فروش

اشتراک گذاشته شده با :

آمار فروش

فروش نینتندو سوئیچ به 1.5 میلیون دستگاه در ژاپن رسید
فروش نینتندو سوئیچ به 1.5 میلیون دستگاه در ژاپن رسید
کنسول نینتندو سوئیچ توانسته است در مدت زمانی کوتاه به عدد خیره‌کننده‌ی 1.5 میلیون دستگاه فروش در کشور ژاپن برسد. این کنسول که از ماه مارس وارد بازار جهانی شده است، تا کنون در مجموع بیش از 4 میلیون دستگاه فروش داشته است.

5 میلیون دستگاه کنسول نینتندو سوئیچ تاکنون به فروش رفته است
5 میلیون دستگاه کنسول نینتندو سوئیچ تاکنون به فروش رفته است
«نینتندو سوییچ» (Nintendo Switch)  فروش بسیار مناسبی داشته است و تفاوت بزرگی نسبت به وضعی که نینتندو چند سال پیش با عرضه‌ی Wii U داشت ایجاد کرده.  طبق آمار رسمی نینتندو، این کنسول در ژاپن 1.5 میلیون دستگاه فروخته است که اگر آمار فروش کل آن را در نظر بگیریم، رقمی در حدود 5 میلیون دستگاه به دست می‌آید. منبع این اطلاعات، گزارشی از VGChartz است که ادعا می‌کند نینتندو سوییچ از مرز 5 میلیون فروش جهانی نیز گذشته است و به طور دقیق، 5,195,578 دستگاه به فروش رسانده است. نمی‌توان با اطمینان گفت که آیا این اعداد و ارقام صحت دارند یا خیر، چرا که به صورت رسمی منتشر نشده‌اند اما با توجه به سابقه‌ی VGChartz در گذشته که ثابت کرده است می‌تواند قابل اطمینان باشد، شاید بتوان روی درستی این اطلاعات حساب کرد. در همین خصوص.. بازی‌های «دووم» و «ولفنشتاین 2» برای نینتندو سوئیچ عرضه… ۲۳ شهریور, ۱۳۹۶ در این گزارش همچنین به طور خاص بررسی شده است که آمار فروش این کنسول در چه منطقه‌ای بالاتر بوده است و به نظر می‌رسد که سوییچ با فروش 1.7 میلیون دستگاه، بیشترین فروش را در آمریکا داشته است. به دنبال آمریکا، اروپا با 1.4 میلیون دستگاه جایگاه دوم را دارد. اگرچه به نظر می‌رسد که آمار آن‌ها از فروش در ژاپن با گزارش قبلیشان متفاوت است و گفته شده که فروش نینتندو سوییچ در این کشور 1.2 میلیون دستگاه بوده است. بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild نیز با فروختن 3.37 میلیون نسخه در صدر جدول فروش بازی‌های این کنسول قرار دارد و به دنبال آن Mario Kart 8 با 2.6 میلیون نسخه و Splatoon 2 با 1.1 میلیون نسخه فروش قرار دارند.
