
۵ مهارت بسیار مهم برای موفقیت تیم فروش
۵ مهارت بسیار مهم برای موفقیت تیم فروش
شاید بتوان گفت که بخش فروش مهمترین بخش هر کسب و کاری است. زیرا نتایج مدت‌ها ایده‌پردازی و بازاریابی یک کسب و کار محصولی است که بخش فروش باید آن را به دست مشتری برساند. از این رو تیم فروش باید مهارت‌های خاصی در تبلیغ و متقاعد کردن مشتری برای خرید داشته باشد. در ادامه چند مهارت فروش مهم را که لازم است هر برندی به  تیم فروش خود بیاموزد، با هم بررسی می‌کنیم. ۵ مهارت فروش که تیم فروش باید بداند ۱) از مشتریان فعلی برای جذب مشتری جدید استفاده کنید جالب است بدانید که مشتریان فعلی شما بهترین گزینه برای کمک به فروش بیشتر محصولات شما هستند. بنابراین اگر بتوانید از مشتریان فعلی خود برای جذب مشتریان جدید استفاده کنید می‌توانید به نتایج مطلوبی در فروش محصول برند خود برسید. استفاده از توصیه‌های مشتریان فعلی یک مهارت فروش مهم برای تیم فروش شما است. بنابراین سعی کنید اطلاعات تماس مفیدی را حین خرید مشتری از او دریافت کنید. این اطلاعات تماس به شما کمک می‌کند تا با پیگیری دریافت محصول و آگاهی از رضایت مشتری اعتماد او را به برند خود جلب کنید. این نکته را فراموش نکنید که ارائه خدمات پس از فروش و در دسترس بودن سبب جذب مشتری بیشتر می‌شود. از طرف دیگر نیز مشتریانی که با توصیه مشتریان فعلی به خرید از محصولات شما اقدام می‌کنند با حس اطمینان بیشتری وارد عمل می‌شوند و همین امر باعث می‌شود که شما هم در ارائه خدمات خود با اعتماد به نفس بیشتری عمل کنید. بنابراین برای تقویت مهارت فروش تیم خود لازم است که توجه خاصی به مشتریان فعلی خود داشته باشید. مشتریان فعلی بهترین گزینه برای جذب مشتریان جدید هستند. ۲) از اطلاعات مشتریان قبلی استفاده کنید بهترین روش برای معرفی و فروش محصول جدید استفاده از اطلاعات مشتریان قبلی است. هر چند ممکن است محصول جدید شرکت شما تفاوت زیادی با محصولات قبلی داشته باشد. اما مشتریان محولات قدیمی‌تر می‌توانند خریداران بالقوه‌ی محصول فعلی شما نیز باشند. ارسال یک پیام یا ایمیل که حاوی اطلاعات نسبتا کاملی از محصول فعلی شما است با ایجاد حس همدلی سبب ایجاد حس اعتماد و پیشبرد استراتژی بازاریابی احساسی می‌شود. ارسال این پیام یا ایمیل باید نوعی حس مثبت و توجه را در ذهن مخاطب شما ایجاد کند و حالت اسپم را برایش نداشته باشد. البته این نکته را فراموش نکنید که برای موفقیت و تقویت مهارت فروش خود در این روش بهتر است از مشتریانی که طی یک سال اخیر از محصولات شما خریداری کرده‌اند استفاده کنید. ۳) تماس سرد با مشتری تماس سرد یکی از روش‌های بازاریابی است. از آنجایی که این تماس با افرادی که اطلاعات آن‌ها از قبل در دسترس است برقرار می‌شود تحت عنوان تماس سرد شناخته می‌شود. این اطلاعات می‌توانند متعلق به مشتریان قبلی شما باشند و یا اطلاعاتی باشند که از شرکت‌های فعال در زمینه‌ی تحقیقات بازار جمع‌آوری شده‌اند. پیام تماس سرد باید چارچوب خاصی داشته باشد تا سبب آزردگی خاطر دریافت کننده آن نشود. بنابراین در تهیه پیام این تماس به نکات زیر توجه کنید: عنوان یا موضوع پیام باید تا حد ممکن کوتاه باشد. اولین جمله‌ی پیام باید ارزشی که محصول مورد نظر به مشتری ارائه می‌دهد را به شکل کاملا مفهومی بیان کند. دومین جمله باید دلیل منحصر به فرد بودن محصول و برند شما را در قالب یک جمله‌ی ساده و به دور از اغراق بیان کند. این