ثبت رکورد فروش آئودی در سال 2016
ثبت رکورد فروش آئودی در سال 2016
آئودی مزد بازطراحی و تجدید نسل خودروهای خود را گرفته چراکه در سال 2016 رکورد جدیدی را در امر فروش ثبت کرده است. این خودروساز از ماه ژانویه تا دسامبر تعداد 1871350 دستگاه خودرو را فروخته که نسبت به سال 2015 رشد 3.8 درصدی را نشان می‌دهد. میزان فروش این شرکت در همه‌ی مناطق کلیدی از جمله اروپا (7.6 درصد)، آمریکای شمالی (5.3 درصد) و آسیا پاسیفیک (0.5 درصد) رشد داشته است. عضو هیئت‌مدیره‌ی آئودی که مسئول فروش و بازاریابی شرکت است می‌گوید: سال 2016 سالی چالش‌برانگیزتر از آنچه انتظار داشتیم بود و در برخی بازارهای کلیدی فشارهای زیادی را شاهد بودیم. ما عملکرد قوی‌ای در سال گذشته داشتیم و رشدی متوازن در سراسر جهان را تجربه کردیم. بازخورد فوق‌العاده برای مدل‌های جدید ما نشان می‌دهد که تکنولوژی و خودروهای جدید ما حساب خود را به خوبی پس داده‌اند. آئودی A4 با فروش 337550 دستگاهی بسیار محبوب بوده است و البته نسل دوم شاسی‌بلند Q7 نیز از استقبال خوبی برخوردار بوده و فروش آن با رشد 43.6 درصدی به 102200 دستگاه رسیده است. دیگر علت رشد فروش آئودی بخش آئودی اسپورت GmbH بوده که در آن مدل R8 با فروش 2890 دستگاهی رشد 31.8 درصدی را نشان داده است. همه‌ی مدل‌های R و RS این شرکت نیز برای اولین بار مرز فروش 20 هزار دستگاه را رد کردند. آئودی فروش خوبی را برای سال جاری پیش‌بینی می‌کند و انتظار می‌رود که A5 کوپه جدید، A5 اسپورت‌بک و Q5 میزان فروش این شرکت را بیشتر نیز بکنند. عضو هیئت‌مدیره‌ی آئودی اضافه می‌کند: امسال ما با تازه کردن بیشتر سبد محصولات خود انتظار رشد بالاتری را داریم و به‌صورت موفقیت‌آمیزی مدل‌های جدید خود را در بازارها عرضه خواهیم کرد. منبع: carscoops
ثبت رکورد فروش جدید پورشه در سال 2016
ثبت رکورد فروش جدید پورشه در سال 2016
پورشه بار دیگر رکورد جدیدی را در امر به فروش بر جای گذاشت. این امر به خاطر تقاضای بالا در اروپا، ایالات‌متحده و چین بوده است. در سال 2015 این برند آلمانی تعداد 225121 دستگاه خودرو به فروش رساند که برای آن زمان رکوردی جدید به شمار می‌رود؛ اما در سال 2016 این آمار با 6 درصد افزایش به 237778 دستگاه رسیده است. به علاوه همه‌ی مناطق فروش در سراسر جهان نسبت به سال 2015 با رشد فروش مواجه بوده‌اند. آسیا-پاسیفیک، آفریقا و خاورمیانه همچنان بزرگ‌ترین بازارهای پورشه بوده و 93212 دستگاه از مدل‌های پورشه در این مناطق فروخته شده که نسبت به سال گذشته‌اش 6 درصد رشد را نشان می‌دهد. فروش بازار اروپا نیز با 5 درصد رشد به 78975 دستگاه رسیده و این آمار برای آمریکا نیز 54280 دستگاه (5 درصد رشد) است. بازار چین نسبت به دیگر بازارها بیشترین رشد فروش را داشته است. پورشه در این بازار 65246 دستگاه از مدل‌های خود را فروخته که نسبت به فروش 58009 دستگاهی سال 2015 رشد 12 درصدی را نشان می‌دهد. مدل ماکان محبوب‌ترین ساخته‌ی پورشه بوده و در سراسر جهان 95642 دستگاه از آن فروخته شده که 19 درصد بیشتر از سال 2015 است. فروش مدل 911 نیز با 2 درصد افزایش به 32409 دستگاه و مدل 718 باکستر به 12848 دستگاه رسیده است. به نظر می‌رسد پورشه در سال 2017 فروش بیشتری داشته باشد خصوصاً اینکه نسل دوم پورشه پانامرا در بازارهای کلیدی‌ای چون آمریکا و چین عرضه می‌شود. منبع: carscoops