پیام باید با یک سوال ساده بدون جواب به اتمام برسد تا مخاطب را ترغیب به برقراری تماس با شما بکند. تماس یا ایمیل سرد یک مهارت فروش برای تیم فروش است. ۴) ارتباط با مشتری برای پاسخگویی به سوالات اگر استراتژی بازاریابی شما به درستی پیش رود و تمام مراحل قبلی به درستی طی شده باشند به مرحله‌ی ارتباط با مشتری و مذاکره می‌رسید. معمولا برای این کار فردی با روابط عمومی بالا که اطلاعات کاملی از محصول مورد نظر در اختیار دارد انتخاب می‌شود. شاید بتوان گفت این مرحله سخت‌ترین بخش فروش باشد که مهارت فروش خاصی نیاز دارد. زیرا متقاعد کردن مشتری برای خرید محصول در این مرحله انجام می‌گیرد. ارتباط موثر با مشتری یک مهارت فروش برای موفقیت تیم فروش ۵) تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل این نکته را فراموش نکنید که مواجهه با یک فروشنده سمج نفرت انگیزترین بخش خرید محصول برای مشتری است. بنابراین فردی که در این زمینه فعالیت می‌کند باید از روابط عمومی بالایی برخوردار باشد و به کمک تکنیک‌های روانشناسی مشتری را هر چه سریع‌تر به بخش خرید نهایی هدایت کند. یک بازاریاب حرفه‌ای از لحن مشتری می‌تواند قطعیت او برای خرید را تشخیص دهد. معمولا وقتی مشتری به مرحله‌ی قطعی خرید خود می‌رسد لحن آرام و ملایمی دارد. در مورد کارهایی که برای قطعی کردن خرید لازم است انجام دهد سوال می‌کند و دوست دارد در مورد خدمات پس از فروشی که به مشتریان ارائه می‌شود اطلاعات کاملی به دست آورد. بنابراین یک بازاریاب موفق با یادگیری صحیح مهارت فروش می‌تواند مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کند. برچسب ها: استراتژی فروش, بازاریابی و فروش, بالا بردن فروش, بهبود فروش, تیم فروش, مهارت فروش اشتراک گذاری :
استفاده از استراتژی فروش مستقیم در زمان کمبود بودج
استفاده از استراتژی فروش مستقیم در زمان کمبود بودج
معمولا دیدن محصولات و خدمات ارائه شده توسط یک شرکت نوپا در بیلبوردهای تبلیغاتی یکی از رویاهای اکثر کارآفرینان جوان است. اما حقیقت این است که قبل از مشخص کردن مشتریان هدف نباید هیچ هزینه‌ای صرف تبلیغات و بازاریابی شود. اینجاست که استراتژی فروش مستقیم به داد کسب و کارهای نوپا می‌رسد و بخشی از بازاریابی غیر مستقیم آن‌ها را پیش می‌برد. می‌توان گفت در استراتژی فروش مستقیم به نوعی گروهی از مردم را ترغیب به استفاده از خدمات و محصولات شرکت خود می‌کنید. سپس به کمک آن‌ها استراتژی‌های بازاریابی خود را به صورت کاملا موثری پیش می‌برید. زیرا استفاده از تجربیات مشتریان شما می‌تواند بخش بزرگی از استراتژی‌های بازاریابی شما باشد. اگر شما هم به عنوان یک کسب و کار نوپا بودجه‌ی کافی برای پیشبرد استراتژی‌های بازاریابی خود ندارید، در این مطلب با ما همراه شوید تا با چند استراتژی فروش مستقیم آشنا شوید. ۱) ارسال ایمیل با اسامی افراد واقعی روشی برای پیشبرد استراتژی فروش مستقیم می‌توان گفت بازاریابی ایمیلی ابزار فوق‌العاده‌ای برای پیشبرد استراتژی فروش مستقیم است. اما گاهی نیز می‌تواند نوعی اتلاف وقت باشد. اگر می‌خواهید استراتژی فروش مستقیم شرکت خود را به بهترین شکل ممکن پیش ببرید باید از خلاقیت خود نهایت استفاده را بکنید. بنابراین به جای استفاده از قالب‌های آماده‌ای که معمولا در بازاریابی ایمیلی مورد استفاده قرار می‌گیرند و باعث ایجاد هرزنامه (اسپم) برای مشتری می‌شوند، یک متن جذاب آماده کنید. برای موثر بودن ایمیل‌هایی که برای جذب مشتری ارسال می‌شوند، بهتر است تیمی از افراد خلاق را برای این کار انتخاب کنید. فراموش نکنید که متن ایمیل‌های ارسالی باید برای هر مشتری شخصی‌سازی شوند و از همه مهم‌تر این‌که مختصر و مفید باشند. برای موفقیت در اجرای استراتژی فروش مستقیم خود باید در ایمیل‌هایی که به مشتریان ارسال می‌کنید آن‌ها را متقاعد کنید که تلاش شما ایجاد ارزش برای آن‌ها است. البته فعال نگه داشتن شبکه‌های اجتماعی خود را حین انجام بازاریابی ایمیلی فراموش نکنید. ارسال ایمیل موثر روشی برای پیشبرد استراتژی فروش مستقیم ۲) برای تعامل با افراد مختلف و دریافت بازخورد بیشتر می‌توانید میزبان یک وبینار باشید امروزه مردم زیادی علاقه دارند در وبینارهای آنلاین مختلف شرکت کنند. زیرا کسب اطلاعات و دانش بیشتر به یکی از دغدغه‌های مهم هر فرد تبدیل شده است. قبل از انتخاب یک وبینار خاص برای میزبانی به خوبی در مورد آن تحقیق کنید. این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر میزبان یک وبینار معتبر در زمینه‌ی فعالیت خود باشید یک گام به مشتریان هدف خود نزدیک‌تر خواهید شد. بنابراین تعامل با مخاطبان هدف را در اولویت کارهای خود قرار دهید. زمانی که طی برگزاری وبینار در اختیار شما قرار می‌گیرد تا به معرفی محصول یا خدمات خود بپردازید بهترین زمان برای دریافت بازخورد مستقیم از مخاطبان است. اگر هوشمندانه عمل کنید می‌توانید اطلاعات مفیدی را در مورد نیاز مشتری طی همین زمان کوتاه به دست آورید. تجزیه و تحلیل این اطلاعات در تدوین استراتژی‌های کوتاه مدت و بلند مدت کمک زیادی به شما خواهد کرد. برای موفقیت استراتژی فروش مستقیم خود میزبان یک وبینار در زمینه فعالیت خود باشید. ۳) محصول یا خدمات خود را به صورت رایگان در اختیار گروهی از مشتریان خود قرار دهید این کار یک سرمایه‌گذاری بلند مدت برای استارتاپ‌ها محسوب می‌شود. البته بسته به نوع خدماتی که ارائه می‌دهید می‌توانید زمان استفاده رایگان از محصول خود را برای مشتریانتان محدود کنید. یا خدمات خود را به دو صورت نسخه رایگان و پولی طراحی کنید. این زمان فرصت مناسبی برای ارزیابی و عیب‌یابی محصول شما نیز تلقی می‌شود. طی استفاده رایگان از محصولات شما سعی کنید بیشتر با مخاطبان خود در تعامل باشید. و به کمک بازخوردهای آن‌ها محصولات یا خدمات خود را به بهترین شکل ممکن بهبود دهید. توجه داشته باشید که اگر بتوانید گروهی از این مخاطبان را به مشتریان بالقوه خود تبدیل کنید استراتژی فروش مستقیم شما موفق شده است. از سوی دیگر همین مخاطبان می‌توانند در پیشبرد استراتژی‌های بازاریابی آینده نیز به کسب و کار شما کمک کنند. نسخه اولیه محصول خود را در اختیار مشتریان هدف خود قرار دهید. برچسب ها: استراتژی بازاریابی, استراتژی فروش, استراتژی فروش مستقیم, بازاریابی ایمیلی, بازاریابی غیرمستقیم, فروش مستقیم, فروش موفق اشتراک گذاری :
۵ نوع استراتژی فروش برای برنامه‌ریزی و تمرکز عالی
۵ نوع استراتژی فروش برای برنامه‌ریزی و تمرکز عالی