رکورد فروش جهانی لامبورگینی در سال 2016
رکورد فروش جهانی لامبورگینی در سال 2016
آمریکا بزرگ‌ترین بازار این شرکت است لامبورگینی آمار فروش سال 2016 خود را اعلام کرده است که نشان از ثبت ثبت رکوردی جدید این زمینه دارد. این سوپراسپرت‌ساز مستقر در سنت آتاگا گزارش داده است که جمعاً در سال 2016 تعداد 3457 دستگاه خودرو به فروش رسانده است که نسبت به فروش 3245 دستگاهی سال گذشته هفت درصد افزایش را نشان می‌دهد. این اولین باری است که لامبورگینی توانست از مرز فروش سالانهٔ 3400 دستگاه عبور کند. همچنین این برند زیرمجموعهٔ فولکس‌واگن طی شش سال گذشته همواره رشد فروش مداومی را تجربه کرده است به‌گونه‌ای که در حال حاضر فروش این شرکت 2.6 برابر بیشتر از سال 2010 شده است. رئیس و مدیر اجرایی لامبورگینی «Stefano Domenicali» دراین‌‌باره گفته است: «در سال 2016 لامبورگینی ثابت کرد که در وضعیتی عالی قرار دارد. این شرکت یک سال دیگر درزمینهٔ آمار فروش رکوردی را به ثبت رساند و همچنین عملکردی بهتر از اهداف ما دارد. در حال حاضر این دستاورد بزرگ صرفاً توسط دو محصول لامبورگینی یعنی اونتادور و اوراکان به دست آمده است ولی ما قصد داریم با عرضهٔ یک مدل سوم، جهشی بزرگی در سبد محصولات خود ایجاد کرده و با عرضهٔ محصولات استراتژیک جدید این فروش را حفظ کنیم». در حال حاضر لامبورگینی 135 نمایندگی فروش در 50 کشور در سراسر دنیا دارد. یک نگاه دقیق‌تر به آمار فروش این شرکت در سال 2016 نشان می‌دهد که این برند ایتالیایی در میان سه منطقهٔ اصلی یعنی EMEA (شامل اروپا، خاورمیانه و آفریقا)، آمریکا و آسیا-اقیانوسیه ازلحاظ میزان فروش به‌خوبی تعادل را برقرار کرده است به‌گونه‌ای که هر یک از این مناطق حدود یک‌سوم از فروش لامبورگینی را تشکیل داده‌اند و بهتر از آن اینکه همهٔ آن‌ها رکورد فروش جدیدی را در سال گذشته ثبت کرده‌اند. آمریکا هنوز هم بزرگ‌ترین بازار لامبورگینی است به‌طوری‌که در این بازار 1041 دستگاه خودرو طی سال 2016 فروخته است. پس از آمریکا نیز ژاپن، انگلستان، آلمان، کانادا، خاورمیانه و چین قرار دارند. در حال حاضر محبوب‌ترین محصول لامبورگینی مدل اوراکان است که 2353 دستگاه از آن در نسخه‌های کوپه و اسپایدر در سال 2016 فروخته شده است؛ اما طی سال جاری به خانوادهٔ اوراکان دو عضو جدید بنام‌های Spyder Performante و Superleggera اضافه می‌شود و انتظار می‌رود فروش کلی آن امسال از 2500 دستگاه عبور کند. اما از پرچم‌دار 12 سیلندر لامبورگینی یعنی اونتادور درمجموع طی سال گذشته 1104 دستگاه فروخته شده است درحالی‌که این رقم برای سال 2015 تعداد 1003 دستگاه بوده است. در ماه دسامبر سال 2016 تعداد کل تولید اونتادور از ابتدای عرضه تاکنون به 6 هزار دستگاه رسید.