استراتژی‌ها، تاکتیک‌ها، شاخص‌های عملکرد کلیدی، اهداف کسب و کار… هنگام فکر کردن به رویکردهای مختلفی که شرکت‌ها برای دست یافتن به اهداف فروش به کار می‌گیرند، چیزهای خیلی بیش‌تری وجود دارد. تعریف دقیق استراتژی فروش چیست و امروزه شرکت‌ها برای دست یافتن به نتیجه چگونه به تدوین استراتژی فروش می پردازند؟ در تدوین استراتژی فروش تفاوت استراتژی و تاکتیک چیست؟ برای این‌که این سوال را عمقی‌تر بررسی کنیم، خوب است اول تفاوت بین استراتژی و تاکتیک را درک کنیم. اریکا اولسن، نویسنده‌ی بسته‌ی برنامه‌ریزی استراتژیک برای آدمک‌ها، ویرایش دوم، توضیح می‌دهد: “استراتژی قسمت ˈچه چیزیˈ معادله است و به شما کمک می‌کند سوال‌تان را پاسخ دهید. ˈما سعی داریم به چه چیزی دست بیابیم؟ˈبا این حال ممکن است طرح کسب و کارتان هنوز پایدار نباشد: ممکن است برای این‌که کسب و کارتان را نسبت به مشتریان و رقبا در جایگاهی مناسب قرار دهید، نیاز به تعدیل و سبک سنگین کردن داشته‌باشید.” “هر کسب و کاری منابع محدود دارد و با چشم‌اندازی رقابت‌پذیر دست و پنجه نرم می‌کند. هرچه بیش‌تر به یک چیز بپردازد، از چیزهای دیگر بیش‌تر باز می‌ماند. این مفهوم به تاکتیک، یا بخش ˈچگونهˈ معادله می‌انجامد. تاکتیک‌های شما کمک‌تان می‌کند این سوال را پاسخ دهید: “چگونه قرار است به هدف‌مان برسیم؟” به عبارت دیگر، اولسن توضیح می‌دهد استراتژی عموما برای توصیف رویکرد اصلی و مهم برای رسیدن به یک هدف نهایی استفاده می‌شود. در حالی که تاکتیک‌ها اقداماتی مشخص هستند که برای رسیدن به آن هدف انجام می‌شوند. مطلب مرتبط: ۶ استراتژی فروش موفق که معامله زودتر انجام شود بنیاد آموزشی تبلیغی (AEF) مثالی واضح از تفاوت استراتژی و تاکتیک را در یک کمپین کلی ارائه داده‌است: استراتژی: “با ربط دادن آب‌نبات X به آدم‌ها و نهادهای بسیار برجسته و برتر، مشتریان را متقاعد کنیم این بهترین آب‌نبات ممتاز است.” تاکتیک: “نمونه‌هایی از آب‌نبات X را در فروشگاه‌های گران‌قیمت قرار دهیم” و “آب‌نبات X را در بالش تخت‌خواب‌ها در هتل‌های گران‌قیمت قرار دهیم.” ۳ سطح استراتژی فروش در تدوین استراتژی فروش البته استراتژی‌ها به شیوه‌های پر‌شماری به کار گرفته می‌شوند. استراتژی رشد، استراتژی بازاریابی، استراتژی کلی کسب و کار، استراتژی‌های رقابت‌پذیر و غیره نمونه‌هایی از آن است. اولسن ۳ سطح استراتژی را که امروزه بسیاری از کسب و کارها استفاده می‌کنند شناسایی کرده‌است: استراتژی در سطح سازمان – در کل شرکت قصد دارد به چه چیزی برسد؟ رشد؟ ثبات؟ گسترش به بازارهای جدید؟ استراتژی در سطح واحد کسب و کار – شما چگونه رقابت خواهیدکرد؟ بهترین رابطه با مشتریان؟ رهبری محصول یا خدمت؟ قیمت مناسب؟ استراتژی در سطح بازار – شما چگونه رشد خواهیدکرد؟ از طریق نفوذ در بازار، توسعه، ایجاد تنوع، یا چیزهای دیگر؟  انواع استراتژی فروش اکنون که تفاوت استراتژی فروش و تاکتیک فروش را بررسی کردیم، شناسایی استراتژی‌های فروش رایج که امروزه سازمان‌های پیشرو به کار می‌گیرند، آسان‌تر خواهدبود. صادقانه باید بگوییم واقعا تعداد بی‌پایانی استراتژی مشخص وجود دارد که شرکت‌ها می‌توانند توسعه دهند و برای پیش بردن کسب و کارشان استفاده کنند. اما بیشتر استراتژی‌ها در یکی از این چند نوع کلی‌تر قرار می‌گیرند: وارد شدن به بازارهای هدف جدید. این استراتژی فروش شامل شناسایی مخاطب هدف جدید و ابداع تاکتیک‌هایی است که برای دست یافتن، جذب کردن، و تبدیل این مشتریان احتمالی به مشتری واقعی طراحی شده‌است. معرفی محصولات و خدمات جدید. در این نوع استراتژی فروش، هدف شرکت‌ها افزایش فروش به واسطه‌ی افزایش دامنه‌ی محصولات‌شان است تا یا فروش به مشتریان را (از طریق بیش‌فروشی یا فروش متقاطع) افزایش دهند یا با جذب مشتریان احتمالی جدید به واسطه‌ی راهکارهای منحصر به‌فرد (مثلا محصولات یا خدماتی که فعلا ارائه نمی‌شود)، به مجموعه‌ای گسترده‌تری از مشتریان بفروشند. افزایش بیش‌فروشی و فروش متقاطع. هرچند این استراتژی فروش با مفهوم معرفی محصولات یا خدمات جدید گره خورده‌است، اما بیش‌فروشی و فروش متقاطع می‌تواند به خودی خود یک استراتژی برای فروش مجموعه محصولات و خدمات فعلی نیز باشد، که هدف‌اش افزایش ارزش هر مشتری با پیشنهاد ارزش بیش‌تر در بسته‌های محصولات یا خدمات (و تحریک مشتری به خرید بزرگ‌تر) است. افزایش نرخ تبدیل مشتری و فروش در میان مشتریان احتمالی فعلی. اگر هدف شرکت شما حفظ بازار هدف فعلی است و قصد ندارید محصولات یا خدمات جدید (یا حتی بسته‌های پیشنهاد ویژه) معرفی کنید، شاید استراتژی‌تان افزایش فروش در همین بازار فعلی باشد. برای به بار نشستن این استراتژی می‌توان از تاکتیک‌های مختلف از قبیل بالا بردن تجربه‌ی مشتری، ارزش‌افزایی از طریق آموزش و اطلاع‌رسانی، یا تغییر ارزش پیشنهادی یا مزیت رقابتی) استفاده کرد. افزایش مشتریان مجدد. همه به خوبی می‌دانند نرخ بازگشت سرمایه با حفظ مشتریان فعلی، خیلی بیش‌تر از به‌دست آوردن مشتریان جدید است. شرکت‌هایی که مدل مشتری مجدد دارند (مثلا مدل اشتراک یا هرچیزی که شامل خریدهای مکرر باشد)، می‌توانند با کمک آن دسته از استراتژی‌های فروش که هدف‌شان افزایش خرید مجدد توسط مجموعه مشتریان فعلی است، فروش و سود را به‌طور چشمگیری افزایش دهند. ممکن است چنین استراتژی‌هایی شامل تلاش برای کاهش ریزش مشتری باشد. مطلب مرتبط: ۶ استراتژی قیمت گذاری : کدام یک برای کسب و کار شما مناسب است؟ برای تدوین استراتژی فروش پس از شناسایی استراتژی کلی، که با اهداف و ارقام مشخص کامل شده‌است (ارقامی از قبیل تعداد کسانی که در ۳ ماهه‌ی بعدی تبدیل به مشتری خواهندشد یا درآمد مشخصی که در طول یک بازه‌ی زمانی مشخص از طریق مشتریان مجدد به‌دست آمده‌است)، استراتژی فروش بیش‌تر اصلاح می‌شود تا تاکتیک‌های مشخصی که تیم فروش‌تان برای دست یافتن به این اهداف به کار می‌برد شناسایی شود. تاکتیک‌های بی‌شماری وجود دارد که شرکت‌ها برای اعمال استراتژی فروش به کار می‌گیرند و به فرآیند فروش منحصر به‌فرد و نوآورانه منجر می‌شود، برای شفاف‌سازی بیش‌تر رویکرد فروش و ساختن دیدگاهی واضح نسبت به نحوه‌ی دست یافتن تیم فروش‌تان به اهداف‌اش، تاکتیک‌هایی از قبیل لنگر قیمت و بسته‌های ویژه‌ی محصول/ خدمت، پیشنهادها و توصیه‌های شخصی‌سازی شده و تخفیف به مشتریان وفادار استفاده می‌شود. در طول این مرحله است که انواع کلی استراتژی‌های فروش تنظیم نهایی می‌شود تا نقشه‌ای کاملا متمرکز و دقیق باشد که سازمان‌های فروش مدرن را به موفقیت می‌رساند. ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – مینا بنادکوکی منبع: docurated تدوین استراتژی فروش :۵ نوع استراتژی فروش برای برنامه‌ریزی و تمرکز عالی   (مشاهده ۱۲۴ نفر, فقط امروز) هرگونه نشر ، بازتولید یا بازنشر تمام یا بخشی از محتوای سایت بازده بدون کسب مجوز، غیرقانونی است و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. راحت و سریع با زدن دکمه + انتشار بده این مطالب هم احتمالا دوست دارید ۷ ایده کسب و کار کوچک برای فرزندان تان استراتژی های فروش :۱۰ استراتژی فروش ساده برای شرکت های کوچک ۱۱ ترفند روانشناختی برای تن دادن آدم‌ها به خواسته‌های‌تان ۱۳ راه افزایش فروش خرده فروشی ۳ گام تا یک آگهی فروش موثر داشته باشیم ۱۳ اصول روانشناسی فروش