عملکرد فوق العاده تویوتا در فروش خودروهای هیبریدی
عملکرد فوق العاده تویوتا در فروش خودروهای هیبریدی
ده میلیون عدد بسیار بزرگی است بنابراین می‌توانیم درباره‌ی آن بحث کنیم؛ اما این عدد که بارها و بارها به آن برخورده‌ایم این بار به تویوتا مربوط می‌شود. این خودروساز ژاپنی هرساله خودروهای سواری و تراک زیادی را تولید کرده و به فروش می‌رساند؛ اما حالا با رویدادی متفاوت روبرو هستیم. تا پایان ماه پیش تویوتا در مجموع بیش از 10 میلیون خودروی هیبریدی را به فروش رسانده است. از این تعداد، بیش از 3 میلیون دستگاه تنها در آمریکای شمالی فروخته شده‌اند. به منظور به دست آوردن چشم‌اندازی از این عدد، می‌توانید شورولت را در نظر بگیرید که تنها 134,500 دستگاه ولت را به فروش رسانده و آن را به موفق‌ترین خودروی پلاگین هیبریدی دنیا تبدیل کرده است. یا مثلاً نیسان که بیش از 230 هزار دستگاه از مدل لیف را فروخته است. تا ماه دسامبر تسلا 158159 دستگاه از مدل S و 25524 دستگاه مدل X را به مشتریان تحویل داده است. با در نظر گرفتن 2500 دستگاه تسلا رودستر فروخته شده کل فروش این شرکت تنها به بیش از 186 هزار دستگاه می‌رسد. این میزان فروش حدود 50 برابر کمتر از مدل‌های هیبریدی فروخته شده توسط تویوتا است. حتی ساخته‌های الکتریکی کارخانه‌های دیگر نیز نمی‌تواند به تویوتا نزدیک شود. برای مثال مرسدس بنز را در نظر بگیرید که از سال 1982 تاکنون (زمان معرفی این مدل‌ها) حدود 8 میلیون دستگاه از سدان ها و واگن‌های C کلاس را فروخته است. پورشه یک‌میلیون دستگاه 911 را فروخته و مزدا همین اواخر توانسته یک میلیونمین دستگاه از MX-5، موفق‌ترین کانورتیبل دونفره‌ی تاریخ را بفروشد. تویوتا به‌صورت جهانی 34 مدل هیبریدی را ارائه می‌کند. تنها در ایالات‌متحده آمریکا، چهار مدل پریوس به همراه نسخه‌های هیبریدی کمری، آوالون، هایلندر و راو 4 به فروش می‌رسد. به این خودروها باید نسخه‌های هیبریدی لکسس CT، ES، GS، NX و RX را هم اضافه کرد. البته به زودی نسخه‌ی هیبریدی پرچم‌دار لوکس LS نیز به سایر برادران خود ملحق خواهد شد. مدل‌های بنزینی و دیزلی تویوتا نیز گسترده‌تر از هر خودروساز دیگری است. بی‌شک تویوتا مثالی بی‌نظیر از یک خودروساز با استانداردهای جهانی و کیفیتی استثنایی است.
میزان فروش تویوتا از فولکس واگن بیشتر بوده است!
میزان فروش تویوتا از فولکس واگن بیشتر بوده است!
شاید گروه خودروسازی فولکس‌واگن بزرگ‌ترین خودروساز دنیا باشد اما تویوتا هنوز هم در بحث فروش رقیب آلمانی خود را شکست داده است. اوایل هفته گذشته اعلام شد که گروه فولکس‌واگن با پشت سر گذاشتن تویوتا بزرگ‌ترین خودروساز دنیا شده اما زمانی که شما این دو برند تنها را باهم مقایسه کنید خواهید فهمید که تویوتا فروش بیشتری داشته است. دلیل این است که گروه فولکس‌واگن دربردارنده‌ی برندهای دیگر زیادی چون آئودی، اشکودا، سئات، پورشه و حتی کامیون‌سازانی چون مان و اسکانیا است. از طرف دیگر تویوتا نیز کمپانی مادر برندهایی چون لکسس، دایهاتسو، مینو و سایون محو شده است. وقتی که تنها میزان فروش برندهای تویوتا و فولکس‌واگن را مقایسه می‌کنیم، می‌فهمیم که تویوتا 8.55 میلیون دستگاه خودرو فروخته درحالی‌که این میزان برای فولکس 6.47 میلیون دستگاه بوده است؛ به‌عبارت‌دیگر تویوتا حدود 33 درصد بیشتر از فولکس‌واگن خودرو فروخته است. برند فولکس‌واگن به تنهایی 63 درصد آمار فروش کل این گروه خودروسازی را تشکیل داده درحالی‌که برند تویوتا میزان فروش 84 درصدی کمپانی مادر را تشکیل داده است؛ بنابراین اگرچه گروه فولکس‌واگن توانسته تویوتا را پشت سر گذاشته و بزرگ‌ترین خودروساز دنیا شود اما این دو برند تنها هنوز هم فاصله‌ی زیادی با یکدیگر داشته و تویوتا با فاصله چشمگیری از رقیب آلمانی خود جلوتر است.
فروش 220 دستگاه بوگاتی شیرون در عرض 9 ماه
فروش 220 دستگاه بوگاتی شیرون در عرض 9 ماه
پس از نمایش جهانی در ژاپن، آلمان، ایالات‌متحده و فرانسه، بوگاتی شیرون هم‌اکنون از علاقه‌ی وافر مشتریان لذت می‌برد. به تازگی آشکار شده که 220 نمونه از این سوپرکار تنها 9 ماه پس از رونمایی معرفی فروخته شده است. البته با این اوصاف هنوز 280 دستگاه بوگاتی قابل سفارش بوده هرچند پرداخت بیش از 2.5 میلیون دلار برای شیرون کار آسانی نیست. GT Spirit در مصاحبه با مدیرعامل بوگاتی ولفگانگ دورهایمر فهمیده که تا به اینجا تنها یک دستگاه از شیرون به مشتری تحویل شده و این مشتری اهل عربستان سعودی بوده است. ظاهراً علاقه‌ی مصرف‌کنندگان به این خودرو بیش از حد انتظار بوده و بوگاتی برنامه‌ای برای افزایش ظرفیت تولید سالانه‌ی این خودرو به 65 دستگاه در سال 2017 دارد. با این تفاسیر می‌توان گفت اگر امروز شیرون را سفارش دهید حداقل سه سال دیگر باید برای تحویل آن منتظر بمانید. برنامه‌ی اولیه‌ی بوگاتی تولید و فروش کلی 500 دستگاه از این خودرو بوده اما اگر همه‌ی مدل‌ها سریعاً فروخته شوند شاید این میزان تولید تغییر کند. بوگاتی از ماه مارس سال آینده تست‌های مخصوص مشتریان را برای دیدن میزان سفارش‌ها برگزار خواهد کرد. همان‌گونه که از چنین برندی انتظار می‌رود بوگاتی به وفاداری مشتریان احترام می‌گذارد. به همین دلیل مالکان کنونی بوگاتی خودروی خود را زودتر از مالکان جدید دریافت خواهند کرد. علاوه بر این کسانی که چندین مدل از بوگاتی را دارند اولویت بالاتری خواهند داشت. در حال حاضر بوگاتی در حال ساخت چندین نمونه از شیرون بوده و مالکان این خودروها از آغاز سال آینده خودروهای خود را تحویل خواهند گرفت. پس از آن در هر ماه تنها 5 دستگاه شیرون به مالکان تحویل خواهد شد. شبکه‌ی نمایندگی بوگاتی در حالی حاضر گسترش یافته و نمایندگی‌هایی در مونیخ، مونت کارلو و توکیو تأسیس ‌شده است. مدیرعامل شرکت از نمایندگی‌های فعلی بوگاتی راضی بوده و در این لحظه برنامه‌ای برای گسترش بیشتر نمایندگی‌ها ندارد. منبع: motor1
مقایسه آمار فروش مرسدس بنز، آئودی و ب ام و در چین
مقایسه آمار فروش مرسدس بنز، آئودی و ب ام و در چین
سه برند پرآوازه‌ی آلمانی یعنی ب‌ام‌و، بنز و آئودی به نوعی اعتبار این صنعت محسوب می‌شوند و همیشه محصولات مربوط به آن‌ها در صدر اخبار قرار دارند. این سه برند رقابتی تنگاتنگ با هم دارند و همیشه آمار فروش و موفقیت‌های هر یک برجسته می‌شود. از سوی دیگر بازار چین موقعیتی نیست که هر خودروسازی بخواهد به‌سادگی از کنار آن رد شود. چه آنکه بخش اعظمی از فروش‌های برندهای مشهور دنیا را بازار چین تشکیل می‌دهد. در این مطلب نگاهی می‌اندازیم به میزان فروش سه برند مشهور آلمانی در بازار خودرویی چین تا ببینیم که کدام‌یک توانسته قلوب چشم‌بادامی‌های بیشتری را تسخیر کند. مرسدس بنز میزان فروش ستاره‌ی آلمانی در چین از مجموع فروش خودروهایی که در چین به‌صورت محلی و توسط بیجینگ-بنز، فوجیان-بنز و شرکای تجاری BAIC (خودروهای سواری) و فوجیان موتورز (خودروهای تجاری سبک) به همراه مدل‌های وارداتی به دست می‌آید. BAIC مدل‌های C و E کلاس را به همراه GLK می‌سازد درحالی‌که فوجیان موتورز مدل‌های تجاری V کلاس، ویانو، ویتو و اسپرینتر را می‌سازد. تمامی مدل‌های دیگر این خودروساز مستقیماً به چین صادر می‌شوند. در جدول زیر آمار فروش مرسدس بنز در چین از سال 2013 تابه‌حال را می‌بینیم: سال 2016 سال 2015 سال 2014 سال 2013   29256 19160 12297 8118 ژانویه 17716 12620 10355 4805 فوریه 23736 17808 11699 10308 مارس 22430 15897 10488 9607 آوریل 25970 16351 10432 9512 می 27693 22903 11231 9957 ژوئن 25009 23133 9244 9716 جولای 30895 25251 11013 10464 آگوست   24904 12956 14348 سپتامبر   21442 11654 11395 اکتبر   25032 12256 12510 نوامبر   30404 15883 12860 دسامبر   سهم از بازار (درصد) تمامی مدل ها سال 0.25 10600 2006 0.13 6882 2007 0.27 14355 2008 0.20 16902 2009 0.52 58382 2010 0.70 86265 2011 0.74 98463 2012 0.76 123600 2013 0.76 139508 2014 1.26 255270 2015   ب‌ام‌و این شرکت در چین به‌صورت جوینت ونچر با برلیانس همکاری داشته و البته مدل‌هایی را نیز به چین صادر می‌کند. BMW 2 Series Active Tourer xdrive با مجموع فروش (به همراه مدل‌های صادراتی) 425765 دستگاهی در سال 2014، سه مدل تولید چین حدود دو سوم آمار فروش ب‌ام‌و را به خود اختصاص داده‌اند. ب‌ام‌و برنامه دارد تا MPV سری 2 اکتیو تورر را در چین عرضه و پس‌ازآن نیز در سال 2017 سدانی کامپکت و نسخه‌ای از شاسی‌بلند میدسایز X3 را در این کشور پهناور عرضه کند. آمار فروش ماهانه و سالانه‌ی این خودروساز در جدول زیر آمده است: سال 2016 سال 2015 سال 2014 سال 2013   27656 29792 23985 19681 ژانویه 13100 18909 18831 11818 فوریه 25431 22727 24242 17199 مارس 23443 22310 24729 18937 آوریل 25400 21995 23765 19994 می 27163 24013 24133 18681 ژوئن 26137 22030 23306 18448 جولای 28124 24045 23635 17659 آگوست   25799 23363 16892 سپتامبر   22894 22125 14281 اکتبر   28131 23887 16644 نوامبر   24355 22194 17093 دسامبر     سهم از بازار (درصد) تمامی مدل‌ها سال 0.35 8707 2004 0.54 17582 2005 0.56 23735 2006 0.61 32249 2007 0.65 35191 2008 0.60 49499 2009 0.56 62550 2010 0.81 99474 2011 1.14 150816 2012 1.27 207327 2013 1.51 278195 2014 1.42 287000 2015   آئودی آمار فروش آئودی در بازار چین تنها دربردارنده‌ی مدل‌هایی است که به‌صورت محلی از طریق شرکت جوینت ونچر آئودی-فاو تولید شده و البته مدل‌های وارداتی نیز در این بازه قرار می‌گیرند. آئودی A4 و A6 از سال 2008 در این کشور ساخته می‌شود و البته تولید و عرضه‌ی مدل‌های طویل‌تر این دو خودرو نیز از سال 2009 شروع شده است. سال 2016 سال 2015 سال 2014 سال 2013 55285 47328 44921 35396 ژانویه 32994 30559 28534 20500 فوریه 49537 42822 42039 31877 مارس 47440 42085 41176 36214 آوریل 46644 41760 46922 35057 می 44011 34982 44899 37141 ژوئن 43746 33378 35604 35764 جولای 45512 42753 42619 39415 آگوست   49672 46717 37971 سپتامبر   47236 41411 38137 اکتبر   50803 45560 33536 نوامبر   46620 52598 30722 دسامبر     سهم از بازار (درصد) تمامی مدل‌ها سال 2.86 61276 2003 2.52 62017 2004 1.73 55735 2005 1.88 78946 2006 1.80 94905 2007 1.98 105836 2008 1.78 146998 2009 1.82 204067 2010 2.10 257520 2011 2.49 328700 2012 2.53 411730 2013 2.79 513000 2014 2.53 509998 2015  
آمار فروش بازارهای مهم دنیا (از ژانویه تا آگوست 20
آمار فروش بازارهای مهم دنیا (از ژانویه تا آگوست 20
فروش خودروهای سواری در چین، هند، اروپا و ژاپن در ماه آگوست 2016 افزایش یافت درحالی‌که خرید خودروهای جدید در بازارهای بزرگی چون آمریکا، روسیه و برزیل با کاهش مواجه شد. بازار خودروهای جدید در چین تقریباً 30 درصد در ماه آگوست گسترش یافته و فروش خودرو از ابتدای سال تا به اینجا با افزایشی 16 درصدی به 14 میلیون دستگاه رسیده است. فروش خودروهای سواری در اروپا و هند نیز افزایش داشته و البته ژاپن نیز یکی از ماه‌های خوبی که به‌ندرت اتفاق می‌افتد را شاهد بوده است. در آمریکا فروش خودروهای سبک کمی ضعیف‌تر از مدت مشابه قبل بوده درحالی‌که همین اتفاق یعنی کاهش فروش در بازارهای روسیه و برزیل ادامه یافته است. VDA پیش‌بینی می‌کند که فروش خودرو در سراسر جهان در سال 2016 با رشدی 3 درصدی به 80.4 میلیون دستگاه برسد. فروش جهانی خودرو در سال 2016 (ژانویه تا آگوست) فروش خودروهای سبک جدید در چندین بازار مهم جهانی طبق تحلیل‌های آماری VDA در جدول زیر نشان داده شده است: درصد تغییر ژانویه تا آگوست 2016 درصد تغییر آگوست 2016 منطقه 7.8 10110700 9.5 855500 اروپا 14.9- 895400 18- 113700 روسیه 0.5 11615100 3.4- 1505900 ایالات‌متحده آمریکا 4.1- 2760200 2.9 279400 ژاپن 22.8- 1305600 10.9- 178300 برزیل 7.5 1938700 16.7 258700 هند 15.8 13928400 29.7 1750700 چین   آمار فروش تراک ها نیز در بازارهای آمریکا، روسیه و برزیل در نظر گرفته شده است. درصد تغییر نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیان شده است. ادامه‌ی رشد فروش چشمگیر خودروها در چین در آگوست 2016 بازار خودروهای جدید چین دوباره بزرگ‌ترین و سریع‌ترین بازار از نظر رشد در جهان بوده است. فروش خودروهای جدید تقریباً 30 درصد افزایش یافته و به 1750700 دستگاه رسیده است که بیش از دو برابر اندازه‌ی بازار اروپا است. در طی 8 ماهه‌ی اول سال 2016 بازار خودروی چین 15.8 درصد گسترش یافته که بیش از دو برابر نرخ رشد بازارهای اروپا و هند است. این میزان رشد بیش ‌از پیش‌بینی‌های صورت گرفته است.VDA رشد فروش خودروها در چین در یک سال را از 8 درصد به 10 درصد و به عبارتی 22 میلیون خودرو افزایش داده است. رشد قوی در فروش خودروهای جدید در بازار اروپا فروش خودروهای سواری جدید در اتحادیه اروپا و کشورهای عضو انجمن تجارت آزاد اروپا در ماه آگوست با رشد 9.5 درصدی به 855500 دستگاه رسیده است. در جولای 2016 فروش خودرو در اروپا پس از رشد متوالی در 34 ماه با افت 2.3 درصدی مواجه شده بود که دلیل اصلی آن کمتر بودن روزهای کاری است. در ماه آگوست فروش خودرو در 5 بازار اصلی اروپا رشدی قوی داشته است: در این ماه شاهد رشد 20 درصدی در بازار خودروی اروپا، رشد 15 درصدی در اسپانیا، رشد 8 درصدی در آلمان، رشد 7 درصدی در فرانسه و بالاخره رشد 3 درصدی بریتانیا هستیم. هرچند حجم فروش در این ماه به‌طور سنتی کمترین میزان در بین ماه‌های سال دارد. در 8 ماهه‌ی اول سال 2016 فروش بازار خودروهای سواری جدید اروپا با رشد 7.8 درصدی به 10110700 دستگاه رسیده است. فروش ضعیف‌تر خودروهای جدید در ماه آگوست در آمریکا آمار فروش خودروهای سبک جدید در آمریکا نشان می‌دهد که ماه آگوست چندان عملکرد خوبی بر جای نگذاشته و شاهد افت 3.4 درصدی هستیم. در این ماه 1505900 دستگاه خودرو در آمریکا فروخته شده است. البته این مورد را باید تقصیر تقویم دانست چرا که آگوست 2015 یک آخر هفته‌ی بیشتری در رابطه با فروش خودرو داشته است. آمار فروش 8 ماهه‌ی ابتدایی امسال برای بازار آمریکا تقریباً یکنواخت بوده و شاهد رشد 0.5 درصدی در فروش هستیم. در این بازه‌ی زمانی 11615100 دستگاه خودروی جدید به خانه‌ی مشتریان راه یافته است. درحالی‌که فروش تراک ها و شاسی بلندها با رشد 8 درصدی به 6.9 میلیون دستگاه رسیده، خودروهای سواری نیز رشد 9 درصدی داشته و سهم 4.7 میلیون دستگاهی از آمار فروش کلی را به خود اختصاص داده‌اند. VDA به بازار آمریکا در ماه‌های آینده کمی بدبین بوده و پیش‌بینی می‌کند که امسال بازار آمریکا با افت 2 درصدی شاهد فروش 17.1 میلیون دستگاه خودرو باشد. رشد فروش ادامه‌دار بازار خودروی هند بازار خودروی هند در ماه آگوست نیز به عملکرد خوب خود ادامه داده و فروش خودروهای جدید با 16.7 درصد افزایش در این ماه به 258700 دستگاه رسیده است. از ابتدای امسال تا پایان ماه آگوست نیز تقریباً 2 میلیون دستگاه خودرو در این بازار فروخته شده که رشد 7.5 درصدی را نشان می‌دهد. فروش بیشتر خودرو در ژاپن در ماه آگوست در ژاپن، فروش خودروهای سواری جدید رشد 2.9 درصدی را در ماه آگوست تجربه کرده و 279400 دستگاه خودروی جدید به مشتریان تحویل داده شده است. ماه آگوست دومین ماه سال جاری است که بازار خودروی ژاپن رشد فروش را تجربه کرده است. در 8 ماهه‌ی ابتدایی سال 2016 بازار خودروی ژاپن با افت 4.1 درصدی مواجه بوده و موفق به فروش 2760200 دستگاه خودروی جدید شده است. فروش ضعیف‌تر خودرو در روسیه فروش خودروهای سبک جدید در روسیه در ماه آگوست با افت 18 درصدی به 113700 دستگاه رسیده است. تا به اینجای سال بازار خودروهای روسیه کاهش تقریباً 15 درصدی داشته و کمتر از 900 هزار دستگاه خودروی جدید فروخته شده است. افت فروش ادامه‌دار در بازار خودروی برزیل در برزیل فروش خودروهای سبک جدید با افت 11 درصدی به 178300 دستگاه در ماه آگوست رسیده است. هرچند برخی نشانه‌ها حاکی از بهبود اقتصاد برزیل هستند چراکه افت فروش ماه آگوست این بازار کمتر از افت چشمگیر 22.8 درصدی در 8 ماهه‌ی ابتدایی سال جاری است. منبع: best-selling-cars